Suoraan sisältöön

Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä

Maailman saavutettavin palvelukartta

Kaupunginkanslian tietohallinnon palvelukarttatiimi

 

Kaikki kirjoitukset

Palvelukartan testauksen palautteita

Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Annan palautetta Palvelukartan kehitysversiota. Vastausten määrä: 14 vastausta.

Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Minkä yleisarvosanan antaisit Palvelukartan kehitysversiolle?. Vastausten määrä: 12 vastausta.

Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Minulle on selvää, mihin Palvelukarttaa voi käyttää. Vastausten määrä: 12 vastausta.


Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Tiedän, mistä aloittaa Palvelukartan käyttämisen. Vastausten määrä: 12 vastausta.


Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Haku on helppo löytää sivulta. Vastausten määrä: 12 vastausta.


Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Tiedän mitä hakusanoja käyttää. Vastausten määrä: 12 vastausta.


Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Löydän haulla etsimäni. Vastausten määrä: 12 vastausta.


Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Haun tuloksissa minulle tärkeät tulokset ovat listassa ensimmäisenä. Vastausten määrä: 12 vastausta.

Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Palvelussa navigointi on helppoa. Vastausten määrä: 11 vastausta.


Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Pääsen helposti takaisin aikaisempiin näkymiin. Vastausten määrä: 12 vastausta.

Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Toimipisteiden tiedot on esitetty selkeästi. Vastausten määrä: 12 vastausta.


Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Tekstit ovat helppolukuisia ja ne erottuvat selkeästi. Vastausten määrä: 12 vastausta.


Formsin vastausdiagrammi. Kysymyksen otsikko: Ymmärsin mitä kaikilla symboleilla yritettiin viestiä. Vastausten määrä: 12 vastausta.

Mitä kaipaisit seuraavaksi Palvelukarttaan?

hieman kehittyneemmän demo/testiversion
Palvelun nimessä tai sen perässä pitäisi lukea kaupungin nimi kuten Elintarvikevalvonta, Helsinki tai Ympäristökeskus Vantaa
Toimipisteen puhelinnumero linkiksi, joka soittaisi numeroon matkapuhelinnäkymässä. Toimipisteen sähköpostiosoite näkyviin. Palautteen lähetysmahdollisuus jokaiselle toimipisteelle. Reittiopas mukaan palveluun, jolla näkisi, miten toimipisteeseen pääsee julkisilla.
Kunta-valinta, jolla kohdistaa hakua, avustavia hakusanoja
Hakuohjeet, haun täsmennys tms. Voisi lisätä toimipistelistauksen etusivulle. Haku ei anna nyt olennaisinta hakutulosta kärkeen. Esim. kun etsii "Kiasma" tulee ensin Kiasma-kirjasto. Ennustava haku helpottaisi hakemisen tarkentamista. Synonyymeilla hakeminen, esim. terveyskeskus ei toimi hakusanana ollenkaan.
Luckan Yrjönkatu 27
ontologiaa, mikä parantaisi hakuja, siirtyminen hakutulosten ja kartan välillä tulisi olla käytettävämpiä (nyt en osaa kännykällä tätä toimintoa, kun hakutulos täyttää näkymän, enkä näe karttaa ollenkaan) ja uusia karttatyylejä!
Parempi mobiilituki (kartta paremmin esille, hienosäätämistä) , keskittyminen kartan parannukseen, haku ja päänavigaatio yhdistää ja siirtää ylös. Paremmin esille karttapalvelun idea, hakuehdotuksia hakiessa, kiinnostuksen mukaan hakuteemoja


Muuta palautetta tai terveisiä kehittäjille

Ekakerta tänään, kun kartan avasin. Joten tämä palautekin on ensimmäinen. Hain Töölön palvelukeskusta. Sain monta palloa kartalle, niiden selvittäminen kesti aikansa. En vielä ymmärrä pallojen värien merkitystä. Jos värit tarkoittavat jotain, niin niiden selvitysteksti voisi olla kartta-aukeamalle päälleliimattuna. Toiseksi etsin Vuosaaren terveysaseman. Siellä pallo on väärässä paikassa. Toki talon katuosoite on Kahvikuja 3, mutta siellä ei ole sisäänkäyntiä. Kyllä pallon kartalla pitää olla siinä kohdassa, josta taloon mennään sisälle.
pysäkit "kummittelevat" joskus näkyvät joskus eivät, pysäkki-infossa tulisi olla linjanrosta linkki ao. linjan aikatauluun, hakujen testaus ei onnistu kun sen nimestä ei voi päätellä mitä hakee so. parempi versio
Kun syöttää hakusanaksi länsisatama tulee hakutuloksiksi länsisataman tullin lisäksi as oy Länsisatama ja Radisson Blu seaside hotel. https://palvelut.hel.ninja/fi/search?q=länsisatama
Kartta on selkeästi ilmavampi kuin nykyinen. Välilehti-ajattelu toimipisteiden ja palveluiden välillä on hyvä. Kenties hakutuloksen toimipiste-listauksessa ei jokaisen toimipisteen nimen alla tarvitse toistaa toimipiste-termiä? Hieman jäi epäselväksi kattavatko toimipisteen aukioloajat myös tarjolla olevat palvelut eli esim. onko kirjaston digituki saatavilla koko toimipisteen aukiolon ajan. Ellei näin ole, mistä löytää tämän tiedon.
Hi! I work as a communication officer at Luckan on Yrjönkatu 27. Luckan is a swedish-speaking information and culture center in the center of Helsinki and we would love to be included on the service map. We also have a broad knowledge about different services in swedish in the metropolitan area. We would happily assist you in anyway possible, feedback or information, when you develop the swedish version of the map. Best regards, Eva
Pikkulaivan osoite molemmissa haussa aukeavissa neuloissa ok, toinen neula jostain syystä Merivirran ja Merivalkaman välissä missä pikkulaivaan muuttanut ent. Kivenlahden kirjasto oli
Psykosociala förbundet rf olisi hyvä saada mukaan palvelukartalle, lähettäisittekö lomakkeen niin täytän tarvittavat tiedot.
Kieliryhmien haku oli vaikea, kun oikeat hakutermit piti tietää. Etsin vaikka ruotsinkielisen kielikylvyn oppipaikkoja vakasta - ruotsinkieliseen lukioon, huh (koska tunsin paikkoja ja tiesin, mitä hakutuloksia pitäisi tulla). Laittakaa aina blogipäivityksistä twiitti tai joku muu muistutus, että muistais seurata tätä hienoa työtä.
laitoin hakukenttään esteetön - sain 6 kohdetta ei hirveesti palvele
Palvelu on erinomainen idea - juuri tällaiselle on tarvetta. Mutta: Palvelukarttaa mainostettiin nimenomaan niin, että tiedot esteettömyydestä on koottuna. Eikö näin? Erilaisia hakuja tein, mutta missään ei ollut merkittynä onko esim sisäänkäynti täysin esteetön/onko esteetön kulku jotain muuta kautta/löytyykö invavessaa jne. Jos esteettömyys nähdään vain helppolukuisena tekstinä - ollaan pahasti hakoteillä... Suosittelisin esteettömyyteen perehtyneen konsultin palkkaamista. Tsemppiä jatkotyöstöön!
Palvelun kehitys näyttää olevan hyvällä mallilla




JAA

Uusimmat kirjoitukset

Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
18.06.2019 14:18 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Helsinki rakentaa maailman saavutettavinta palvelukarttaa esimerkillisellä otteella palvelun omistajien, koodareiden, designerien ja suuren yleisön saumattomalla yhteistyöllä. Uuden rakentumista voi seurata ilolla ja oppien edellisten ja tulevien blogipostausten välityk...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
14.06.2019 09:22 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Mitä kaipaisit seuraavaksi Palvelukarttaan? hieman kehittyneemmän demo/testiversion Palvelun nimessä tai sen perässä pitäisi lukea kaupungin nimi k...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
14.06.2019 08:22 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Teksti: Otso Hannula, Nitor Verkkopalveluiden saavutettavuus puhuttaa tällä hetkellä, erityisesti ensi syksystä alkaen julkisia toimijoita velvoittavan Saavutettavuusdirektiivin takia. Tässä kirjoituksessa Nitor, Helsingin kaupunki ja Annanpura Oy esittelevät, miten saa...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
10.06.2019 13:45 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Kirjoittaja: Palvelukartan tekninen projektipäällikkö Timo Tuominen Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta edellyttää kaikilta julkisen sektorin verkkopalveluilta saavutettavuuden huomioimista. Tämä on tietysti lähtökohtana ja tavoitteena Palvelukartankin uudistam...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
07.06.2019 13:18 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Mailman saavutettavinta palvelukarttaa tehdään myös helteillä. Oikeastaan sitä tehdään nyt niin ahkerasti, että blogin kirjoittaminen on jäänyt hieman taka-alalle. Lähipäivinä on kuitenkin tulossa mielenkiintoisia kirjoituksia. Kurkkaa, miltä uusi palvelukartta nyt näy...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
14.05.2019 12:20 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Mukavaa Maailman saavutettavuuspäivää 16.5.2019 Olemme saaneet arvokasta palautetta uudesta palvelukartasta. Kiitos teille. Palautetta otetaan edelleen kiitollisina vastaan. Palvelua on mukavampaa ja fiksumpaa kehittää, kun saamme siihen teidän käyttäjien näkemyksiä. An...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
07.05.2019 14:40 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Tulossa Juhannuksesta olemme vuorotellen lomilla. Työ jatkuu täydellä höyryllä elokuun alusta. Tullut Palvelukartan ensimmäinen testiversio julkaistu 3.5.2019 ...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
07.05.2019 14:39 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Kirjoittajat: Mirjam Heikkinen ja Henna Niemi Aikaisimmissa kirjoituksissa on pohdittu maailman saavutettavimman palvelukartan kehittämistä palvelukartan käyttöliittymän kautta. Helposti jää piiloon ja vähemmälle huomiolle itse mahdollistaja, eli tieto ja tiedon tuotta...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
03.05.2019 10:39 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Tänään on se päivä, kun kehitysversio julkaistaan: https://palvelut.hel.ninja/fi/ Palvelu on käytettävissä myös mobiililaitteilla. Työtä on tehty palavalla sydämmellä! Selkeä tavoite on ollut saada palvelukartan pohja maailman saavutettavimmaksi, jotta seuraava...
Kuva: Tällä asenteella kohti esteitä
30.04.2019 08:27 -  Maailman saavutettavin palvelukartta
Uuden Palvelukartan kehitys on aloitettu tiiviissä yhteistyössä Annanpura Oy:n saavutettavuuskonsulttien kanssa. Annanpura osallistuu kehitykseen testaamalla uusia ominaisuuksia ja komponentteja saavutettavuusnäkökulmasta ja antaa palautetta sekä käytännön ratkaisuja on...
<<  <  1  2  >  >>