Suoraan sisältöön

Työsuhdeasuntojen hakeminen

Sähköinen asiointipalvelu, jonka kautta voi hakea Helsingin kaupungin työntekijöille tarkoitettua työsuhdeasuntoa. Palvelu on tarkoitettu kaikille Helsingin kaupungin toimialojen, keskushallinnon ja liikelaitoksien työntekijöille (pois lukien HKL ja Palvelukeskus Helsinki, jotka välittävät työsuhdeasuntonsa itse).

Helsingin kaupungin vuokra-asuntohakemukset uudistuvat marraskuussa 2021. Kaikki 18.8.2021 jälkeen jätetyt tai muokatut hakemukset vanhenevat 18.11.2021. Työsuhdeasuntoja voi hakea uudella asuntohakemuksella 4.11.2021 alkaen. Tarkempaa tietoa uudistuksesta: asunnonhaku.hel.fi.

Asian käsittelyn eteneminen:

Työsuhdeasuntoa haetaan kohdekohtaisesti valitsemalla asuntoja vapaiden asuntojen listalta. Hakulomakkeen käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista pankki- tai mobiilitunnuksin. Kun hakemus on vastaanotettu, se tallentuu asukasvalintajärjestelmään.

Hakemustietoja voi päivittää asiointikansion kautta joko tekemällä kokonaan uuden hakemuksen tai muokkaamalla edellistä lähetettyä hakemusta. Uusi hakemus korvaa aikaisemmin lähetetyn hakemuksen. Kullakin hakijalla on yksi työsuhdeasuntohakemus voimassa kerrallaan, mutta hakemuksella voi olla valittuna useita kohdetoiveita samanaikaisesti. Sähköisen asioinnin kautta jätettyä hakemusta voi päivittää vain hakija itse.

Työsuhdeasunnot ovat Helsingin kaupungin työsuhteeseen sidottuja ja niihin solmitaan toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus. Työsuhdeasuntojen pienen määrän ja hakijoiden suuren määrän vuoksi työsuhdeasuntoa ei pystytä tarjoamaan kaikille hakijoille.

Voimassaoloaika:

Hakemus on voimassa 3 kuukautta sen jättämisestä tai muutosten tekemisestä.

Maksut:

Asuntojen hakeminen ja välitys on maksutonta, eikä asunnon vastaanottajalta peritä vuokravakuuksia tai muita takuumaksuja. Vuokra peritään laskulla.

Lisätietoja:

Työsuhdeasunnot ovat Helsingin kaupungin työsuhteeseen sidottuja ja niihin solmitaan toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus. Vuokra peritään laskulla.

Työsuhdeasuntoja välitetään kaikille Helsingin kaupungin toimialojen, keskushallinnon ja liikelaitoksien työntekijöille (pois lukien HKL ja Palvelukeskus Helsinki, jotka välittävät työsuhdeasuntonsa itse).



Sähköinen asiointi

 Siirry palveluun »


Vaatii tunnistautumisen
Tallentuu asiointikansioon
Henkilöasiakkaille

Käytön edellytykset:

Hakijan tulee olla töissä Helsingin kaupungilla. Palvelun käyttö edellyttää tunnistautumista pankkitunnuksin tai mobiilitunnuksin.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Asian käsittelyn eteneminen:

Työsuhdeasuntoa haetaan kohdekohtaisesti valitsemalla asuntoja vapaiden asuntojen listalta. Hakulomakkeen käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista pankki- tai mobiilitunnuksin. Kun hakemus on vastaanotettu, se tallentuu asukasvalintajärjestelmään.

Hakemustietoja voi päivittää asiointikansion kautta joko tekemällä kokonaan uuden hakemuksen tai muokkaamalla edellistä lähetettyä hakemusta. Uusi hakemus korvaa aikaisemmin lähetetyn hakemuksen. Kullakin hakijalla on yksi työsuhdeasuntohakemus voimassa kerrallaan, mutta hakemuksella voi olla valittuna useita kohdetoiveita samanaikaisesti. Sähköisen asioinnin kautta jätettyä hakemusta voi päivittää vain hakija itse.

Työsuhdeasunnot ovat Helsingin kaupungin työsuhteeseen sidottuja ja niihin solmitaan toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus. Työsuhdeasuntojen pienen määrän ja hakijoiden suuren määrän vuoksi työsuhdeasuntoa ei pystytä tarjoamaan kaikille hakijoille.

Lisätietoja asioinnista:

Työsuhdeasunnon hakemiseen liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä asuntosihteeriin:
puh. (09) 310 13031, ma ja ke klo 9 - 11 tai tyosuhdeasunnot@hel.fi.

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi, englanti

Palvelusta vastaa:

Kaupunkiympäristön toimiala

Suomeksi | På svenska » | In English »