Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Kaupunginkanslia |
|
| |
Talous- ja suunnitteluosasto |
|
| |
Hankinnat ja kilpailuttaminen | 25.01.2022 |
| |
|
|
| |
Hankintajohtaja |
|
|
9 §
Siivouspalvelut (DPS)
HEL 2021-008058 T 02 08 02 00
H010-21
Päätös
Hankintajohtaja päätti hylätä TAF-Clean Oy:n (2747355-3) osallistumishakemuksen dynaamiseen hankintajärjestelmään Siivouspalvelut (DPS), H010-21 / HEL 2021-008058.
Päätöksen perustelut
Kilpailutus perustuu Helsingin kaupunginkanslian 3.9.2021 päivättyyn osallistumispyyntöön HEL 2021-008058. Hankinnasta muodostetaan hankintalain 1397/2016 49 §:n mukainen dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS), jossa Helsingin kaupungin yksiköt toteuttavat yksittäiset hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla.
Hankinnasta on julkaistu hankintailmoitus 5.9.2021 sähköisessä HILMA- ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi.
Osallistumishakemuksia voi jättää koko dynaamisen hankintajärjestelmän keston ajan. Dynaaminen hankintajärjestelmä on käytössä 1.3.2028 saakka.
Tätä sopimusta ei ole jaettu osiin, koska jakaminen tekee sopimuksen toteuttamisesta teknisesti liian vaikeaa.
Osallistumispyynnössä on esitetty ehdokkaiden soveltuvuudelle asetetut vaatimukset ja selvitysvelvollisuudet. Tarjouspyynnössä edellytettiin, että Tarjoajalla on viimeisen kolmen vuoden (2018-2021) aikana vähintään kolme (3) siivouspalveluiden referenssiasiakkuutta, joista jokainen asiakkuus on kestänyt vähintään kaksi (2) vuotta yhtäjaksoisesti. Kunkin asiakkuuden arvo (laskutuksen arvo) tulee olla vähintään 50 000 euroa vuodessa (alv 0%). TAF-Clean Oy:n ilmoittamat referenssiasiakkuudet eivät olleet kestäneet vähintään kahta (2) vuotta yhtäjaksoisesti eikä kaikkien asiakkuuksien arvoa oltu ilmoitettu. Tämän vuoksi TAF-Clean Oy:n osallistumishakemus on hylätty.
Sovellettavat säännökset ja päätöstoimivalta
Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.
Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kansliapäällikkö päätti yhteishankintojen toimivallan siirrosta hankintajohtajalle päätöksellään 15.6.2017, 37 §.
Lisätiedot
Satu Hiltunen, Hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 15289
satu.h.hiltunen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, DPSään hyväksyminen, Khs |
Tiedoksi
Asianosaiset
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 10 | Pohjoisesplanadi 11-13 | +358 9 310 1641 | 0201256-6 | FI0680001200062637 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 17 | Faksi |
| Alv.nro |
kaupunginkanslia@hel.fi | http://www.hel.fi/kaupunginkanslia | +358 9 655 783 |
| FI02012566 |
|
|