Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Sosiaali- ja terveystoimiala |
|
| |
Hallinto |
|
| |
Tietohallintopalvelut | 10.03.2022 |
| |
|
|
| |
Tietohallintopäällikkö |
|
|
12 §
Vakuutusyhtiörekisteri-moduulin hankinta Effector Apuvälinejärjestelmään
HEL 2022-003362 T 02 08 02 01
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti hankintalain 136 §:n perusteella hankkia Polycon Oy:ltä Vakuutusyhtiörekisteri-moduulin Effector Apuvälinejärjestelmään.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 9 704 euroa.
Päätöksen perustelut
Vakuutusyhtiöt korvaavat asiakkaiden apuvälineet ja niihin liittyvän arviointi-, sovitus- ja huoltotyön kustannukset, jos asiakas on vakuutusyhtiön korvausten piirissä. Tällä hetkellä vakuutusyhtiöiden korvausvastuulle kuuluvassa apuvälinevarastossa on 182 apuvälinettä.
Hankittavaan Vakuutusyhtiörekisteri-moduuliin voidaan kerätä kaikkien vakuutusyhtiöiden korvausvastuuseen kuuluvien asiakkaiden tiedot. Järjestelmä tarjoaa aina asiakkaalle uutta lainaa tai luovutusta kirjatessa vakuutusyhtiötä apuvälineen maksajaksi. Moduuli mahdollistaa näin ollen keskitetyn ja systemaattisen kustannusten laskutuksen vakuutusyhtiöltä. Ilman lisämoduulin hankintaa ei Effector Apuvälinejärjestelmässä voida seurata tai raportoida vakuutusyhtiöasiakkaita, heille luovutettuja apuvälineitä tai periä kustannuksia vakuutusyhtiöiltä.
Vakuutusyhtiörekisteri-moduulin hankinnan kustannus on neljän käyttövuoden mukaan laskettuna 9 704 euroa ilman arvonlisäveroa.
Hankintalain 136 § mukaan hankintasopimukseen ja puitejärjestelyyn voidaan tehdä muutos ilman uutta hankintamenettelyä, jos alkuperäisen sopimuskumppanin on tarpeen suorittaa lisätöitä tai -palveluja taikka ylimääräisiä tavarantoimituksia, jotka eivät sisältyneet alkuperäiseen sopimukseen, edellyttäen, että sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista taloudellisista tai teknisistä syistä ja aiheuttaisi merkittävää haittaa tai kustannusten merkittävää päällekkäisyyttä hankintayksikölle.
Tehtävä päätös perustuu hankintalain 136 § 2 mom. 2 kohtaan, jonka mukaisesti sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista teknisistä ja taloudellisista syistä.
Lisähankinnan arvo jää hankintalain 136 § 3 mom. edellyttämällä tavalla alle 50 % alkuperäisen hankinnan arvosta, joka oli 399 760 euroa. Tietohallintopäällikön hankintapäätös: Apuvälinepalvelun tietojärjestelmäratkaisun hankinta 50 §, 7.9.2021, HEL 2021-009455.
Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty muutossopimus.
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.
Lisätiedot
Jukka-Pekka Lehtomaa, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 24074
jukka-pekka.lehtomaa(a)hel.fi
Jukka Pääkkönen, ict-asiantuntija, puhelin: 310 75471
jukka.paakkonen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, sosiaali- ja terveyslautakunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Tarjoaja | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, pienhankinnat, sosiaali- ja terveyslautakunta |
Hankintapalvelut |
|
Tietohallintopalvelut |
|
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut |
|
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 6000 | Toinen linja 4 A | +358 9 310 5015 | 0201256-31 | FI1880001200052430 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
sosiaalijaterveys@hel.fi | www.hel.fi/sote | +358 9 310 42504 |
| FI02012591 |
|
|