Suoraan sisältöön

Terveysneuvonta, asiointipalvelut

Terveysneuvontaa saa vuorokauden ympäri terveysasemien chatbotista, Omaolo-palvelusta ja terveysneuvontapuhelimesta.

Asian käsittelyn eteneminen:

Saat terveysneuvontaa vuorokauden ympäri terveysasemien chatbotista, Omaolo-palvelusta ja terveysneuvontapuhelimesta.

- Terveysasemien chatbot ohjaa hakemaan terveyspalveluja oikeasta paikasta ja neuvoo myös hammashoitoon, mielenterveyteen, päihteisiin ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Tarvittaessa chatbot yhdistää sinut esimerkiksi kaupungin sähköiseen asiointiin, Omaoloon, Omakantaan tai sosiaalineuvonnan chattiin. Chatbot on jokaisen terveysaseman sivulla.

Tai

- Voit arvioida hoidon tarvetta ja hakea hoito-ohjeita Omaolo-palvelussa.

Tai

- Kiireellisessä asiassa oman terveysaseman ollessa suljettu soita Päivystysavun numeroon 116 117.

Tai

- Soita terveysneuvonnan numeroon 09 310 10023, kun sinulla on terveyteen tai terveyspalveluihin liittyviä kysymyksiä.

Lisätietoja:

Palvelu on tarkoitettu helsinkiläisille.

Sähköinen asiointi

 Omaolo-oirearviot »

Avoinna joka päivä

Asian käsittelyn eteneminen:

Etsi oireisiisi parhaiten sopiva oirearvio. Voit tehdä oirearviot tunnistautumatta. Jos haluat nähdä oirearvion antaman yksilöllisen ohjauksen lisäksi kuntasi paikallisen suosituksen, kirjaudu sisään palveluun.

Lisätietoja asioinnista:

Omaolo-palvelu on käytössä ympäri vuorokauden. Vastaustesi perusteella saat toimintasuosituksen ja ohjeet miten toimia.

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi

Puhelinpalvelu:

Terveysneuvontapuhelin 0931010023
avoinna joka päivä ympäri vuorokauden

Aiheeseen liittyvät palvelut:



Palvelusta vastaa:

Sosiaali- ja terveystoimiala

Suomeksi