12/2021

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta

07.09.2021

HEL 2021-001531 T 00 00 03

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta antoi asiasta seuraavan lausunnon:

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta näkee, että nykyisten investointimäärärahojen puitteissa ei ole mahdollista toteuttaa aloitteen mukaisia korjaustoimia. Yleisesti kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta pitää liikuntapaikkarakentamiseen varattujen investointien ja käyttötalouspuolen korjausmäärärahojen korottamista tärkeänä. Lautakunta korostaa, että rahavarauksien korotusten lisäksi samalla pitää varmistaa henkilöstön riittävyys suunnitteluun, hankintaan, totuttamiseen ja valvontaan.

Liikuntapaikkarakentamisen investointiohjelmassa on vuosittain varattu 600 000 euroa pienten hankkeiden toteutussopimuksen mukaisesti kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan hallinnassa olevien alueiden pienten peruskorjausluontoisten hankkeiden toteutukseen.

Liikuntapaikkarakentamisen investointiohjelmaa on sopeutettu talousarvion kymmenen vuoden investointiraamiin 30 miljoonan euroa, joka tarkoittaa, että priorisoituja ja tarkoituksen mukaisia hankkeita ei voida toteuttaa elinkaaren ja alueiden kehityksen kannalta optimaalisena aikana.

kulttuurin ja vapaa-ajan toimialajohtaja

Tommi Laitio

Matti Kuusela, tilapalvelupäällikkö, puhelin: 310 87783

matti.kuusela(a)hel.fi

Talousarvioaloite, Korotus rikkoutuneiden muurien ja vastaavien kaupunkirakennelmien korjausmäärärahoihin, Jalovaara Ville

Kaupunginkanslia on pyytänyt 22.9.2021 mennessä kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnalta lausuntoa kaupunginhallitukselle Ville Jalovaaran talousarvioaloitteesta koskien korotusta rikkoutuneiden muurien ja vastaavien kaupunkirakennelmien korjausmäärärahoihin. Aloite kokonaisuudessaan on liitteenä.

Talousarvion laatimisohjeiden mukaisesti lauta- ja johtokuntien on käsiteltävä talousarvioaloitteista annettavat lausunnot samanaikaisesti talousarvioehdotusten kanssa.

Aloitteesta on pyydetty lausuntoa myös kaupunkiympäristölautakunnalta.

kulttuurin ja vapaa-ajan toimialajohtaja

Tommi Laitio