Suoraan sisältöön

Tietoa takaisinsoittopalvelusta

Takaisinsoittopalvelu tarkoittaa, että asiakkaan ei tarvitse jonottaa puhelimessa. Jos puheluun ei pystytä vastaamaan välittömästi, asiakkaan numero tallentuu ja hoitaja soittaa hänelle takaisin mahdollisimman pian.  

Miten takaisinsoittopalvelu toimii?  

Kun soitat arkisin terveysasemalle, kuulet nauhalta viestin, jossa sinulta kysytään haluatko kuunnella viestin suomeksi, ruotsiksi vai englanniksi. Kielivalinnan tehtyäsi sinulta kysytään, koskeeko puhelusi vastaanottoajan perumista, kiireellistä asiaa vai jotain muuta asiaa.

Tämän jälkeen puhelusi ohjautuu hoitajalle. Jos kaikki hoitajat ovat varattuja, numerosi tallentuu järjestelmään ja hoitaja soittaa sinulle takaisin mahdollisimman pian numeroon, josta soitit tai johonkin toiseen ilmoittamaasi numeroon. Kuuntele nauha loppuun ja odota, että saat viestin, että numero on tallentunut.

Takaisinsoittopalvelu on käytössä maanantaista perjantaihin klo 8–16.

Huom! Ajalla 26.4.–28.5. terveysasemien takaisinsoitto palvelee arkisin klo 8–15.

Kuulovammaiset asiakkaat, jotka eivät voi käyttää takaisinsoittoa, voivat tulkin avulla soittaa terveysasemalle vaihteen kautta (puh. 09 310 5015). Tällä tavoin puhelu ei päädy takaisinsoittojärjestelmään.

Jos soitat ulkomailta, puhelu ei tallennu takaisinsoittojärjestelmään vaan se jää jonoon odottamaan hoitajan vapautumista.

Puhelinneuvontaa 24 h – 09 310 10023

Terveysneuvonnan terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat palvelevat ympäri vuorokauden numerossa 09 310 10023. Soita neuvontapuhelimeen, kun tarvitset hoito-ohjeita tai tietoa Helsingin terveyspalveluista ja hoitopaikoista. Soita äkillisessä sairauskohtauksessa numeroon 112.



28.04.2021 10:38