Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Kaupunkiympäristön toimiala |
|
| |
Liikenneliikelaitos |
|
| |
| 12.09.2019 |
| |
|
|
| |
Toimitusjohtaja |
|
|
127 §
HKL:n kiinteistöissä suoritettavien varavoimakoneiden ja muiden diesel-koneiden vuosihuoltojen ja testauksien tilaaminen puitejärjestelynä
HEL 2019-009528 T 02 08 02 00
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tehdä puitesopimukset varavoimakoneiden ja muiden diesel-koneiden vuosihuollot ja testaukset hankinta-asiakirjoissa tarkemmin ilmenevin ehdoin kokonaistaloudellisesti edullisimpien tarjouksien tehneiden toimittajien kanssa:
Coromatic Oy
kW-set Oy
Puitejärjestelyn sopimuskausi on 1.10.2019 – 30.9.2023 ja optiomahdollisuus kaksi (2) vuotta siten, että optio voidaan lunastaa erillisellä päätöksellä. Kokonaiskustannukset tehtävien puitesopimusten perusteella ovat yhteensä enintään 400.000,00 euroa (alv 0 %). Hinnat ovat kiinteät kahden (2) vuoden ajan, jonka jälkeen niiden suuruutta voidaan tarkistaa muuttuneiden työvoima- ja materiaalikustannuksiin siten, että vertailuindeksinä käytetään Kiinteistön ylläpidon kustannusindeksiä.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos järjesti puitejärjestelynä tarjouskilpailun (30H19, 28.6.2019) varavoimakoneiden ja muiden diesel-koneiden vuosihuoltojen ja testauksien puitejärjestelystä HKL:n kiinteistöissä neljän (4) vuoden aikana.
Hankintamenettelynä käytettiin EU-kynnysarvon alittavaa avointa menettelyä. Tarjouskilpailun avoimesta menettelystä ilmoitettiin julkisesti 28.6.2019 Internet-osoitteessa www.tarjouspalvelu.fi. Menettelyssä kenellä tahansa oli mahdollisuus osallistua tarjouskilpailuun kaikille saataville olevien tarjousasiakirjojen avulla. Tarjouspyyntöasiakirjojen määräaika oli 30.8.2019 klo 12:00.
Määräaikaan mennessä tarjouksen jätti kaksi (2) alan yritystä.
Tarjousten käsittely toteutettiin kolmessa vaiheessa:
Tarjoajan soveltavuuden tarkistamisen tarkoituksena oli selvittää tarjoajan edellytykset suoriutua varavoimakoneiden ja muiden diesel-koneiden huoltojen ja testauksien tuottamisesta tarjouspyynnössä esitettyjen vaatimusten mukaisesti.
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistamisen tarkoituksena oli arvioida tarjouksia suhteessa niihin vaatimuksiin, joita ostettavalta palvelulta edellytettiin.
Pakolliset vaatimukset ja pyydetyt selvitykset esitettiin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Tarjousten vertailu tehtiin molempien tarjousten osalta, sillä ne täyttivät tarjoajille ja tarjouksille asetetut vaatimukset.
Lisätiedot
Raimo Hinkkanen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 310 25536
raimo.hinkkanen(a)hel.fi
Ella Etula, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 22557
ella.etula(a)hel.fi
Liitteet
1 | Hankintapäätös |
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Hankinta | Liite 1 |
Kirjanpito | Liite 1 |
Sopimussihteeri | Liite 1 |
Tekninen isännöitsijä | Liite 1 |
Tarjoajat | Liite 1 |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 53250 | Toinen linja 7 A | 3101071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
hkl@hel.fi | http://hkl.fi | 09655783 |
| FI02012566 |
|
|