Helsingin kaupunki | Pöytäkirja |
| 1 (2) |
Kaupunginkanslia |
|
| |
Talous- ja suunnitteluosasto |
|
| |
Hankinnat ja kilpailuttaminen | 29.06.2020 |
| |
|
|
| |
Hankintajohtaja |
|
|
163 §
Massaviesti- ja työasemahälytysjärjestelmä, hankinnan keskeyttäminen
HEL 2020-003519 T 02 08 02 00
H006-20
Päätös
Hankintajohtaja päätti keskeyttää Massaviesti- ja työasemahälytysjärjestelmää koskevan kilpailutuksen H006-20 hankintaa tekemättä. Hankinnasta tullaan julkaisemaan uusi hankintailmoitus.
Keskeytettävässä menettelyssä vastaanotetut tarjousasiakirjat ovat julkisilta osiltaan julkisia vasta sen jälkeen, kun uusi kilpailutus on ratkaistu (julkisuuslain 24 §:n 1 momentin 17 kohta).
Päätöksen perustelut
Massaviesti- ja työasemahälytysjärjestelmän hankinnasta julkaistiin hankintailmoitus 22.5.2020 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi. Hankintamenettelynä käytettiin avointa menettelyä. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 22.6.2019 klo 12:00.
Määräaikaan mennessä saapui neljä (4) tarjousta: Secapp Oy, Avenla Oy, Unified Messaging Systems Finland Oy ja Telia Finland Oyj.
Hankinta voidaan keskeyttää hankintalain 125 §:n perusteella vain todellisesta ja perustellusta syystä. Tarjousten käsittely- ja vertailuvaiheessa ilmeni, että tarjouspyyntö on ollut epäselvä, eikä se tuottanut yhteismitallisia ja keskenään vertailukelpoisia tarjouksia, jolloin hankintayksikön on ollut mahdotonta suorittaa vertailua. Tarjouspyyntö on osoittautunut tulkinnanvaraiseksi tarjottavan palvelun sisällön ja hinnoitteluperusteiden osalta.
Tarjoajien tasapuolisen ja syrjimättömän kohtelun takaamiseksi sekä muilla edellä esitetyillä perusteilla Massaviesti- ja työasemahälytysjärjestelmän yhteishankinta on hankintaoikeudellisista syistä keskeytettävä.
Hankinnasta tullaan järjestämään uusi kilpailutus, jossa tarjouspyynnön tulkinnanvaraisuudet on korjattu.
Lisätiedot
Krista-Marilla Foudila, Palvelupäällikkö, puhelin
krista.foudila(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Asianosaiset | Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus |
Tiedoksi
Asianosaiset
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 10 | Pohjoisesplanadi 11-13 | +358 9 310 1641 | 0201256-6 | FI0680001200062637 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 17 | Faksi |
| Alv.nro |
kaupunginkanslia@hel.fi | http://www.hel.fi/kaupunginkanslia | +358 9 655 783 |
| FI02012566 |
|
|