Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (3) |
Kaupunginkanslia |
|
| |
Talous- ja suunnitteluosasto |
|
| |
Hankinnat ja kilpailuttaminen | 23.11.2020 |
| |
|
|
| |
Hankintajohtaja |
|
|
204 §
IT -laitteet ja niihin liittyvät palvelut minikilpailutus
HEL 2020-011118 T 02 08 02 00
Päätös
Hankintajohtaja päätti hyväksyä Turun Tietokeskus Oy:n ja Dustin Finland Oy:n tarjoukset IT-laitteista ja niihin liittyvistä palveluista kokonaistaloudellisesti edullisimpana.
Turun Tietokeskus Oy on ensisijainen toimittaja osa-alueella 1 ja Dustin Finland Oy on ensisijainen toimittaja osa-alueilla 2, 3 ja 4 seuraavaan minikilpailutukseen asti.
Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen
allekirjoitettavalla sopimuksella. EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen
osalta hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua
siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen
päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton arvo on noin 12 miljoonaa euroa.
Päätöksen perustelut
Minikilpailutus perustuu ”IT -laitteet ja niihin liittyvät palvelut”
puitejärjestelyyn H015-18, HEL 2018-007901, jonka hankintapäätös on tehty 27.11.2018. Puitejärjestelyssä on sovittu, että Helsingin kaupunginkanslia minikilpailuttaa vakiolaitteiksi valittavat tuotteet 1-4 kertaa vuodessa.
Kaupunginkanslia julkaisi minikilpailutuksesta tarjouspyynnön H099-20 /HEL 2020-011118 19.10.2020. Tarjouspyyntö lähetettiin puitejärjestelyssä mukana oleville toimittajille. Tarjouspyyntöä korjattiin korjausilmoituksella 23.10.2020 ja 3.11.2020. Minikilpailutus toteutettiin sähköisenä huutokauppana.
Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 9.11.2020. Määräaikaan mennessä saapui kolme tarjousta: Atea Finland Oy, Dustin Finland Oy ja Turun Tietokeskus Oy. Varsinainen huutokauppa alkoi 12.11.2020 klo 9:00 ja päättyi 18.11.2020 klo 15.00. Tarjouspalvelun teknisten ongelmien takia huutokauppa aloitettiin uudestaan 19.11.2020 klo 10 alkaen. Huutokaupan järjestämisestä uudestaan viestittiin kaikille puitejärjestelyssä mukana oleville toimittajilla Tarjouspalvelun kautta sekä sähköpostitse. Huutokauppa aloitettiin uudelleen alustavien tarjousten mukaisesta tilanteesta. Huutokauppa päättyi 19.11.2020 klo 14.43.43.
Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen
Tarjoajien kelpoisuus on tarkistettu puitesopimuksen kilpailutuksen
H015-18, HEL 2018-007901 IT -laitteet ja niihin liittyvät palvelut yhteydessä sekä normaalin sopimusseurannan mukaisesti.
Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen
Kaikki tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.
Tarjousten vertailu
Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisen
edullisuuden perusteena käytettiin hinnaltaan halvinta tarjousta.
Tarjousten vertailu hintapisteineen ja perusteluineen on tämän päätöksen liitteenä olevassa
vertailutaulukossa. Vertailu osoittaa, että hinnaltaan halvimman tarjouksen osa-alueelle 1 on tehnyt Turun Tietokeskus Oy ja osa-alueille 2,3 ja 4 Dustin Finland Oy.
Sovellettavat säännökset ja päätöstoimivalta
Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.
Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kansliapäällikkö päätti yhteishankintojen toimivallan siirrosta hankintajohtajalle päätöksellään 15.6.2017, 37 §.
Lisätiedot
Sirkka Hiltunen, palvelupäällikkö, puhelin: 09 310 31501
sirkka.hiltunen(a)hel.fi
Liitteet
1 | vertailutaulukko |
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, minikilpailutus, kaupunginhallitus |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Asianosaiset | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, minikilpailutus, kaupunginhallitus |
Tiedoksi
Asianosaiset
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 10 | Pohjoisesplanadi 11-13 | +358 9 310 1641 | 0201256-6 | FI0680001200062637 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 17 | Faksi |
| Alv.nro |
kaupunginkanslia@hel.fi | http://www.hel.fi/kaupunginkanslia | +358 9 655 783 |
| FI02012566 |
|
|