Suoraan sisältöön

Vuokra-asuntohakemus

Sähköinen asiointipalvelu, jonka kautta voi hakea Helsingin kaupungin vuokra-asuntoa.

Asian käsittelyn eteneminen:

Vuokra-asuntoa haetaan kaupungin sähköisessä asiointipalvelussa tunnistautumalla pankki- tai mobiilitunnuksin. Kun hakemus on vastaanotettu, se tallentuu asiointikansioon ja asukasvalintajärjestelmään. Järjestelmä luokittelee hakemuksen asunnontarpeen kiireellisyyden perusteella.

Hakijan on mahdollista päivittää kaupungin sähköisessä asiointipalvelussa tehtyä hakemusta. Hakemus myös uusitaan päivitä-toiminnolla. Uusi tai päivitetty hakemus korvaa aikaisemmin lähetetyn hakemuksen. Vanhentunutta hakemusta ei voi päivittää tai kopioida, vaan hakijan tulee tehdä uusi hakemus. Sähköisessä asiointipalvelussa täytettyä hakemusta voi päivittää vain hakija itse.

Vuokra-asuntohakemuksen voi jättää myös ilman vahvaa tunnistautumista. Tällöin hakemuksen päivittäminen on mahdollista vain ottamalla yhteys Stadin asuntojen asiakaspalveluun tai tekemällä kokonaan uusi hakemus.

Kullakin hakijalla voi olla vain yksi vuokra-asuntohakemus voimassa kerrallaan. Jos kanssahakija tekee oman hakemuksen, hakijoiden yhteinen hakemus peruuntuu. Mikäli päähakija ei halua hakemuksen peruuntuvan, tulee päähakijan ensin poistaa kanssahakija yhteiseltä hakemukselta.

Voimassaoloaika:

Hakemus on voimassa kolme (3) kuukautta sen jättämisestä tai muutosten tekemisestä.

Maksut:

Asuntojen hakeminen ja välitys on maksutonta, eikä asunnon vastaanottajalta peritä vuokravakuuksia tai muita takuumaksuja.

Lisätietoja:

Päähakijan tulee olla yli 18-vuotias ja hänellä tulee olla suomalainen henkilötunnus. Asuntoja tarjotaan päivittäin, mutta vapautuvien asuntojen pienen määrän ja toisaalta hakijoiden suuren määrän vuoksi asuntoa ei pystytä tarjoamaan kaikille hakijoille.

Sähköinen asiointi

 Siirry palveluun »


Vaatii tunnistautumisen
Tallentuu asiointikansioon
Henkilöasiakkaille

Käytön edellytykset:

Palvelun käyttö edellyttää tunnistautumista pankkitunnuksin tai mobiilitunnuksin.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Lisätietoja asioinnista:

Voit seurata hakemuksesi tilannetta verkossa ja tehdä siihen muutoksia.

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi, englanti

Sähköinen asiointi

 Siirry lomakkeeseen »


Henkilöasiakkaille

Käytön edellytykset:

Ei vaadi tunnistautumista.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Asian käsittelyn eteneminen:

Voit ilmoittaa hakemuksen jättämisen jälkeen muuttuneet tiedot ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Vaihtoehtoisesti voit täyttää kokonaan uuden hakemuksen.

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi, englanti

Puhelinpalvelu:

09 310 13030
avoinna ma-ke, pe 09-15, to 09-13

Henkilökohtainen palvelu:

Sörnäistenkatu 1 00580 Helsinki
avoinna ma-ke 09-16, to 09-13, pe 09-15

Suomeksi | På svenska » | In English »

JAA