Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (3) |
Kaupunginkanslia |
|
| |
Talous- ja suunnitteluosasto |
|
| |
Hankinnat ja kilpailuttaminen | 29.06.2021 |
| |
|
|
| |
Hankintajohtaja |
|
|
48 §
Kankaiset verhot 2021-2025, yhteishankinta
HEL 2020-010364 T 02 08 01 00
H090-20
Päätös
Vs. hankintajohtaja päätti hyväksyä seuraavat toimijat kankaisten verhojen puitejärjestelyyn neljäksi (4) vuodeksi kokonaistaloudellisesti edullisimpina:
Canttiacca (1020837-4)
Eurokangas Oy (0364411-9)
Fabrica Oy (1958361-3)
Interior Partners Oy (29728329)
Oy Vallila Contract Ab (2561626-6)
Vs. hankintajohtaja päätti sulkea JedX Medcare (FI26755997)
tarjouskilpailusta, JedX Medcare:n tarjouksesta ei käynyt ilmi asetetun kokemusvaatimuksen täyttyminen.
Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo 600 000 euroa.
Hankintasopimusta ei voida tehdä ennen kuin tarjoaja on toimittanut hankintayksikölle tarjouspyynnössä mainitut hankintalain 88 §:n mukaiset rikosrekisteriotteet. Hankintayksikkö tutkii otteista, koskeeko tarjoajaa jokin hankintalain 80 §:n mukainen pakollinen poissulkemisperuste. Poissulkemisperusteen ilmetessä ratkaistaan hankintaa koskeva päätös uudelleen oikaisemalla tätä päätöstä hankintalain 132 §:n mukaisesti.
Päätöksen perustelut
Kilpailutus perustuu Helsingin kaupunginkanslian 23.3.2021 päivättyyn tarjouspyyntöön H090-20, Dnro HEL 2020-010364. Kankaisten verhojen hankinta on toteutettu avoimella menettelyllä.
Hankinnasta on julkaistu hankintailmoitus 23.3.2021 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi. sekä korjausilmoitus 16.4.2021. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 12.05.2021.
Määräaikaan mennessä saapui 7 tarjousta: Canttiacca, Eurokangas Oy, Fabrica Oy, Interior Partners Oy, Oy Vallila Contract Ab, Decco Interiors Oy ja JedX Medcare.
Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen
Tarjouspyynnön kohdassa tarjouspyynnöllä ja ESPD-lomakkeella on esitetty tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset ja selvitysvelvollisuudet.
JedX Medcare:n tarjouksesta ei käynyt ilmi asetetun kokemusvaatimuksen täyttyminen. Tarjoaja tulee sulkea pois tarjouskilpailusta tarjoajien tasapuolisen ja syrjimättömän kohtelun takia.
Tarjoajien soveltuvuutta koskevat edellytykset on tarkastettu lukuun ottamatta pakollisia poissulkemisperusteita, jotka tarkastetaan päätöksenteon jälkeen ennen mahdollisen sopimuksen tekemistä tarjoajan toimittamien rikosrekisteriotteiden perusteella.
Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen
Määräajassa saapuneet tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia.
Tarjousten vertailu
Hankittavien tuotteiden valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytettiin hinnaltaan halvinta tarjousta.
Puitejärjestelyyn valitaan viisi kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa.
Hankittaville tuotteille on asetettu vähimmäisvaatimuksina laadullisia vaatimuksia (laatukriteereitä), jotka tarjottavien tuotteiden on pitänyt täyttää. Jos laadulliset vähimmäisvaatimukset eivät ole täyttyneet, on tarjous tarjouspyynnön vastaisena. Tarjousten vertailu hintapisteineen ja perusteluineen on tämän päätöksen liitteenä olevassa vertailutaulukossa.
Vertailu osoittaa, että hinnaltaan halvimman laadulliset kriteerit täyttävän tarjouksen ovat tehneet:
Canttiacca (1020837-4)
Eurokangas Oy (0364411-9)
Fabrica Oy (1958361-3)
Interior Partners Oy (29728329)
Oy Vallila Contract Ab (2561626-6)
Sovellettavat säännökset ja päätöstoimivalta
Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.
Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kansliapäällikkö päätti yhteishankintojen toimivallan siirrosta hankintajohtajalle päätöksellään 15.6.2017, 37 §.
Vs. hankintajohtaja hoitaa virkamääräyksen mukaisesti hankintajohtajan tehtäviä tämän poissaollessa.
Lisätiedot
Elisa Selki-Rocchi, palvelupäällikkö, puhelin
elisa.selki-rocchi(a)hel.fi
Liitteet
1 | vertailutaulukko |
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Asianosaiset | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 10 | Pohjoisesplanadi 11-13 | +358 9 310 1641 | 0201256-6 | FI0680001200062637 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 17 | Faksi |
| Alv.nro |
kaupunginkanslia@hel.fi | http://www.hel.fi/kaupunginkanslia | +358 9 655 783 |
| FI02012566 |
|
|