Suoraan sisältöön

Työsuhdeasuntojen hakeminen

Sähköinen asiointipalvelu, jonka kautta voi hakea Helsingin kaupungin työntekijöille tarkoitettua työsuhdeasuntoa. Palvelu on tarkoitettu seuraavien toimialojen työntekijöille: sosiaali- ja terveystoimiala, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala, kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala.

Asian käsittelyn eteneminen:

Työsuhdeasuntoa haetaan kohdekohtaisesti valitsemalla asuntoja vapaiden asuntojen listalta. Hakulomakkeen käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista pankki- tai mobiilitunnuksin. Kun hakemus on vastaanotettu, se tallentuu asukasvalintajärjestelmään.

Hakemustietoja voi päivittää asiointikansion kautta joko tekemällä kokonaan uuden hakemuksen tai muokkaamalla edellistä lähetettyä hakemusta. Uusi hakemus korvaa aikaisemmin lähetetyn hakemuksen. Kullakin hakijalla on yksi työsuhdeasuntohakemus voimassa kerrallaan, mutta hakemuksella voi olla valittuna useita kohdetoiveita samanaikaisesti. Sähköisen asioinnin kautta jätettyä hakemusta voi päivittää vain hakija itse.

Työsuhdeasunnot ovat Helsingin kaupungin työsuhteeseen sidottuja ja ne vuokrataan määräaikaisina, korkeintaan viideksi vuodeksi. Työsuhdeasuntojen pienen määrän ja hakijoiden suuren määrän vuoksi työsuhdeasuntoa ei pystytä tarjoamaan kaikille hakijoille.

Voimassaoloaika:

Hakemus on voimassa 3 kuukautta sen jättämisestä tai muutosten tekemisestä.

Maksut:

Asuntojen hakeminen ja välitys on maksutonta, eikä asunnon vastaanottajalta peritä vuokravakuuksia tai muita takuumaksuja. Vuokra peritään suoraan työntekijän palkasta.

Lisätietoja:

Työsuhdeasunnot ovat Helsingin kaupungin työsuhteeseen sidottuja ja ne vuokrataan määräaikaisina, korkeintaan viideksi vuodeksi. Vuokra peritään suoraan työntekijän palkasta.

Sosiaali- ja terveystoimialan, kasvatuksen ja koulutuksen toimialan sekä kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan työsuhdeasuntoja haetaan sähköisessä asiointipalvelussa valitsemalla asuntoja vapaiden asuntojen listalta ja täyttämällä hakulomake.

Kaupunkikonsernin muut toimialat ja liikelaitokset välittävät hallinnoimansa työsuhdeasunnot itse. Näistä asunnoista saat lisätietoja oman työpaikkasi henkilöstöasioita hoitavalta henkilöltä.

Sähköinen asiointi

 Siirry palveluun »


Vaatii tunnistautumisen
Tallentuu asiointikansioon
Henkilöasiakkaille

Käytön edellytykset:

Hakijan tulee olla töissä Helsingin kaupungilla. Palvelun käyttö edellyttää tunnistautumista pankkitunnuksin tai mobiilitunnuksin.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Asian käsittelyn eteneminen:

Työsuhdeasuntoa haetaan kohdekohtaisesti valitsemalla asuntoja vapaiden asuntojen listalta. Hakulomakkeen käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista pankki- tai mobiilitunnuksin. Kun hakemus on vastaanotettu, se tallentuu asukasvalintajärjestelmään.

Hakemustietoja voi päivittää asiointikansion kautta joko tekemällä kokonaan uuden hakemuksen tai muokkaamalla edellistä lähetettyä hakemusta. Uusi hakemus korvaa aikaisemmin lähetetyn hakemuksen. Kullakin hakijalla on yksi työsuhdeasuntohakemus voimassa kerrallaan, mutta hakemuksella voi olla valittuna useita kohdetoiveita samanaikaisesti. Sähköisen asioinnin kautta jätettyä hakemusta voi päivittää vain hakija itse.

Työsuhdeasunnot ovat Helsingin kaupungin työsuhteeseen sidottuja ja ne vuokrataan määräaikaisina, korkeintaan viideksi vuodeksi. Työsuhdeasuntojen pienen määrän ja hakijoiden suuren määrän vuoksi työsuhdeasuntoa ei pystytä tarjoamaan kaikille hakijoille.

Lisätietoja asioinnista:

Työsuhdeasunnon hakemiseen liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä asuntosihteeriin:
puh. (09) 310 13031, ma - pe klo 9 - 11 tai tyosuhdeasunnot@hel.fi.

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi, englanti

Palvelusta vastaa:

Kaupunkiympäristön toimiala

Suomeksi | På svenska » | In English »

JAA