Suoraan sisältöön

Pysäköintivirhemaksun oikaisuvaatimus

Jos pysäköintivirhemaksu on mielestäsi aiheeton, voit tehdä siitä oikaisuvaatimuksen. Oikaisuvaatimus on tehtävä 30 päivän kuluessa. Pysäköintivirhemaksua ei tarvitse maksaa oikaisuvaatimuksen käsittelyn aikana.

Asian käsittelyn eteneminen:

1. Hakemus saapuu Helsingin kaupungin pysäköinninvalvontaan.
2. Valmistelija käsittelee oikaisuvaatimuksen.
3. Kunnallinen pysäköinninvalvoja tekee päätöksen.
4. Päätös annetaan tiedoksi postitse.

Käsittelyaika:

4 kuukautta

Voimassaoloaika:

Kunnes hakemus on käsitelty ja päätös annettu

Lisätietoja:

Oikaisuvaatimuksen toi tehdä sähköisessä palvelussa tai sen voi toimittaa kaupunkiympäristön asiakaspalveluun postitse, sähköpostilla tai henkilökohtaisesti. Asiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät oheisen linkin kautta.

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena ja siinä on mainittava:
- muutoksenhakijan nimi ja osoite
- ajoneuvon rekisteritunnus
- pysäköintivirhemaksun numero.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin vaatimuksessa vedotaan. Tilinumeron ilmoittaminen nopeuttaa mahdollista maksun palauttamista. HUOM! Oikaisuvaatimuksen liitteeksi mahdollisesti laitetut esim. terveydentilaan tai taloudelliseen tilanteeseen liittyvät liitteet hävitetään oikaisuvaatimuksen käsittelyn jälkeen.

Päätös oikaisuvaatimuksesta tulee postitse kotiin.

Sähköinen asiointi

 Siirry palveluun »


Vaatii tunnistautumisen
Tallentuu asiointikansioon
Henkilöasiakkaille
Yritys- ja yhteisöasiakkaille

Käytön edellytykset:

Käyttö edellyttää tunnistautumista joko pankkitunnuksin tai mobiilitunnuksin.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Lisätietoja asioinnista:

Päätös tulee postitse kotiin

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi, englanti

Palvelusta vastaa:

JAA