Helsingin kaupunki | Esityslista | 30/2013 | 1 (1) |
Kaupunkisuunnittelulautakunta |
|
| |
|
| Lsp/4 | |
| 12.11.2013 |
| |
|
|
|
Päätöshistoria
Kaupunkisuunnittelulautakunta 05.03.2013 § 66
HEL 2013-002235 T 08 01 02
hankenro 0926_8
Päätös
Kaupunkisuunnittelulautakunta päätti palauttaa asian uudelleen valmisteltavaksi siten, että otetaan huomioon seuraavat asiat:
- Suoritetaan perusteellinen vuorovaikutus asukkaiden, asunto-osakeyhtiöiden, kaupunginosayhdistyksen ja yrittäjäyhdistyksen ja yritysten kanssa.
- Muutosten johdosta poistuville asukas- ja asiakaspysäköintipaikoille on osoitettava korvaavaa pysäköintitilaa (Satamaradankatu ei ole vaihtoehto Helsinginkadun asukaspysäköinnille, matkaa noin 500 - 1000 m, koko suunnittelualueella, vrt. raideliikenteen 600 m läheisyysvaatimus kaavoituksessa).
- Mihin bussilinja 22:n päätepysäkki siirtyy.
- On selvitettävä pyöräkaistojen sijaintimahdollisuudet pysäköinnin ja taksiaseman oikealla puolella ajosuuntaan nähden, siis jalkakäytävän puolella.
- Pysäköinnin, taksiliikenteen ja pyöräkaistan järjestelyt eivät voi muodostaa risteyksiä, joista aiheutuisi tarpeetonta haittaa kaikille liikennemuodoille ja vaaraa erityisesti pyöräilijöille.
Käsittely
05.03.2013 Palautettiin
Esittelijä muutti ehdotustaan seuraavasti:
Ville Lehmuskoski: Esityslistatekstin loppuun uudeksi kappaleeksi lisätään seuraava: "Helsinginkadun ja Kaarlenkadun liittymän valo-ohjauksen tarkoituksenmukaisuus arvioidaan erillisenä asiana kevään 2013 aikana."
Päätös syntyi äänestysten jälkeen.
Palautusehdotus:
Osmo Soininvaara: Asia palautetaan asianosaisten kuulemista varten.
Kannattajat: Elina Moisio
Palautusehdotus:
Jape Lovén: Palautetaan uudelleen valmisteltavaksi siten, että otetaan huomioon seuraavat asiat:
- Suoritetaan perusteellinen vuorovaikutus asukkaiden, asunto-osakeyhtiöiden, kaupunginosayhdistyksen ja yrittäjäyhdistyksen ja yritysten kanssa.
- Muutosten johdosta poistuville asukas- ja asiakaspysäköintipaikoille on osoitettava korvaavaa pysäköintitilaa (Satamaradankatu ei ole vaihtoehto Helsinginkadun asukaspysäköinnille, matkaa noin 500-1000m, koko suunnittelualueella, vrt. raideliikenteen 600m läheisyysvaatimus kaavoituksessa).
- Mihin bussilinja 22:n päätepysäkki siirtyy.
- On selvitettävä pyöräkaistojen sijaintimahdollisuudet pysäköinnin ja taksiaseman oikealla puolella ajosuuntaan nähden, siis jalkakäytävän puolella.
- Pysäköinnin, taksiliikenteen ja pyöräkaistan järjestelyt eivät voi muodostaa risteyksiä, joista aiheutuisi tarpeetonta haittaa kaikille liikennemuodoille ja vaaraa erityisesti pyöräilijöille.
Kannattajat: Heta Välimäki
1 äänestys
JAA-ehdotus: Palautetaan uudelleen valmisteltavaksi siten, että otetaan huomioon seuraavat asiat:
- Suoritetaan perusteellinen vuorovaikutus asukkaiden, asunto-osakeyhtiöiden, kaupunginosayhdistyksen ja yrittäjäyhdistyksen ja yritysten kanssa.
- Muutosten johdosta poistuville asukas- ja asiakaspysäköintipaikoille on osoitettava korvaavaa pysäköintitilaa (Satamaradankatu ei ole vaihtoehto Helsinginkadun asukaspysäköinnille, matkaa noin 500-1000m, koko suunnittelualueella, vrt. raideliikenteen 600m läheisyysvaatimus kaavoituksessa).
- Mihin bussilinja 22:n päätepysäkki siirtyy.
- On selvitettävä pyöräkaistojen sijaintimahdollisuudet pysäköinnin ja taksiaseman oikealla puolella ajosuuntaan nähden, siis jalkakäytävän puolella.
- Pysäköinnin, taksiliikenteen ja pyöräkaistan järjestelyt eivät voi muodostaa risteyksiä, joista aiheutuisi tarpeetonta haittaa kaikille liikennemuodoille ja vaaraa erityisesti pyöräilijöille.
EI-ehdotus: Asia palautetaan asianosaisten kuulemista varten.
Jaa-äänet: 6
Hennariikka Andersson, Jape Lovén, Matti Niiranen, Maija Nikunlassi, Risto Rautava, Heta Välimäki
Ei-äänet: 2
Elina Moisio, Sampo Villanen
Poissa: 1
Osmo Soininvaara
Ensimmäisessä äänestyksessä jäsen Lovénin palautusehdotus voitti äänin 6-2, 1 poissa.
2 äänestys
JAA-ehdotus: Asian käsittelyä jatketaan
EI-ehdotus: Palautetaan uudelleen valmisteltavaksi siten, että otetaan huomioon seuraavat asiat:
- Suoritetaan perusteellinen vuorovaikutus asukkaiden, asunto-osakeyhtiöiden, kaupunginosayhdistyksen ja yrittäjäyhdistyksen ja yritysten kanssa.
- Muutosten johdosta poistuville asukas- ja asiakaspysäköintipaikoille on osoitettava korvaavaa pysäköinitilaa (Satamaradankatu ei ole vaihtoehto Helsinginkadun asukaspysäköinnille, matkaa noin 500-1000m, koko suunnittelualueella, vrt. raideliikenteen 600m läheisyysvaatimus kaavoituksessa).
- Mihin bussilinja 22:n päätepysäkki siirtyy.
- On selvitettävä pyöräkaistojen sijaintimahdollisuudet pysäköinnin ja taksiaseman oikealla puolella ajosuuntaan nähden, siis jalkakäytävän puolella.
- Pysäköinnin, taksiliikenteen ja pyöräkaistan järjestelyt eivät voi muodostaa risteyksiä, joista aiheutuisi tarpeetonta haittaa kaikille liikennemuodoille ja vaaraa erityisesti pyöräilijöille.
Jaa-äänet: 2
Elina Moisio, Sampo Villanen
Ei-äänet: 6
Hennariikka Andersson, Jape Lovén, Matti Niiranen, Maija Nikunlassi, Risto Rautava, Heta Välimäki
Poissa: 1
Osmo Soininvaara
Toisessa äänestyksessä jäsen Lovénin palautusehdotus voitti äänin 6-2, 1 poissa.
26.02.2013 Pöydälle
Esittelijä
liikennesuunnittelupäällikkö
Ville Lehmuskoski
Lisätiedot
Sakari Montonen, liikenneinsinööri, puhelin: 310 37134
sakari.montonen(a)hel.fi
| ||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|