Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Sosiaali- ja terveystoimiala |
|
| |
|
|
| |
| 10.01.2022 |
| |
|
|
| |
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja |
|
|
5 §
Lisähankinta Pegasos-järjestelmän vanhojen hoidollisten tietojen poimintaan Kanta-arkistoon vientiä varten
HEL 2021-014307 T 02 08 02 01
Päätös
Sosiaali-ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti hankkia ja tilata hankintalain 40 §:n perusteella CGI Suomi Oy:ltä suorahankintana lisätyötä Pegasos-potilastietojärjestelmän tuotantoaineiston poimintaan ja siirtoon Apotti Oy:lle Kanta-arkistoon vientiä varten.
Nyt tehtävän lisähankinnan kokonaisarvo on enintään 62 235 euroa (alv 0 %).
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti lisäksi, että hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-investointimäärärahoista.
Lisäksi sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti valtuuttaa tietohallintopäällikön toteuttamaan hankinnan ja allekirjoittamaan hoidollisten tietojen poimintaa koskevan sopimuksen.
Päätöksen perustelut
Hankintalain (1397/2016) 40 §:n 2 momentin kohdan 2 mukaan hankintayksikkö voi valita suorahankinnan, jos teknisestä syystä vain tietty toimittaja voi toteuttaa hankinnan eikä järkevää korvaavaa ratkaisua ole.
Nykyisten Apotti-järjestelmällä korvattujen asiakas- ja potilastietojärjestelmien arkistoitavia tietoja siirretään Kanta-arkistoon Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen määritysten mukaisesti.
CGI Suomi Oy toteuttaa hankinnalla Pegasos-järjestelmän Kanta-arkistoon ennestään viemättömän vanhan hoidollisen tiedon poiminnan ja tallennuksen CDA R2 -muotoon Pegasos-palvelimelle. Aineisto siirretään yhteistyössä tilaajan kanssa Oy Apotti Ab:lle, joka toimittaa aineiston Kelalle Kanta-palvelujen vanhojen potilastietojen arkistoon.
Tähän toteutukseen varattu työmäärä on osoittautunut alun perin arvioitua suuremmaksi. Työmäärän kasvuun ovat vaikuttaneet kannan vaatimat arvioitua suuremmat eheytystyöt sekä normaaliarkistoinnin yhteydessä syntyneiden virhetilanteiden selvittely- ja korjaustyöt. Selvittely- ja korjaustyöt vaativat paljon manuaalista työtä, joka vie huomattavasti aikaa.
Hankinta on lisähankinta toimialajohtajan tekemään hankintapäätökseen 9 § 22.1.2021 arvoltaan 657 325 euroa (alv 0 %).
Tämä hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen S10197413. Lisähankinnan ja aikaisemman hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo on 719 560 euroa (alv 0 %).
Sosiaali-ja terveystoimialan toimialajohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76.
Lisätiedot
Raija Viskari, ict-asiantuntija, puhelin: 310 49042
raija.viskari(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, sosiaali- ja terveyslautakunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
CGI Suomi Oy | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, sosiaali- ja terveyslautakunta |
Tiedoksi
Tietohallintopalvelut
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 6000 | Toinen linja 4 A | +358 9 310 5015 | 0201256-6 | FI1880001200052430 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
sosiaalijaterveys@hel.fi | www.hel.fi/sote | +358 9 310 42504 |
| FI02012566 |
|
|