Suomi | Svenska | English
Selkokieli | Lättläst språk
Viittomakieli | Teckenspråk
Suomi | Svenska | English | Pусский | Deutsch | 日本語
Suomi | Svenska | English | Eesti keel | Français | Pусский | Soomaali | Türkçe | Español | بالعربية | 中文 | فارسی
Utdelningen av egenvårdsartiklar har återuppringningstjänst. Om personalen inte genast kan svara på ditt samtal sparas klientens nummer i systemet och skötaren ringer tillbaka så snart som möjligt.
När du ringer till oss vardagar kl. 9–12 hör du först ett meddelande som frågar på vilket språk du vill lyssna meddelandet. Alternativen är finska, svenska och engelska.
Därefter kopplas samtalet till skötaren. Om alla skötare är upptagna, sparas ditt nummer i systemet och du upprings så snart som möjligt. Du kan också lämna ett annat telefonnummer än det du ringer ifrån. Lyssna meddelandet till slut och vänta tills meddelandet säger att ditt nummer har sparats.
Hörselskadade klienter som inte kan anlita återuppringningstjänsten kan med hjälp av en tolk ringa till telefonväxeln (tfn 09 310 5015) och be att få bli kopplade till Forsby utdelning av egenvårdsartiklar.