Suoraan sisältöön
Kuva: Jefunne Gimpel

Stadin ammatti- ja aikuisopisto mukana #väylätauki-kampanjassa

Ammattiosaajia tarvitaan Suomeen yhä enemmän ja ammatillisen koulutuksen vetovoimaa on lisättävä. 

Ammatillisen koulutuksen järjestäjät käynnistivät keväällä 2018 AMKE ry:n ja Mirum Agencyn kanssa Väylät auki -markkinointikampanjan. Kampanjan viesti on se, että ammattiin opiskelu ei lukitse tietylle alalle, vaan avaa mahdollisuuksien kirjon niin nuorille kuin aikuisillekin. Nyt kampanja saa jatkoa.
 
Jatkokampanjassa nähdään radio- ja tv-toimittaja, kirjailija ja puhuja Maria Veitola sekä Billebeino-vaatemerkin perustaja-toimitusjohtaja Juhani Putkonen, jotka kertovat oman tarinansa matkasta kohti nuorena vielä tuntematonta unelma-ammattiaan.

Heidän tarinansa inspiroivat peruskoulunsa päättävää tärkeässä elämänvaiheessa sekä auttavat vanhempia tukemaan nuorta eteenpäin, vaikka toiveammattipolku ei niin selvillä heti olisikaan.
 
Kampanja pyrkii ajanmukaistamaan ja monipuolistamaan mielikuvia ammatillisesta koulutuksesta; ammatillinen koulutus on mahdollistaja, joka ei sulje ovia, vaan antaa uutta osaamista. Ammatillinen koulutus on yksilöllisen opetuksen tarjoaja, suora väylä työelämään tai jatko-opintoihin sekä keino vaihtaa alaa aikuisena.

Osallistu kampanjaan jakamalla oma tarinasi

Kampanjan keskeisimpänä osana toimii edelleen väylätauki.fi -verkkosivu, joka tarjoaa lisätietoa ammatillisesta koulutuksesta sekä sen tarjoamista mahdollisuuksista. Kampanjalla halutaan ensisijaisesti tavoittaa yläkoululaisia, heidän vanhempiaan sekä oman osaamisensa kehittämistä harkitsevia tai alanvaihdosta haaveilevia aikuisia.

Kampanja on käynnissä − osallistu siihen jakamalla oma tarinasi sosiaalisessa mediassa käyttämällä hashtageja #väylätauki ja #stadinammattiopisto.

JAA