Suoraan sisältöön

Yhteydenotto terveysasemalle

Voit ottaa yhteyttä terveysasemalle sähköisesti. Saat vastauksen yhteydenottoosi mahdollisimman pian terveysaseman aukioloaikana.

Asian käsittelyn eteneminen:

Minkä tahansa terveysaseman asiakkaana voit itsellesi sopivaan aikaan kertoa sähköisesti, mihin tarvitset apua. Saat vastauksen yhteydenottoosi mahdollisimman pian terveysaseman aukioloaikana. Arkipäivisin ennen klo 16:ta lähettämääsi yhteydenottoon saat vastauksen samana päivänä.

Saat tekstiviestin, kun olemme vastanneet sinulle. Jos et jostain syystä ole saanut vastausta lupaamassamme ajassa, niin ota meihin yhteyttä puhelimitse.

Tietoa terveyskeskuspäivystyksestä löydät tältä sivulta kohdasta Lue lisää.

Vakavissa ja henkeä uhkaavissa sairaus- ja onnettomuustapauksissa saat apua ympäri vuorokauden numerosta 112.

Jos et ole aiemmin käyttänyt terveysaseman sähköistä palvelua, toimi näin:

1) Tunnistaudu palveluun verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella. Kirjautumislinkki on kohdassa Sähköinen asiointi > Siirry lomakkeeseen.
2) Kun kirjaudut ensimmäistä kertaa Helsingin asiointipalveluun, sinua pyydetään rekisteröitymään ja ilmoittamaan sähköpostisi tai matkapuhelinnumerosi. Merkitse kohtaan Ilmoitukset ilmoituksen lähetystavaksi sekä sähköposti että tekstiviesti.
3) Täytä sähköisen asioinnin suostumus. Merkitse kohta Minulle voi lähettää tekstiviestejä (voi sisältää myös potilastietoja, jotta voit saada tekstiviesti-ilmoituksen meiltä saapuneesta viestistä.
4) Valitse avautuvalta näkymältä yhteydenottolomake ja täytä se.

Jos olet jo aiemmin käyttänyt terveysaseman sähköistä palvelua, toimi näin:

1) Tunnistaudu palveluun verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella. Kirjautumislinkki on kohdassa Sähköinen asiointi > Siirry lomakkeeseen.
2) Täytä yhteydenottolomake.

Lapsen, puolison tai muun omaisen puolesta asiointi

Jotta voit asioida toisen puolesta sähköisesti, sinun tulee täyttää sähköisen asioinnin sopimus/suostumus. Tarvitset myös valtakirjan, jos omainen, jonka puolesta asioit, on yli 18-vuotias. Lomakkeet voit tulostaa linkeistä kohdassa Lisätietoa. Tuo allekirjoitetut lomakkeet terveysasemallesi.

Lisätietoja:

Edellyttää sopimusta/suostumusta terveyspalveluiden sähköiseen asiointiin.

Sähköinen asiointi

 Siirry lomakkeeseen »


Vaatii tunnistautumisen

Käytön edellytykset:

Käyttö edellyttää tunnistautumista pankkitunnuksin tai mobiilitunnuksin.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi, englanti

Aiheeseen liittyvät palvelut:



Palvelusta vastaa:

Sosiaali- ja terveystoimiala

Suomeksi | På svenska » | In English »

JAA