Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

 

1 (2)

Sosiaali- ja terveystoimiala

 

 

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut -palvelukokonaisuus

 

 

Selvitys, arviointi ja sijoitus

17.08.2022

 

Etelän asiakasohjaus

 

 

Asiakkuuspäällikkö

 

 

 

 

3 §

Asiakasohjaajan viransijaisuus, työavain SOTE 03-1221-22

HEL 2022-009769 T 01 01 01 01

Päätös

HelppiSeniorin asiakkuuspäällikkö päätti jättää asiakasohjaajan viransijaisuuden (vakanssinumero 019651, toimintayksikkö 397130, työpiste 100020) täyttämättä kelpoisuusehdot täyttävien ja soveltuvien hakijoiden vähäisyyden vuoksi.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan viransijaisuus on tullut avoimeksi 13.7.2022.

Asiakasohjaajan viransijaisuus (vakanssinumero 019651) on ollut julkisesti haettavana 7.7 – 21.7.2022 Helsingin kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen työpaikkasivustolla.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakasohjaajan viransijaisuuteen ottaa HelppiSeniorin asiakkuuspäällikkö.

Asiakasohjaajan viransijaisuuden kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8 §) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

HelppiSeniorin asiakasohjausyksikön asiakasohjaajan tehtävänä on vastata eri tarpeessa olevien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä siitä, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä ja yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää vanhuspalveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimi työskentelyyn.

Määräajassa hakemuksen jätti viisitoista (15) hakijaa, joista kahdeksan täytti kelpoisuusehdot, näistä kaksi kutsuttiin haastatteluun, mutta valituksi tullut henkilö perui hakemuksensa hakuajan ja haastattelun jälkeen. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Asiakkuuspäällikkö päätti jättää asiakasohjaajan viransijaisuuden täyttämättä kelpoisuusehdot täyttävien ja soveltuvien hakijoiden vähäisyyden vuoksi.

Lisätiedot

Nina Jokela, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 310 23316

nina.jokela(a)hel.fi

Liitteet

1

Hakijaluettelo SOTE 03-1221-22

Muutoksenhaku

Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano

Otteet

Ote

Otteen liitteet

Virkaa hakeneet

Oikaisuvaatimusohje, sosiaali- ja terveyslautakunta

Tiedoksi

Taloushallintopalvelu

Henkilöstöasiantuntija

Etelän asiakasohjausyksikkö

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 6000

Toinen linja 4 A

+358 9 310 5015

0201256-6

FI1880001200052430

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 53

Faksi

 

Alv.nro

sosiaalijaterveys@hel.fi

www.hel.fi/sote

+358 9 310 42504

 

FI02012566