Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 8/2021 | 1 (2) |
Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta |
|
| |
|
| Asia/5 | |
| 16.12.2021 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ 49
Palvelukeskusliikelaitoksen tulosbudjetti 2022 ja toimintasuunnitelma
HEL 2021-014145 T 02 02 00
Päätös
Esittelijä poisti esityksestään liitteen nro 4.
Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta päätti hyväksyä palvelukeskusliikelaitoksen vuoden 2022 tulosbudjetin esittelijän muutetun esityksen mukaisena. Lisäksi johtokunta päätti käsitellä esityksen liitteenä ollutta toimintasuunnitelmaa johtokunnan kommenttien pohjalta tarkennettuna kokouksessaan 10.1.2022.
Esittelijä
vs toimitusjohtaja
Risto Paavola
Lisätiedot
Sirkka Ilmoniemi, kirjanpitopäällikkö, puhelin: +358 9 310 27805
sirkka.ilmoniemi(a)hel.fi
Liitteet
1 | Tulosbudjetti 2022 |
2 | Rahoituslaskelma 2022 |
3 | Investoinnit 2022 |
4 | Palke_Strategiamittarit |
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
Päätösehdotus
Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta päättää merkitä tiedoksi ja hyväksyä palvelukeskusliikelaitoksen vuoden 2022 tulosbudjetin ja toimintasuunnitelman.
Esittelijän perustelut
Esityslistan liitteenä on Palvelukeskusliikelaitoksen vuoden 2022 tulosbudjetti sekä toimintasuunnitelman tiivistelmä.
Tulosbudjetin mukaan tilikauden alijäämäksi muodostuu -111 000 euroa. Kaupunginvaltuuston hyväksymä talousarvion mukainen tilikauden alijäämä on -270 000 euroa.
Palvelukeskuksen toiminta ja samalla liikevaihto kasvaa Kasko-toimialan varhaiskasvatuksen puhtauspalveluiden keskittämisen vaikutuksesta. Liikevaihto nousee 7,7 miljoonaa euroa ja kustannukset nousevat vastaavasti. Siivouksen tehostamistoimet konkretisoituvat vuonna 2023.
Palvelukeskus aloittaa talousarviokirjauksen mukaisen kehittämisohjelman vuonna 2022 tähdäten sille osoitettuun tuottavuustavoitteeseen.
Sitova toiminnallinen tavoite liittyy ensisijaisesti kaupunkistrategian painopisteeseen ”Helsinkiläisten hyvinvointi ja terveys paranevat”.
Talousarvion sitovana toiminnallisena tavoitteena on asiakastyytyväisyys 3,6 (asteikolla 1-5). Toteutunut asiakastyytyväisyys lasketaan vuoden aikana toteutettujen asiakastyytyväisyyskyselyjen tulosten keskiarvona loppuvuoden 2021 aikana.
Esittelijä
vs toimitusjohtaja
Risto Paavola
Lisätiedot
Sirkka Ilmoniemi, kirjanpitopäällikkö, puhelin: +358 9 310 27805
sirkka.ilmoniemi(a)hel.fi
Liitteet
1 | Tulosbudjetti 2022 |
2 | Rahoituslaskelma 2022 |
3 | Investoinnit 2022 |
4 | Palke_Toimintasuunnitelma |
5 | Palke_Strategiamittarit |
Muutoksenhaku
Muutoksenhakukielto, valmistelu tai täytäntöönpano |
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 9500 | Elimäenkatu 15 | +358 9 310 2700 | 0201256-6 | FI2880001100396002 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 51 | Faksi |
| Alv.nro |
palvelukeskus.hallintopalvelut@hel.fi | http://www.hel.fi/palvelukeskus | +358 9 310 27111 |
| FI02012566 |
|
|