Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 12/2019 | 1 (4) |
Liikenneliikelaitoksen johtokunta |
|
| |
|
| Asia/22 | |
| 13.06.2019 |
| |
|
|
| |
|
|
|
§ 118
HKL:n hallinnoimien eräiden kiinteistöjen siivouspalveluiden tilaaminen toiselle optiokaudelle
HEL 2015-006893 T 02 08 02 01
Päätös
Liikenneliikelaitoksen johtokunta päätti oikeuttaa liikenneliikelaitoksen (HKL) tilaamaan HKL:n hallinnoimien kiinteistöjen (sis. kantametroasemat, varikot, pääkonttori ja muut kiinteistöt) siivouspalvelut Palmia Oy:ltä toiselle optiokaudelle 1.11.2019 – 31.10.2020 yhteensä enintään
1.493.646,04 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan. Kokonaissumma perustuu Palmia Oy:n antamaan tarjoukseen optiokaudesta, jossa on huomioitu nykyisen sopimuskauden aikana tulleet uudet kohteet, siivouslaadun nosto rautatientorin asemalla, Myllypuron alueen kehittymisen vuoksi matkustajamäärän nousu syksyllä 2019 ja työturvallisuuden parantaminen laiturialueen turva-alueella työskenneltäessä.
Optiokauden sopimus on ehdoiltaan alkuperäisen sopimuksen mukainen.
Esittelijä
yksikön johtaja
Toni Jurva
Lisätiedot
Satu Rämö, suunnittelija, puhelin: 310 22718
satu.ramo(a)hel.fi
Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 34879
eeva.lindroos(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote |
|
Hankinta |
|
Kirjanpito |
|
Sopimussihteeri |
|
Yksikön johtaja |
|
Tekninen isännöitsijä |
|
Suunnittelija |
|
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Esittelijän perustelut
Hankinta perustuu HKL:n järjestämään kilpailutukseen 16H/15 HKL:n kiinteistöjen siivouspalveluiden järjestämisestä. Hankintamenettelynä oli erityisalojen hankintalain (349/3007) mukainen avoin menettely, jossa kaikki halukkaat pystyivät jättämään tarjouksen. Hankintailmoitus julkaistiin 15.4.2015 Internet-osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi ja Euroopan unionin julkisten hankintojen TED- tietokannassa http://ted.europa.eu/ 17.4.2015 (132792-2015). Tarjouspyynnössä varattiin mahdollisuus varsinaisen sopimuskauden (1.11.2015 – 31.10.2018) lisäksi tilata siivouspalvelut kahdelle (2) optiokaudelle vuodeksi kerrallaan.
Optiokauden hyödyntäminen on perusteltua, koska nykyisen toimittajan palvelutaso on ollut sopimuksen mukaista ja yhteistyö menestyksekästä. HKL on asiantuntemuksellaan arvioinut markkinahintatasoa ja toteaa nykyisten sopimushintojen olevan markkinoiden mukaiset ja siten hyväksyttävällä tasolla.
HKL järjestää seuraavan kilpailutuksen siivouspalveluiden tuotosta syksyllä 2019/talvella 2020.
Aikaisemmat päätökset:
Johtokunnan päätös 115 §, 16.6.2015: Sopimuskauden 1.11.2015 – 31.10.2018 ajaksi enintään 3.397.429,44 euroa (alv 0 %).
Johtokunnan päätös 95 §, 31.5.2018: Optiokauden 1.11.2018 – 31.10.2019 ajaksi enintään 1.327.302,24 euroa (alv 0 %)
Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 6.218.377,72 euroa (alv 0 %).
Esittelijä
yksikön johtaja
Toni Jurva
Lisätiedot
Satu Rämö, suunnittelija, puhelin: 310 22718
satu.ramo(a)hel.fi
Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 34879
eeva.lindroos(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote |
|
Hankinta |
|
Kirjanpito |
|
Sopimussihteeri |
|
Yksikön johtaja |
|
Tekninen isännöitsijä |
|
Suunnittelija |
|
Päätöshistoria
Liikenneliikelaitoksen johtokunta 16.05.2019 § 94
HEL 2015-006893 T 02 08 02 01
Päätös
Poistettiin.
31.05.2018 Ehdotuksen mukaan
Esittelijä
yksikön johtaja
Toni Jurva
Lisätiedot
Satu Rämö, suunnittelija, puhelin: 310 22718
satu.ramo(a)hel.fi
Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 34879
eeva.lindroos(a)hel.fi
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (HKL) 16.06.2015 § 115
HEL 2015-006893 T 02 08 02 01
Päätös
Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta päätti oikeuttaa liikennelaitoksen (HKL) hankkimaan HKL:n hallinnoimien kiinteistöjen (sis. metroasemat, varikot, pääkonttori ja muut kiinteistöt) siivouspalvelut Helsingin kaupungin palvelut Oy:ltä 1.11.2015 – 31.10.2018 väliseksi ajaksi yhteensä enintään 3.397.429,44 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan ja lisäksi mahdollisia lisätöitä enintään 20.808,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Lisäksi johtokunta päätti oikeuttaa liikennelaitoksen tarvittaessa jatkamaan sopimusta kahdella (2) optiokaudella, yksi (1) vuosi kerrallaan niin, että liikennelaitos päättää option käyttämisestä kuusi (6) kuukautta ennen sopimuskauden ja ensimmäisen optiovuoden päättymistä.
Esittelijä
yksikön johtaja
Juha Saarikoski
Lisätiedot
Päivi Kontro, kiinteistöpäällikkö, puhelin: 310 35160
paivi.kontro(a)hel.fi
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 53250 | Toinen linja 7 A | 3101071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
hkl@hel.fi | http://hkl.fi | 09655783 |
| FI02012566 |
|
|