Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Kaupunginkanslia |
|
| |
Talous- ja suunnitteluosasto |
|
| |
Hankinnat ja kilpailuttaminen | 06.07.2022 |
| |
|
|
| |
Hankintajohtaja |
|
|
51 §
Palvelumuotoiluhankintojen väliaikaisjärjestely markkinaoikeuskäsittelyn ajaksi, osa-alue 3
HEL 2022-008827 T 02 08 02 01
H088-21
Päätös
Vs. hankintajohtaja päätti, että palvelumuotoiluhankinnat tehdään väliaikaisesti hankintalain 153 §:ssä tarkoitetulla tavalla seuraavien toimittajien kanssa:
Osa-alue 3: Palveluympäristöjen muotoilu
Design Office Koko 3 Oy, 3203099-2
Rune & Berg Design Oy, 2419350-5
Hellon Oy, 2135725-2
Kuudes Kerros Helsinki Oy, 1873202-3
Agile Work Oy, 2661604-9
Pentagon Design Oy, 1049233-6
Sopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo väliaikaisjärjestelyn aikana on noin 500 000 euroa. Hankinnan arvoa arvioitaessa on otettu huomioon yhden vuoden käsittelyaika markkinaoikeudessa.
Päätöksen perustelut
Kansliapäällikkö on tehnyt päätöksen 8.6.2022, joka perustuu Helsingin kaupunginkanslian 12.3.2022 päivättyyn tarjouspyyntöön H088-21 HEL, Dnro HEL 2022-002395. Hankinnasta on julkaistu hankintailmoitus 12.3.2022 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi. Hankintailmoitusta korjattiin ja uusi korjattu hankintailmoitus julkaistiin 2.4.2022.
Päätöksen mukaan seuraavat toimijat osa-alueella 3 teki kokonaistaloudellisesti edullisimmat tarjoukset:
Osa-alue 3: Palveluympäristöjen muotoilu
Design Office Koko 3 Oy, 3203099-2
Rune & Berg Design Oy, 2419350-5
Hellon Oy, 2135725-2
Kuudes Kerros Helsinki Oy, 1873202-3
Agile Work Oy, 2661604-9
Pentagon Design Oy, 1049233-6
Kansliapäällikön päätöksestä 8.6.2022 osa-alueesta 3 on tehty valitus markkinaoikeuteen. Hankintalain 153 §:n mukaan, jos hankinnasta on tehty valitus markkinaoikeuteen, hankintayksikkö voi järjestää hankinnan väliaikaisesti, jollei hankintaa voida sen luonteen vuoksi lykätä markkinaoikeuden käsittelyn ajaksi. Tätä hankintaa ei voida sen luonteen vuoksi lykätä markkinaoikeuden käsittelyn ajaksi. Hankinnassa on kyse sellaisen palvelun yhteishankinnasta, jota Helsingin kaupungissa tarvitaan tehtävien hoitamiseen koko markkinaoikeuskäsittelyn ajan.
Väliaikaisjärjestely tehdään Design Office Koko 3 Oy:n, Rune & Berg Design Oy:n, Hellon Oy:n, Kuudes Kerros Helsinki Oy:n, Agile Work Oy:n ja Pentagon Design Oy:n kanssa. Helsingin kaupungin nykyinen sopimus palvelumuotoilusta on päättynyt ja tarkoituksenmukaisinta on solmia väliaikainen järjestely hankintamenettelyn H088-21 osa-alueen 3 voittaneiden tarjoajien kanssa.
Väliaikaisjärjestely on voimassa enintään siihen saakka, kun hankintapäätöstä 8.6.2022 koskeva valitus on markkinaoikeuden ratkaisulla hylätty tai kun mahdollinen virhe hankintamenettelyssä on markkinaoikeuden antaman ratkaisun perusteella korjattu.
Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.
Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kansliapäällikkö päätti yhteishankintojen toimivallan siirrosta hankintajohtajalle päätöksellään 15.6.2017, 37 §.
Lisätiedot
Eeva Kauko, puhelin: 310 25218
eeva.kauko(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 10 | Pohjoisesplanadi 11-13 | +358 9 310 1641 | 0201256-6 | FI0680001200062637 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 17 | Faksi |
| Alv.nro |
kaupunginkanslia@hel.fi | http://www.hel.fi/kaupunginkanslia | +358 9 655 783 |
| FI02012566 |
|
|