Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

 

1 (2)

Sosiaali- ja terveystoimiala

 

 

Hallinto

 

 

Tietohallintopalvelut

22.08.2022

 

 

 

 

Tietohallintopäällikkö

 

 

 

 

34 §

Palvelu-laji-moduulin hankinta Effector Apuvälinepalvelut -järjestelmään

HEL 2022-009140 T 02 08 02 01

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankintalain 136 §:n perusteella hankkia Polycon Oy:ltä Palvelu-laji-moduulin Effector Apuvälinepalvelut -järjestelmään.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 8 988 euroa.

Päätöksen perustelut

Apuvälinehankintojen ostolaskuja käsiteltäessä Palvelu-laji-moduuli mahdollistaa työn osuuden erottamisen apuvälineistä, jolloin ostolaskuja käsittelevän henkilön ei tarvitse manuaalisesti muokata tiliöintiä tiliöintirivejä lisäämällä, kun tilauksella tai maksusitoumuksella on muutakin kuin apuväline. Maksusitoumuksissa on apuvälineen lisäksi usein verotonta työtä, varaosia tai varusteita. Moduuli mahdollistaa myös luotettavan raportoinnin todenmukaisine apuvälinekustannuksineen Effectorista.

Palvelu-laji-moduulin hankinnan kustannus on neljän käyttövuoden mukaan laskettuna 8 988 euroa ilman arvonlisäveroa.

Hankintalain 136 § mukaan hankintasopimukseen ja puitejärjestelyyn voidaan tehdä muutos ilman uutta hankintamenettelyä, jos alkuperäisen sopimuskumppanin on tarpeen suorittaa lisätöitä tai -palveluja taikka ylimääräisiä tavarantoimituksia, jotka eivät sisältyneet alkuperäiseen sopimukseen, edellyttäen, että sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista taloudellisista tai teknisistä syistä ja aiheuttaisi merkittävää haittaa tai kustannusten merkittävää päällekkäisyyttä hankintayksikölle.

Tehtävä päätös perustuu hankintalain 136 § 2 mom. 2 kohtaan, jonka mukaisesti sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista teknisistä ja taloudellisista syistä.

Lisähankinnan arvo jää hankintalain 136 § 3 mom. edellyttämällä tavalla alle 50 % alkuperäisen hankinnan arvosta, joka oli 399 760 euroa. Tietohallintopäällikön hankintapäätös: Apuvälinepalvelun tietojärjestelmäratkaisun hankinta 50 §, 7.9.2021.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty muutossopimus.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 24.5.2022 § 104.

Lisätiedot

Jukka Pääkkönen, ict-asiantuntija, puhelin: 310 75471

jukka.paakkonen(a)hel.fi

Muutoksenhaku

Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, sosiaali- ja terveyslautakunta

Otteet

Ote

Otteen liitteet

Tarjoaja

Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, sosiaali- ja terveyslautakunta

Tietohallintopalvelut

 

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut

 

Hankintapalvelut

 

.

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 6000

Toinen linja 4 A

+358 9 310 5015

0201256-31

FI1880001200052430

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 53

Faksi

 

Alv.nro

sosiaalijaterveys@hel.fi

www.hel.fi/sote

+358 9 310 42504

 

FI02012591