Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (1) |
Kaupunkiympäristön toimiala |
|
| |
Liikenneliikelaitos |
|
| |
| 22.02.2019 |
| |
|
|
| |
Toimitusjohtaja |
|
| |
30 §
Kattolumien pudotus ja kuljetus lumenkaatopaikalle
HEL 2018-012583 T 02 08 02 00
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tilata puitejärjestelynä kattolumenpudotus- ja lumen kuljetustyöt HKL:n kiinteistöihin sopimuskaudelle 1.1.2019 – 31.12.2019 tarjouspyynnön 56H/18 mukaisesti hinnaltaan edullisimman tarjouksen antaneilta toimittajilta:
Ikkunahuolto Oy Karttunen
Nordhaus Partners Oy
Sopimuskauden aikana lumenpudotustöitä tilataan yhteensä enintään 250.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan niin, että ensisijaisesti töitä tilataan edullisemman tarjouksen antaneelta Ikkunahuolto Oy Karttuselta. Tarvittaessa töitä tilataan toiseksi edullisimman tarjouksen antaneelta Nordhaus Partners Oy:ltä.
Päätöksen perustelut
Hankinta perustuu tarjouskilpailuun 56H18, 28.3.2018 kattolumien pudotuksista ja lumien kuljetuksesta lumenkaatopaikalle.
Tarjouspyynnön mukaisesti puitejärjestelyyn valittiin molemmat hyväksytyn tarjouksen antaneet toimittajaa:
Ikkunahuolto Oy Karttunen
Nordhaus Partners oy
Tarjouskilpailu järjestettiin avoimena, EU-kynnysarvon alittavana hankinta. Alkuperäinen arvio sopimuskauden ja yhden optiokauden kokonaisarvoksi oli 400.000,00 euroa (alv 0 %) perustuen viiden (5) aikaisemman vuoden lumenpudotuksen laskutukseen. Talvi 2019 on kuitenkin osoittautunut arvioitua lumisemmaksi ja tarve lumenpudotukselle on ollut moninkertainen. Varikkokiinteistöjen ja kantametroasemien kattojen (varsinkin tasakattoisilla) lumenkantavuus 80 – 500 kg/m2 ja lasikattojen liukkaus määrittää, milloin lumenmäärää tulee vähentää tai poistaa. Turvallisuuden takaamiseksi lumenpudotus aloitettiin katoilta, joissa kantavuus on pienin.
Palvelun tarve on välitön ja jatkuva eikä tarjouskilpailua ehditä järjestää uudestaan EU-kynnysarvon ylittävänä.
Erityisalojen hankintalaki 1398/2016 43 §, mom 4: ” sopimuksen tekeminen on ehdottoman välttämätöntä, eikä säädettyjä määräaikoja voida noudattaa hankintayksiköstä riippumattomasta, ennalta arvaamattomasta syystä aiheutuneen äärimmäisen kiireen vuoksi”
Aikaisemmat päätökset:
Yksikön johtajan päätös 68 §, 7.12.2018: 250.000,00 euroa (alv 0 %)
Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 500.000,00 euroa (alv 0 %).
Lisätiedot
Mari Hyvärinen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 310 35797
mari.hyvarinen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote |
|
Hankinta |
|
Kirjanpito |
|
Yksikön johtaja |
|
Infran kunnssapitopäällikkö |
|
Tekninen isännöitsijä |
|
Sopimussihteeri |
|
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 53250 | Toinen linja 7 A | 3101071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
hkl@hel.fi | http://hkl.fi | 09655783 |
| FI02012566 |
|
| |||