Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Kaupunkiympäristön toimiala |
|
| |
Liikenneliikelaitos |
|
| |
| 01.04.2021 |
| |
|
|
| |
Toimitusjohtaja |
|
|
38 §
Kiinteistöjen ilmansuodattimien tilaaminen
HEL 2021-003957 T 02 08 01 00
Päätös
Toimitusjohtaja valitsi ilmansuodattimia koskevaan puitejärjestelyyn Vado Oy:n niin, että
- puitejärjestelyn sopimuskausi on 1.4.2021 – 31.3.2025,
- liikenneliikelaitoksella (HKL) on oikeus jatkaa sopimuskautta kahden (2) vuoden optiokaudella,
- kokonaiskustannukset puitejärjestelyn perusteella varsinaiselta sopimuskaudelta ja optiokaudelta ovat yhteensä enintään 320.000,00 euroa (alv 0%)
Päätöksen perustelut
HKL järjesti puitejärjestelynä tarjouskilpailun (69H20, 8.2.2021) kiinteistöjen ilmansuodattimien hankinnasta neljän (4) vuoden aikana. Puitejärjestely sisältää neljän (4) vuoden varsinaisen puitejärjestelykauden ja yhden (1) kahden (2) vuoden optiokauden.
Hankintamenettelynä käytettiin EU-kynnysarvon alittavaa avointa menettelyä, koska hankinnan ennakoitu kokonaisarvo alitti erityisalojen hankintalain (1398/2016) mukaisen palveluiden EU-kynnysarvon.
Tarjouskilpailusta ilmoitettiin julkisesti 8.2.2021 Internet-osoitteessa www.tarjouspalvelu.fi. Menettelyssä kenellä tahansa oli mahdollisuus osallistua tarjouskilpailuun kaikille saataville olevien tarjouspyyntöasiakirjojen avulla. Tarjousten määräaika oli 18.3.2020 klo 12:00.
Tarjouskilpailun ratkaisuperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus niin, että hinnan painoarvo oli 100%.
Tarjouksen jätti yksi (1) yritys:
- Vado Oy
Tarjousten käsittely toteutettiin kolmessa vaiheessa:
1. Tarjoajien soveltuvuuden tarkistaminen
2. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen
3. Tarjousten vertailu
Tarjoajan soveltavuuden tarkistamisen tarkoituksena oli selvittää tarjoajan edellytykset suoriutua ilmansuodattimien toimittamisesta tarjouspyynnössä esitettyjen vaatimusten mukaisesti. Hankintayksikkö tarkisti, että Vado Oy täytti tarjouspyyntömateriaalissa tarjoajalta vaaditut soveltuvuusvaatimukset.
Pakolliset vaatimukset ja pyydetyt selvitykset esitettiin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Hankintayksikkö tarkisti, että Vadon tarjous oli tarjouspyynnön mukainen.
Tarjousten vertailua ei tarvinnut suorittaa, koska vain yksi tarjoaja osallistui tähän kilpailutukseen. Hankintayksikkö varmisti, että tarjouksen hinnat ovat hyvän markkinahintatason mukaisia.
Hallinto- ja hankintapalvelut huolehtivat hankintapäätöksen tiedoksiannosta asianosaisille.
Lisätiedot
Marko Hartikainen, LVI-valvoja, puhelin: 040 539 2403
marko.hartikainen(a)hel.fi
Miikka Pelkonen, Hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 27250
miikka.pelkonen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Hankinta |
|
Kirjanpito |
|
Sopimussihteeri | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
LVI-valvoja |
|
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 55250 | Hämeentie 86 | 3101071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 00550 | Faksi |
| Alv.nro |
hkl@hel.fi | http://hkl.fi | 09655783 |
| FI02012566 |
|
|