Helsingin kaupunki | Pöytäkirja | 18/2018 | 1 (1) |
Liikenneliikelaitoksen johtokunta |
|
| |
|
| Asia/4 | |
| 08.11.2018 |
| |
|
|
| |
|
|
| |
§ 152
Basware Oyj:n ostolaskujen käsittelyjärjestelmän ylläpitoa ja verkkolaskujen vastaanottoa koskeva palveluhankinta
HEL 2018-011317 T 02 08 02 01
Päätös
Liikenneliikelaitoksen johtokunta päätti oikeuttaa Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen tilaamaan suorahankintana Basware Oyj:ltä ostolaskujen sähköisen käsittelyjärjestelmän ylläpidon ja verkkolaskujen vastaanottopalvelun kaudella 1.12.2018 – 31.12.2020 yhteensä enintään 85.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Esittelijä
hallintojohtaja
Yrjö Judström
Lisätiedot
Ilmi Koivistoinen, taloussihteeri, puhelin: 310 35106
ilmi.koivistoinen(a)hel.fi
Ann-Mari Tiainen, hankintasuunnittelija, puhelin: 310 35942
ann-mari.tiainen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote |
|
Hankinta |
|
Sopimussihteeri |
|
Taloussuunnittelupäällikkö |
|
Taloussihteeri |
|
Päätösehdotus
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Tiivistelmä
Basware Oyj:n toimittama ostolaskujen käyttöjärjestelmä on ollut käytössä HKL:ssä vuodesta 2002. Järjestelmällä on HKL:ssä 170 käyttäjää. Järjestelmän kautta käsiteltiin noin 21 000 ostolaskua vuonna 2017.
Esittelijän perustelut
Hankinta perustuu Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen ja Basware Oyj:n väliseen toistaiseksi voimassaolevaan sopimukseen. Sopimus on astunut voimaan 14.6.2002.
Aiemmat päätökset:
Toimitusjohtajan päätös 23§, 20.2.2017 77.000,00 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 43§, 9.3.2016 39.000,00 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 3§, 5.1.2015 30.000,00 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 10§, 16.1.2014 34.000,00 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 6§, 11.1.2013 34.000,00 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 2§, 13.1.2012 30.000,00 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 5§, 18.1.2011 24.000,00 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 16§, 2.2.2010 23.199,96 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 9§, 26.1.2009 16.393,44 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 14§, 14.1.2008 23.625,00 eur (alv 0%)
Toimitusjohtajan päätös 4§, 8.1.2007 24.590,16 eur (alv 0%)
Hallintojohtajan päätös 35§, 21.12.2005 22.700,00 eur (alv 0%)
Hallintojohtajan päätös 3§, 21.1.2005 20.000,00 eur (alv 0%)
Hallintojohtajan päätös 26§, 10.2.2004 35.000,00 eur (alv 0%)
Hallintojohtajan päätös 23.9.2002 (277 §) ja 24.2.2003 (29 §) 45.115,80 eur (alv 0%)
Erityisalojen hankintalaki 1398/2016 43 §, mom 2: " teknisestä tai yksinoikeuden suojaamiseen liittyvästä syystä vain tietty toimittaja voi toteuttaa hankinnan."
Tämän päätöksen jälkeen ostolaskujen sähköisen käsittelyjärjestelmän ylläpitoa ja verkkolaskujen vastaanottopalvelua on tilattu Basware Oyj:ltä yhteensä 563.624,36 eurolla (alv 0%).
Lisäksi johtokunta päättää oikeuttaa toimitusjohtajan tekemään hankintaan ja hankinnan ehtoihin vähäisiä muutoksia hankinnan kestäessä esille tulleiden tarpeiden mukaisesti.
Esittelijä
hallintojohtaja
Yrjö Judström
Lisätiedot
Ilmi Koivistoinen, taloussihteeri, puhelin: 310 35106
ilmi.koivistoinen(a)hel.fi
Ann-Mari Tiainen, hankintasuunnittelija, puhelin: 310 35942
ann-mari.tiainen(a)hel.fi
Muutoksenhaku
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, liikenneliikelaitoksen johtokunta |
Otteet
Ote |
|
Hankinta |
|
Sopimussihteeri |
|
Taloussuunnittelupäällikkö |
|
Taloussihteeri |
|
.
| ||||
Postiosoite | Käyntiosoite | Puhelin | Y-tunnus | Tilinro |
PL 53250 | Toinen linja 7 A | 3101071 | 0201256-6 | FI3280001301351509 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | Helsinki 53 | Faksi |
| Alv.nro |
hkl@hel.fi | http://hkl.fi | 09655783 |
| FI02012566 |
|
| |||