Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (1) |
Sosiaali- ja terveystoimiala |
|
| |
Perhe- ja sosiaalipalvelut -palvelukokonaisuus |
|
| |
| 08.01.2018 |
| |
|
|
| |
Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja |
|
| |
2 §
Päätös hautauspalvelujen hankinnasta
HEL 2017-009676 T 02 08 02 00
Päätös
Perhe- ja sosiaalipalvelut -palvelukokonaisuuden johtaja päätti hyväksyä Exprima Oy / Haagan hautaustoimiston tarjouksen hautauspalvelupalvelujen hankinnassa.
Lisäksi perhe- ja sosiaalipalvelujen -palvelukokonaisuuden johtaja päätti, että tämän päätöksen tiedoksisaanti ei ole sopimus, vaan valitun toimittajan kanssa solmitaan erillinen sopimus. Sopimus voidaan solmia aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Varsinainen sopimuskausi on pituudeltaan kolme (3) vuotta. Hankintaan sisältyy mahdollisuus yhden (1) vuoden optiokauteen, jonka käyttöönotosta päättää Tilaaja viimeistään 9 kuukautta ennen perussopimuskauden päättymistä.
Hankinnan sitoumukseton arvioitu arvo on noin 325 000,00 euroa (alv 0 %) mahdollinen optiokausi mukaan lukien.
Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan käyttää palvelua kulloinkin ilmenevän tarpeen mukaisesti.
Päätöksen perustelut
Tarjouspyyntö
Tarjouspyynnössä oli asetettu tarjoajalle, tarjoukselle, sen sisällölle ja hankinnan kohteelle vähimmäisvaatimukset.
Hankinnasta julkaistiin hankintailmoitus 17.10.2017 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi ja sähköisessä tarjouspyyntöjärjestelmässä Cloudiassa.
Hankintaan liittyvät lisätietokysymykset tuli esittää 22.11.2017 mennessä ja niihin vastattiin 15.11.2017. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 11.12.2017.
Määräaikaan mennessä saapui yksi (1) tarjous. Tarjouksensa jätti Exprima Oy / Haagan hautaustoimisto
Tarjoajan soveltuvuuden tarkastaminen
Hankintapalvelut on tarkastanut tarjoajan soveltuvuuden. Tarjoaja täytti asetetut soveltuvuusvaatimukset.
Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkistaminen
Hankintapalvelut on tarkastanut tarjouksen tarjouspyynnönmukaisuuden. Tarjous täytti tarjouspyynnössä esitetyt vaatimukset.
Hankintamenettely ja valintaperusteet
Hankintamenettelynä oli avoin menettely ja valintaperusteena halvin yhteenlaskettu hinta. Yhteishinta koostui varsinaisesta hautauspalvelutapahtuman hinnasta, kantajan hinnasta ja apumiehen hinnasta.
Valintaperusteena oli hinnan lisäksi se, että tarjoajan tilat ja kuljetuskalusto hyväksytään auditoinnissa. Auditoinnissa arvioidut seikat oli kerrottu tarjouspyynnön liitteenä olleessa hautauspalvelutoimistojen auditointilomakkeessa.
Valinta
Perhe- ja sosiaalipalvelujen- ja hankintapalvelujen henkilöistä koostunut työryhmä on käynyt auditoimassa tarjoajan hautauspalvelutoimiston tilat ja kuljetuskaluston joulukuussa 2017. Tarjoaja hyväksyttiin auditoinnissa. Hankintapalvelut tekee tarjoajalle yhteenvedon auditoinnin tuloksesta.
Perhe- ja sosiaalipalvelujen valintatyöryhmä ja hankintapalvelut ovat käsitelleet hankintaan saatua tarjousta ja auditoinnin tulosta.
Valittu palveluntuottaja käy ilmi tästä päätöksestä. Hinnat, hintavertailu ja palveluntuottajiksi valittu tarjoaja käy ilmi päätöksen vertailutaulukosta (liite 1).
Lisätiedot
Eeva Rantala, hankinta-asiantuntija, puhelin: 050 3412834
eeva.rantala(a)hel.fi
Liitteet
1 | Salassa pidettävä (JulkL 7 § 2 mom) |
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, sosiaali- ja terveyslautakunta |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Tarjoaja | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, sosiaali- ja terveyslautakunta |
Perhe- ja sosiaalipalvelut | Liite 1 |
Hankintapalvelut | Liite 1 |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 6000 | Toinen linja 4 A | +358 9 310 5015 | 0201256-6 | FI1880001200052430 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
sosiaalijaterveys@hel.fi | www.hel.fi/sote | +358 9 310 42504 |
| FI02012566 |
|
| |||