Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Kaupunkiympäristön toimiala |
|
| |
Liikenneliikelaitos |
|
| |
Kunnossapitoyksikkö | 15.06.2021 |
| |
|
|
| |
Yksikön johtaja |
|
|
16 §
Raitiovaunujen ja metrojunien väliaikaisten desinfiointien järjestäminen
HEL 2021-007134 T 02 08 02 01
Päätös
Yksikön johtaja tilasi liikenneliikelaitoksen (HKL) raitiovaunujen ja metrojunien väliaikaiset pintojen ja pylväiden desinfioinnit TC Kiinteistöturva Oy:ltä 1.7.2021 – 30.5.2022 väliselle ajalle yhteensä enintään 250.000 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Helsingin seudun liikenne –kuntayhtymä (HSL) edellyttää, että koronaviruspandemian aikana sekä raitiovaunujen että metrojunien sisäpinnat tulee käsitellä desinfiointiaineella tartuntojen estämiseksi ja turvallisen liikennöinnin takaamiseksi. Nyt tilattaviin töihin sisältyy kerran päivässä tapahtuva kaikkien raitiovaunujen ja metrojunien sisäpintojen käsittely desinfiointiaineella.
HKL:llä on tällä hetkellä voimassa oleva väliaikainen puitesopimus TC Kiinteistöturva Oy:n kanssa raitiovaunujen ja metrojunien töhryjen ja tarrojen poistamisesta sekä metrojunien siivouksesta (toimitusjohtajan päätös 36 §, 24.3.2021). TC Kiinteistöturva Oy tekee tällä hetkellä puitesopimukseen kuuluvaa pintojen desinfiointia metrojunissa arkisin. Kaikkien metrojunien päivittäinen pintojen desinfiointi aiheuttaa kuitenkin lisäkustannuksia. Raitiovaunukaluston pintojen desinfiointi ei ole kuulunut puitesopimuksen laajuuteen.
HKL:n on tarkoituksenmukaista tilata koronasta johtuva raitiovaunujen ja metrojunien väliaikainen pintojen ja pylväiden desinfiointi TC Kiinteistöturva Oy:ltä, joka tuottaa tällä hetkellä ko. kalustoon sopimuksenmukaista töhrynpoistopalvelua. Nyt tilattavat työt on logistisesti ja ajankäytöllisesti toimivinta ja sujuvinta toteuttaa samanaikaisesti muiden em. puitesopimukseen kuuluvien työtehtävien kanssa. Tällä varmistetaan HKL:n kaluston linjaliikennekelpoisuus korona-aikana HSL:n edellyttämällä siisteystasolla.
Hankinnassa on kyse erityisalojen hankintalain (1398/2016) 13 § mukaisesta kynnysarvon alittavasta palveluhankinnasta.
Aikaisemmat tilaukset:
4600018917: 25.000 euroa (alv 0 %).
Tämän päätöksen jälkeen hankinnan arvonlisäverottomat kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 275.000,00 euroa.
Lisätiedot
Rami Iiskola, tiimipäällikkö, puhelin: 310 35360
rami.iiskola(a)hel.fi
Sami Kellokoski, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 23601
sami.kellokoski(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 55250 | Hämeentie 86 | 3101071 |
|
|
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 00550 | Faksi |
| Alv.nro |
|
|
|
|
|
|
|