Suoraan sisältöön

Täydentävän tai ehkäisevän toimeentulotuen hakemus

Täydentävän tai ehkäisevän toimeentulotuen hakemus

Asian käsittelyn eteneminen:

Helsinkiläinen, jolla on Kelasta voimassa oleva perustoimeentulotuen päätös, voi hakea täydentävää toimeentulotukea sähköisesti.

1. Tutustu lomakkeen kysymyksiin etukäteen.
2. Lisätietoa täydentävästä toimeentulotuesta löytyy sivulta Täydentävä toimeentulotuki (linkki kohdassa Lisätietoa). Hakemukseen tarvitaan vain täydentävää toimeentulotukea koskevat liitteet tai lisäselvitykset.
3. Varaa kaikki tarvittavat liitteet sähköisessä muodossa, ennen kuin aloitat lomakkeen täyttämisen. Sähköisen hakemuslomakkeen voi tallentaa tarvittaessa luonnoksena. Liitteitä ei voi lähettää jälkikäteen sähköisessä muodossa, vaan ne täytyy toimittaa Hakemusten vastaanottoon PL 8320 00099 Helsingin kaupunki.
4. Hakemuksen liitteiden enimmäismäärä on 15 kpl ja liitteen enimmäiskoko on 2 Mt.
5. Hakemuksen lähetyksen jälkeen saat ilmoituksen:"Hakemus lähetetty." Kun hakemuksen lähetys on tapahtunut (hetken kuluttua), saat vielä ilmoituksen "Lomakkeen lähetys onnistui ja se on tallentunut asiointikansioon numerolla xxxxx."
6. Jos haluat perua hakemuksesi, sinun tulee soittaa Etuuskäsittelyn toimeentulotuen puhelinneuvontaan ma-pe klo 9-12 09 310 56257 (suomi), 09 310 44967 (ruotsi)
7. Hakemuksen käsittely päättyy päätöksen tekemiseen. Päätös lähetetään postitse.
8. Voit seurata hakemuksen käsittelyn tiloja asiointikansion Tila-sarakkeesta.

Käsittelyaika:

Hakemus käsitellään yleensä 7 työpäivän kuluessa, mikäli kaikki päätöksentekoon tarvittavat tiedot ovat käytettävissä.

Sähköinen asiointi

 Siirry palveluun »


Vaatii tunnistautumisen
Tallentuu asiointikansioon
Henkilöasiakkaille

Käytön edellytykset:

Käyttö edellyttää tunnistautumista joko pankki- tai mobiilitunnuksin.

Palvelu on saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden.
Helsinkiläinen, jolla on Kelasta voimassa oleva perustoimeentulotuen päätös, voi hakea täydentävää toimeentulotukea sähköisesti.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Asian käsittelyn eteneminen:

Voit tarkastella hakemuksen tilaa asiointikansiostasi.

Hakemuksen tilat:
Lähetetty = hakemus on lähetetty onnistuneesti.
Vastaanotettu = hakemus on vastaanotettu, mutta sen käsittelyä ei ole vielä aloitettu.
Käsittelyssä = hakemuksen käsittely on aloitettu.
Ratkaistu = hakemukseen on vastattu päätöksellä, joka lähetetään hakijalle postitse.
Peruutettu = hakemus on peruutettu hakemuksen käsittelijän toimesta, koska se on päällekkäinen toisen hakemuksen kanssa tai olet itse ilmoittanut hakemuksesi rauenneeksi.

Jos haluat sähköpostiisi viestin hakemuksen tiloissa tapahtuneista muutoksista, kirjaudu palveluun ja palveluun ja tarkasta Omat tiedot -kohdassa, että sinulla on oikea sähköpostiosoite.

Saatavilla olevat kielet:

suomi

Tulostettavat lomakkeet:

Palvelusta vastaa:

Sosiaali- ja terveystoimiala

Suomeksi

JAA