Esityslista

27.3.2017

Kaupunginhallitus 16.01.2017 § 38

HEL 2016-013869 T 00 01 06

Kaupunginhallitus päätti antaa Helsingin seudun kesäyliopistosäätiön sääntömuutoksesta seuraavan lausunnon:

Helsingin seudun kesäyliopistosäätiön hallitus on pyytänyt kaupunginhallitukselta lausuntoa ehdotuksesta sääntömuutokseksi.

Säätiön hallituksen ehdotuksen mukaan sääntöjen 6 §:ää muutettaisiin siten, että säätiön hallitukseen kuuluu joka neljäs vuosi heinäkuuhun mennessä valittavat kahdeksan jäsentä ja heidän henkilökohtaiset varajäsenensä. Hallituksen jäsenten toimikausi alkaa 1.8. ja päättyy neljän vuoden kuluttua 31.7. Lisäksi esitetään, että sääntöjen mukaan ensimmäinen näiden sääntöjen mukainen säätiön hallitus valitaan 1.8.2017 alkavaksi toimikaudeksi.

Voimassa olevien sääntöjen mukaan hallituksen toimikausi alkaa 1.2. ja päättyy neljän vuoden kuluttua 31.1.

Huhtikuussa 2017 pidettävien kuntavaalien vuoksi on suositeltavaa, että hallituksen toimikausi alkaisi aikaisintaan 1.9. ja päättyisi neljän vuoden kuluttua 31.8. Näin ollen ensimmäinen muutettujen sääntöjen mukainen säätiön hallitus valittaisiin 1.9.2017 alkavaksi toimikaudeksi ja huhtikuussa  2017 pidettävien kuntavaalien tulos voitaisiin ottaa huomioon jäseniä valittaessa.

apulaiskaupunginjohtaja

Ritva Viljanen