Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Sosiaali- ja terveystoimiala |
|
| |
Hallinto |
|
| |
Tietohallintopalvelut | 22.08.2022 |
| |
|
|
| |
Tietohallintopäällikkö |
|
|
34 §
Palvelu-laji-moduulin hankinta Effector Apuvälinepalvelut -järjestelmään
HEL 2022-009140 T 02 08 02 01
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti hankintalain 136 §:n perusteella hankkia Polycon Oy:ltä Palvelu-laji-moduulin Effector Apuvälinepalvelut -järjestelmään.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 8 988 euroa.
Päätöksen perustelut
Apuvälinehankintojen ostolaskuja käsiteltäessä Palvelu-laji-moduuli mahdollistaa työn osuuden erottamisen apuvälineistä, jolloin ostolaskuja käsittelevän henkilön ei tarvitse manuaalisesti muokata tiliöintiä tiliöintirivejä lisäämällä, kun tilauksella tai maksusitoumuksella on muutakin kuin apuväline. Maksusitoumuksissa on apuvälineen lisäksi usein verotonta työtä, varaosia tai varusteita. Moduuli mahdollistaa myös luotettavan raportoinnin todenmukaisine apuvälinekustannuksineen Effectorista.
Palvelu-laji-moduulin hankinnan kustannus on neljän käyttövuoden mukaan laskettuna 8 988 euroa ilman arvonlisäveroa.
Hankintalain 136 § mukaan hankintasopimukseen ja puitejärjestelyyn voidaan tehdä muutos ilman uutta hankintamenettelyä, jos alkuperäisen sopimuskumppanin on tarpeen suorittaa lisätöitä tai -palveluja taikka ylimääräisiä tavarantoimituksia, jotka eivät sisältyneet alkuperäiseen sopimukseen, edellyttäen, että sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista taloudellisista tai teknisistä syistä ja aiheuttaisi merkittävää haittaa tai kustannusten merkittävää päällekkäisyyttä hankintayksikölle.
Tehtävä päätös perustuu hankintalain 136 § 2 mom. 2 kohtaan, jonka mukaisesti sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista teknisistä ja taloudellisista syistä.
Lisähankinnan arvo jää hankintalain 136 § 3 mom. edellyttämällä tavalla alle 50 % alkuperäisen hankinnan arvosta, joka oli 399 760 euroa. Tietohallintopäällikön hankintapäätös: Apuvälinepalvelun tietojärjestelmäratkaisun hankinta 50 §, 7.9.2021.
Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty muutossopimus.
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 24.5.2022 § 104.
Lisätiedot
Jukka Pääkkönen, ict-asiantuntija, puhelin: 310 75471
jukka.paakkonen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, sosiaali- ja terveyslautakunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Tarjoaja | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, sosiaali- ja terveyslautakunta |
Tietohallintopalvelut |
|
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut |
|
Hankintapalvelut |
|
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 6000 | Toinen linja 4 A | +358 9 310 5015 | 0201256-31 | FI1880001200052430 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
sosiaalijaterveys@hel.fi | www.hel.fi/sote | +358 9 310 42504 |
| FI02012591 |
|
|