Suoraan sisältöön

Lupapiste

Lupapisteen kautta voidaan hakea rakennetun ympäristön lupia sekä hoitaa niihin liittyvä viranomaisasiointi sähköisesti. Pääset edistämään palvelussa lupa-asiointia sinulle parhaiten sopivaan aikaan hankkeen eri osapuolten kanssa.

Asian käsittelyn eteneminen:

Sähköinen hakemus on vuorovaikutteinen työtila kaikille hankkeen osapuolille. Hankkeen tietoja voidaan täydentää missä järjestyksessä tahansa ja viranomaisen kanssa voidaan käydä keskustelua hankekohtaisen keskusteluikkunan kautta. Hakemukselle kirjoitetut tiedot tallentuvat automaattisesti ja hakemustietoja voidaan muokata aina siihen asti, kunnes hakemus siirretään viranomaisen toimesta käsittelyyn. Kun hakemukselle on annettu päätös, ilmoittaa palvelu tästä sähköisesti hankkeella mukana olevia osapuolia. Päätöksen antamisen jälkeen hakemusnäkymä muuttuu tukemaan rakentamisen aikaista toimintaa. Rakentamisen aikaista asiointia edistetään tallentamalla tarpeellisia tietoja ja suunnitelmia hankenäkymään hankkeen etenemisen myötä.

Katso myös linkki Lupapisteen prosessi.

Maksut:

Voimassa olevassa rakennusvalvontataksassa kuvataan maksut. Katso linkki Perittävät maksut.

Lisätietoja:

Lue lisää Lupapisteen ohjeista.

Aiheeseen liittyvät palvelut:



Palvelusta vastaa:

Suomeksi | På svenska »

JAA