Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Kaupunginkanslia |
|
| |
Talous- ja suunnitteluosasto |
|
| |
Hankinnat ja kilpailuttaminen | 04.03.2021 |
| |
|
|
| |
Hankintajohtaja |
|
|
17 §
Kertakäyttöastioiden yhteishankinnan väliaikaisjärjestely markkinaoikeuskäsittelyn ajaksi
HEL 2020-009917 T 02 08 01 00
Päätös
Hankintajohtaja päätti, että kertakäyttöastioiden yhteishankinnat hankintaohjelma yhden (1) osalta tehdään väliaikaisesti hankintalain 153 §:ssä tarkoitetulla tavalla seuraavan toimittajan kanssa:
Hankintajohtaja on tehnyt päätöksen 12.2.2021 kertakäyttöastioiden yhteishankinnasta, joka perustui kaupunginkanslian 27.11.2020 päivättyyn tarjouspyyntöön H020-20, HEL 2020-009917. Hankinnasta on tehty myös korjausilmoitus 18.12.2020.
- VeliMark Oy (2246772-8)
Sopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo väliaikaisjärjestelyn aikana on noin 300 000 euroa. Hankinnan arvoa arvioitaessa on otettu huomioon yhden vuoden käsittelyaika markkinaoikeudessa.
Päätöksen perustelut
Hankintajohtaja on tehnyt päätöksen 12.2.2021 kertakäyttöastioiden yhteishankinnasta, joka perustui kaupunginkanslian 27.11.2020 päivättyyn tarjouspyyntöön H020-20, HEL 2020-009917. Hankinnasta on tehty myös korjausilmoitus 18.12.2020.
Hankintajohtajan päätöksestä 12.2.2021 on hankintaohjelma yhden (1) osalta tehty valitus markkinaoikeuteen. Hankintalain 153 §:n mukaan jos hankinnasta on tehty valitus markkinaoikeuteen, hankintayksikkö voi järjestää hankinnan väliaikaisesti, jollei hankintaa voida sen luonteen vuoksi lykätä markkinaoikeuden käsittelyn ajaksi. Tätä hankintaa ei voida sen luonteen vuoksi lykätä markkinaoikeuden käsittelyn ajaksi.
Hankinnassa on kyse sellaisen hyödykkeen yhteishankinnasta, jota Helsingin kaupunkikonsernissa tarvitaan koko markkinaoikeuskäsittelyn ajan tehtävien hoitamiseen.
Väliaikaisjärjestely tehdään VeliMark Oy:n kanssa. Helsingin kaupungin nykyinen sopimus kertakäyttöastioista on päättynyt ja tarkoituksenmukaisinta on solmia väliaikainen järjestely hankintamenettelyn H0202-20 voittaneen tarjoajan kanssa.
Väliaikaisjärjestely on voimassa enintään siihen saakka, kun hankinta-päätöstä 12.2.2021 koskeva valitus hankintaohjelma yhden (1) osalta on markkinaoikeuden ratkaisulla hylätty tai kun mahdollinen virhe hankintamenettelyssä on markkinaoikeuden antaman ratkaisun perusteella korjattu.
Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.
Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kanslia-päällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viran-haltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kansliapäällikkö päätti yhteishankintojen toimivallan siirrosta hankintajohtajalle päätöksellään 15.6.2017, 37 §.
Lisätiedot
Minna Vinni, palvelupäällikkö, puhelin: +358931031544
minna.vinni(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Tarjouksen jättäneet | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus |
Tiedoksi
Tarjouksen jättäneet
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 10 | Pohjoisesplanadi 11-13 | +358 9 310 1641 | 0201256-6 | FI0680001200062637 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 17 | Faksi |
| Alv.nro |
kaupunginkanslia@hel.fi | http://www.hel.fi/kaupunginkanslia | +358 9 655 783 |
| FI02012566 |
|
|