Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (1) |
Kaupunkiympäristön toimiala |
|
| |
Liikenneliikelaitos |
|
| |
| 19.07.2017 |
| |
|
|
| |
Toimitusjohtaja |
|
| |
23 §
HKL-Kunnossapitoyksikön toiminnanohjausjärjestelmään liittyvien lisätöiden tilaaminen
HEL 2014-014885 T 02 08 02 00
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tilata suorahankintana HKL-Kunnossapitoyksikön metroliikenteen toiminnanohjausjärjestelmän (Tomera-ohjelma) lisätöitä Viasys VDC Oy:ltä tarjousten 14.7.2017 ja 18.7.2017 mukaisesti yhteensä enintään 21.500,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Hankinta perustuu Helsingin kaupungin liikennelaitos -liikelaitoksen metroliikenteen toiminnanohjausjärjestelmän kilpailutukseen 35H14 ja kilpailutuksen perusteella voittaneen tarjoajan - Viasys VDC Oy - kanssa tehtyyn sopimukseen.
Erityisalojen hankintalaki 1398/2016 44 §: ”Hankintayksikkö voi tehdä suorahankinnan, kun alkuperäisen toimittajan kanssa tehtävä tavarahankinta on lisätilaus, jonka tarkoituksena on aikaisemman toimituksen tai laitteiston osittainen korvaaminen tai laajentaminen.”
Nyt tilattavat Toiminnanohjausjärjestelmän lisätyöt käsittävät seuraavat osiot:
Johtokunta on päätöksellä 110 § 16.6.2015 oikeuttanut HKL:n tarvittaessa tekemään toiminnanohjausjärjestelmän hankinnan lisätilauksia niin, että niistä aiheutuva lisäkustannus on enintään 150.000,00 euroa (alv 0 %) eli n. 10 % toiminnanohjausjärjestelmän toimitussopimuksen kokonaishinnasta.
Toimitusjohtaja on Muutossopimuksen (Sopimus toiminnanohjausjärjestelmän toimittamisen toimitusaikataulun muuttamisesta) hyväksynnän yhteydessä 4.1.2017 hyväksynyt lisätyöt koskien Tomeran jatkokehitystä.
Aikaisemmat lisätyötilaukset:
4600000121: 19.350,00 euroa (alv 0 %)
4600004534: 15.000,00 euroa (alv 0 %), toimitusjohtajan päätös 122 §, 22.12.2016
4600005809: 70.500,00 euroa (alv 0 %), toimitusjohtajan päätös 38 §, 20.4.2017
Tämän päätöksen jälkeen toiminnanohjausjärjestelmän lisätyökustannukset ovat yhteensä 126.350,00 euroa (alv 0 %). Tämän päätöksen jälkeen lisätyövaltuuksia projektille on 23.650,00 euroa (alv 0%).
Lisätiedot
Jaakko Laurila, projekti-insinööri, puhelin: 310 22691
jaakko.laurila(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Hankinta |
|
Kirjanpito |
|
Sopimussihteeri |
|
Yksikön johtaja |
|
Kaluston kunnossapitopäällikkö |
|
Kaluston kunnossapitoinsinööri |
|
IT-päällikkö |
|
Suunnitteluinsinööri |
|
Tarjoaja | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 2200 | Kansakoulukatu 3 | 09 310 1691 | 0201256-6 | FI06 8000 1200 0626 37 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 10 | Faksi |
| Alv.nro |
kaupunkiymparisto@hel.fi | https://www.hel.fi/ |
|
| FI02012566 |
|
| |||