Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 2/2022 | 1 (4) |
Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta |
|
| |
|
| Asia/2 | |
| 18.02.2022 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ 5
Palvelukeskus Helsinki, kuljetuspalvelujärjestelmä
HEL 2021-003394 T 02 08 02 00
Päätös
Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta päättää
kuljetuspalvelujärjestelmän hankinnasta esityslistalla esitetyin perustein
- hyväksyä Oy Attracs Ab:n (2203169-2) tarjouksen kuljetuspalvelujärjestelmän toimittajaksi neljäksi (4) vuodeksi, koska Oy Attracs Ab on ainoa tarjoaja ja oikeuttaa toimitusjohtajan tai hänen määräämänsä allekirjoittamaan tätä asiaa koskevan sopimuksen,
- että hankintasopimusta voidaan jatkaa sen päättymisen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana (6 kk irtisanomisajalla) niin, että tästä päättää Helsingin kaupungin palvelukeskusliikelaitoksen puolesta toimitusjohtaja tai hänen määräämänsä,
- että toimitusjohtaja tai hänen määräämänsä voi tehdä nyt päätettävään hankintaan tarkennuksia hankintavaltuuksiensa puitteissa.
Lisäksi johtokunta merkitsee tiedoksi,
- että hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella. EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen osalta sekä kansallisen kynnysarvon ylittävässä liitteen E-palveluhankinnassa tai käyttöoikeussopimuksessa hankintasopimus, voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi
- että hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on
noin 767 970,00 euroa neljän vuoden arvolla laskettuna.
- Järjestelmän käytöstä raportoidaan johtokunnan kokouksissa v. 2022-2023.
Esittelijä
vs. toimitusjohtaja
Risto Paavola
Lisätiedot
Ville Hiltunen, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 22904
ville.hiltunen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta |
Päätösehdotus
Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta päättää
kuljetuspalvelujärjestelmän hankinnasta esityslistalla esitetyin perustein
- hyväksyä Oy Attracs Ab:n (2203169-2) tarjouksen kuljetuspalvelujärjestelmän toimittajaksi neljäksi (4) vuodeksi, koska Oy Attracs Ab on ainoa tarjoaja ja oikeuttaa toimitusjohtajan tai hänen määräämänsä allekirjoittamaan tätä asiaa koskevan sopimuksen,
- että hankintasopimusta voidaan jatkaa sen päättymisen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana (6 kk irtisanomisajalla) niin, että tästä päättää Helsingin kaupungin palvelukeskusliikelaitoksen puolesta toimitusjohtaja tai hänen määräämänsä,
- että toimitusjohtaja tai hänen määräämänsä voi tehdä nyt päätettävään hankintaan tarkennuksia hankintavaltuuksiensa puitteissa.
Lisäksi johtokunta merkitsee tiedoksi,
- että hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella. EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen osalta sekä kansallisen kynnysarvon ylittävässä liitteen E-palveluhankinnassa tai käyttöoikeussopimuksessa hankintasopimus, voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi
- että hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on
noin 767 970,00 euroa neljän vuoden arvolla laskettuna.
Esittelijän perustelut
Hankinnan kohteena on palvelukeskusliikelaitoksen omassa toiminnassaan tarvitsema ja päätösehdotuksessa tarkemmin mainittu kuljetuspalvelujärjestelmän hankinta. Hankinnalla on haettu sopimustoimittajaa toimittamaan ja ylläpitämään SaaS-palveluna kuljetuspalvelujärjestelmä palvelukeskusliikelaitoksen operoiman Matkapalvelukeskuksen käyttöön. Hankinnalla tullaan korvaamaan Matkapalvelukeskuksen nykyinen matkojen välitysjärjestelmä.
Hankintamenettelynä on käytetty avointa menettelyä.
Hankinnasta on julkaistu hankintailmoitus 21.10.2021 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 15.12.2021 klo 17.00.
Määräaikaan mennessä saapui yksi (1) tarjous:
Oy Attracs Ab (2203169-2)
Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen
Tarjouspyynnössä on esitetty tarjoajien soveltuvuutta koskevat vaatimukset ja niiden täyttymisen selvittämiseksi vaadittavat selvitykset.
Tarjoaja on toimittanut vaaditut selvitykset tarjouspyynnön mukaisesti ja tarjoaja täyttää asetetut vähimmäisvaatimukset.
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen
Tarjouspyynnössä on asetettu tarjoukselle ja sen sisällölle sekä tarjottavalle palvelulle vähimmäisvaatimukset. Tarjous on ollut tarjouspyynnön mukainen ja täyttää tarjouspyynnön mukaiselle palvelulle asetetut vähimmäisvaatimukset.
Tarjousten vertailu
Tarjousten valintaperusteeksi oli tarjouspyyntöön määritetty kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous siten, että hinnan painoarvo tarjousten vertailussa oli 50% ja laadun painoarvo 50%. Vertailuhinnat muodostuivat yksikköhintojen ja tilaajan arvioimien toimitusmäärien perusteella. Laadullisten tekijöiden vertailussa painoarvot jakautuivat seuraavasti:
- Projektisuunnitelman arviointi 20%
- Ratkaisukuvauksen arviointi 20%
- Täydentävät vaatimukset 10%
Tarjousten erillistä vertailua ei toteutettu, koska Oy Attracs Ab on ainoa tarjoaja. Hankintayksikön tekemän markkinakartoituksen perusteella ainoan annetun tarjouksen kustannustaso vastaa yleistä kustannustasoa.
Esittelijä
vs. toimitusjohtaja
Risto Paavola
Lisätiedot
Ville Hiltunen, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 22904
ville.hiltunen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Elimäenkatu 15 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | FI2880001100396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 51 | Faksi |
| Alv.nro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.hel.fi/palvelukeskus | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
|