Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 19/2015 | 1 (1) |
Sosiaali- ja terveyslautakunta |
|
| |
|
| Sotep/9 | |
| 10.11.2015 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ 329
Palvelutalojen siivouspalvelujen hankinnan kilpailutuksen keskeiset periaatteet ja ehdot
HEL 2015-011341 T 02 08 02 00
Päätös
Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti
- hyväksyä palvelutalojen siivouspalveluita koskevan hankinnan keskeiset periaatteet ja ehdot, sekä
- oikeuttaa sosiaali- ja terveysviraston tekemään tarjouspyyntöasiakirjoihin välttämättömiä vähäisiä muutoksia.
Esittelijä
vs. virastopäällikkö
Juha Jolkkonen
Lisätiedot
Ann-Marie Turtiainen, palvelupäällikkö, puhelin: 310 42373
ann-marie.turtiainen(a)hel.fi
Mika Vertainen, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 43096
mika.vertainen(a)hel.fi
Liitteet
1 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (614/2007) 6 §) |
2 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
3 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
4 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
5 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
6 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) § 6) |
7 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Hankinta- ja kilpailutus | Esitysteksti |
Hankintakeskus | Esitysteksti |
Tukipalvelut | Esitysteksti |
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Esittelijän perustelut
Palvelun sisältö
Sosiaali- ja terveysvirasto hankkii Kinaporin monipuolisen palvelukeskuksen, Töölön monipuolisen palvelukeskuksen, Riistavuoren monipuolisen palvelukeskuksen, Hopeatien, Kannelmäen, Munkkiniemen ja Rudolfin palvelutalojen asukkaiden asuntoihin sekä kahden viimeksi mainitun palvelutalon yleisiin tiloihin siivouspalvelua.
Vanhusten palvelutaloasuminen on sosiaalihuoltolain mukaista sosiaalipalvelua, johon kuuluu asunto ja jokapäiväiseen suoriutumiseen liittyvät palvelut. Vanhusten palveluasuminen on tarkoitettu iäkkäille ympärivuorokautista hoivaa ja hoitoa tarvitseville helsinkiläisille.
Hankittava siivouspalvelu tuotetaan sosiaali- ja terveysviraston sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut -osaston palvelutalojen asuntojen sekä Munkkiniemen ja Rudolfin palvelutalojen yleisten tilojen asiakkaille.
Tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt määräarviot eivät sido sosiaali- ja terveysvirastoa.
Tarjouskilpailu
Tarjouspyyntöasiakirjat on valmisteltu kaupungin hankintakeskuksen kanssa. Hankintakeskuksen lakimies on tarkastanut asiakirjat. Tarjouskilpailu järjestetään julkisista hankinnoista annetun lain (348/2007) mukaisella avoimella menettelyllä.
Tarjouspyyntöasiakirjoissa määritellään hankittava palvelu ja sen vähimmäisvaatimukset. Lisäksi tarjouspyynnössä määritellään tarjoajille asetettavat vaatimukset. Tavanomaisten rahoituksellista ja taloudellista asemaa koskevien vaatimusten lisäksi tarjoajien edellytetään täyttävän tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt teknistä suorituskykyä ja kokemusta koskevat vaatimukset.
Esitys tarjouspyyntöasiakirjoiksi on tämän asian liitteissä 1-7. Hankinta-asetuksen (614/2007) 6 §:n mukaan hankintailmoitusta ei saa julkaista muualla ennen kuin se on julkaistu julkisten hankintojen internet-osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi, joten tarjouspyyntöasiakirjoja ei julkaista internetissä.
Osatarjoukset
Tarjouspyynnössä on kahdeksan kohderyhmää, jotka muodostuvat sairaala-, kuntoutus ja hoivapalvelut –osaston palvelutaloista. Osatarjoukset ovat sallittuja siten, että palvelutalojen siivouspalvelua voi tarjota joko yhteen tai useampaan kohderyhmään. Osatarjoukset eivät ole sallittuja kohderyhmän sisällä, eli kohderyhmässä on tarjottava jokaiseen kohtaan.
Tarjousvertailu ja palveluntuottajien lopullinen valinta
Tarjousvertailuun otetaan ne tarjoukset, jotka täyttävät tarjoajille ja tarjouksille asetetut vaatimukset. Vertailun perusteena on alin hinta kohderyhmittäin. Tarjouspyyntöasiakirjojen laadullisten vähimmäisvaatimusten katsotaan takaavan riittävän laatutason, eikä laadun osuutta ole tarpeen painottaa vertailussa erikseen.
Puitejärjestelyyn valitaan kohderyhmittäin yksi palvelutuottaja.
Sopimuskausi ja muut ehdot
Sopimuskausi on neljä vuotta ja se on suunniteltu alkavaksi 1.5.2016. Sopimukseen sisältyy enintään kahden vuoden optiokausi, minkä käyttöönotosta päättää tilaaja.
Tilaaja varaa oikeuden irtisanoa sopimuksen kuuden kuukauden irtisanomisajalla, mikäli se on uuden sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämismallin vuoksi välttämätöntä.
Esittelijä
vs. virastopäällikkö
Juha Jolkkonen
Lisätiedot
Ann-Marie Turtiainen, palvelupäällikkö, puhelin: 310 42373
ann-marie.turtiainen(a)hel.fi
Mika Vertainen, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 43096
mika.vertainen(a)hel.fi
Liitteet
1 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (614/2007) 6 §) |
2 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
3 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
4 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
5 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
6 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) § 6) |
7 | Salassa pidettävä (Hankinta-asetus (617/2007) 6 §) |
Otteet
Ote | Otteen liitteet |
Hankinta- ja kilpailutus | Esitysteksti |
Hankintakeskus | Esitysteksti |
Tukipalvelut | Esitysteksti |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 1 | Pohjoisesplanadi 11-13 | +358 9 310 1641 | 0201256-6 | 800012-62637 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 17 | Faksi |
| Alv.nro |
helsinki.kirjaamo@hel.fi | http://www.hel.fi | +358 9 655 783 |
| FI02012566 |
|
|