13/2020

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta

08.09.2020

HEL 2020-001938 T 00 00 03

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta antoi asiasta seuraavan lausunnon:

Jääurheilun olosuhteiden säilyminen määrällisesti ja laadullisesti on huomioitu Garden Helsinki -päätösten yhteydessä. Kaupunki on edellyttänyt tontinvarausehdoissa, että Garden Helsinki -hanke on velvollinen yhdessä Jääkenttäsäätiön kanssa suunnittelemaan ja toteuttamaan varausalueelle tilat harjoitusjäähallia varten ja vuokraamaan tilat tavanomaisin ehdoin ja hinnoin Jääkenttäsäätiölle, ellei Jääkenttäsäätiö päätä olla vuokraamatta tiloja. Kun tilat harjoitusjäähallia varten on rakennettu, niin harjoitusjääkenttien tilanne pysyy vähintään nykyisen tasoisena. Ennen kuin uudet harjoitusjääkentät ovat valmiit, eivätkä nykyiset harjoitusjääkentät ole enää käytettävissä, syntyy tilanne, jossa harjoitusjäiden määrä tilapäisesti vähenee. Tämän takia selvitellään korvaavien harjoitusjääkenttien rakentamista ensivaiheessa Herttoniemeen ja Garden Helsingin rakennusajan osalta mahdollisesti toteutuviin yksityisiin hankkeisiin tai vaihtoehtoisesti Jääkenttäsäätiön/ kaupungin erillisenä hankkeena.

vs. liikuntajohtaja

Petteri Huurre

Petteri Huurre, liikuntapaikkapäällikkö, puhelin: 310 87791

petteri.huurre(a)hel.fi

Månsson Björn, toivomusponsi, Kvsto 12.2.2020, asia 8

Kaupunginkanslia on pyytänyt 30.9.2020 mennessä kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnalta lausuntoa kaupunginhallitukselle valtuutettu Björn Månssonin toivomusponteen, jossa valtuusto edellyttää hyväksyessään Garden Helsinki -projektin selvittämään kuinka harjoitusjäähallien verkostoa voidaan uudistaa ja laajentaa vastaamaan nykyisiä laatu- ja turvallisuusvaatimuksia. Toivomusponsi kokonaisuudessaan on liitteenä.

Toivomusponnesta on pyydetty lausuntoa myös kaupunkiympäristölautakunnalta.

vs. liikuntajohtaja

Petteri Huurre