Kokousaika |
31.8.2009 kello 18.12 – 18.27 |
|
|||||||
|
|
|
|||||||
Kokouspaikka |
Kaupungintalo, Aulakabinetti 4 |
|
|||||||
|
|
|
|||||||
Läsnä |
|
||||||||
|
|
||||||||
Jäsenet |
Rihtniemi, Suvi |
puheenjohtaja |
|
||||||
|
Bryggare, Arto |
|
|
||||||
|
Helistö, Kimmo |
|
|
||||||
|
Kantola, Tarja |
|
|
||||||
|
Rautava, Risto |
|
|
||||||
|
Urho, Ulla-Marja |
|
|
||||||
|
Ylikahri, Ville |
varajäsen |
|
||||||
|
|
|
|
||||||
Muut |
Lehtipuu, Otto |
kaupunginvaltuuston puheenjohtaja |
|
||||||
|
Hiltunen, Rakel |
II varapuheenjohtaja |
|
||||||
|
Sauri, Pekka |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
||||||
|
Kokkonen, Paula |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
||||||
|
Haatainen, Tuula |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
||||||
|
Waronen, Eero |
viestintäpäällikkö |
|
||||||
|
Olli, Seppo |
kaupunginkamreeri |
|
||||||
|
Ryöti, Miliza |
apulaiskaupunginsihteeri |
|
||||||
|
|
|
|
||||||
Puheenjohtaja |
Rihtniemi, Suvi |
|
|||||||
|
|
|
|||||||
Pöytäkirjanpitäjä |
Ryöti, Miliza |
|
|||||||
|
|
|
|||||||
Esittely |
|
§ |
|
||||||
|
|
|
|
||||||
Kaupunginjohtajan |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Rakennus- ja |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Sosiaali- ja |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Sivistys- ja |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Kaupunkisuunnittelu- |
|
|
|
|
|
||||
Pöytäkirjan yleisliitteeksi otettiin tätä kokousta varten laadittu esityslista.
Päätöksen perusteluna on kunkin asian esityslistateksti, joka on merkitty liitteeksi 1.
§ |
Asia |
|
186 |
Kj/1 |
Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta |
187 |
Kj/2 |
Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano |
188 |
Stj/1 |
17.8.2009 pöydälle pantu asia Vanhusten pitkäaikaisen laitoshoidon kehittäminen |
186 §
KOKOUKSEN LAILLISUUDEN JA PÄÄTÖSVALTAISUUDEN TOTEAMINEN SEKÄ PÖYTÄKIRJAN TARKASTAJIEN VALINTA
Konsernijaosto päätti todeta kokouksen lailliseksi ja päätösvaltaiseksi sekä valita jäsenet Kantolan (varalla Helistö) ja Ylikahrin (varalla Urho) tarkastamaan tämän kokouksen pöytäkirjan.
187 §
TÄMÄN KOKOUKSEN PÄÄTÖSTEN TÄYTÄNTÖÖNPANO
Konsernijaosto päätti, että tämän kokouksen päätökset voidaan panna täytäntöön ennen kuin ne ovat saaneet lainvoiman, ellei erikseen toisin ole päätetty tai myöhemmin päätetä.
188 §
17.8.2009 pöydälle pantu asia
VANHUSTEN PITKÄAIKAISEN LAITOSHOIDON KEHITTÄMINEN
Khs 2009-1588
Esityslistan asia Stj/1
Konsernijaosto päätti merkitä esityslistan tämän asian liitteenä olevan, vanhusten pitkäaikaishoidon toimintojen uudelleenjärjestelyjä koskevan esiselvityksen tiedoksi ja hyväksyä jatkovalmistelun pohjaksi esiselvityksessä esitetyn organisointimallia koskevan suosituksen.
Samalla konsernijaosto päätti tarkastaa pöytäkirjan tämän asian osalta heti.
Pöytäkirjanote sosiaalivirastolle, terveyskeskukselle, talous- ja suunnittelukeskukselle sekä Helsingin seniorisäätiölle.
Lisätiedot:
Hari Olli, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36048
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
HELSINGIN KAUPUNGINHALLITUKSEN KONSERNIJAOSTO
Suvi Rihtniemi |
Miliza Ryöti |
puheenjohtaja |
pöytäkirjanpitäjä |
Pöytäkirja tarkastettu
Tarja Kantola |
Ulla-Marja Urho |
Pöytäkirja pidetty yleisesti nähtävänä hallintokeskuksessa 15.9.2009 ja asianosaista koskevat päätökset on annettu postin kuljetettavaksi seuraavana arkityöpäivänä pöytäkirjan nähtävänäpitämisestä todistaa
Miliza Ryöti
apulaiskaupunginsihteeri
MUUTOKSENHAKUOHJEET
1 |
|||
|
|
||
|
Pöytäkirjan
liitteet |
||
|
|
|
|
|
|
Pöytäkirjan liitteet on tilattavissa hallintokeskuksen kirjaamosta, jonka yhteystiedot ja aukioloaika on mainittu kohdassa ‘Oikaisuvaatimuksen toimittaminen’. |
|
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimusoikeus |
||
|
|
|
|
|
|
Päätökseen tyytymätön voi tehdä oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla. Oikaisuvaatimusta ei saa tehdä päätöksistä, jotka koskevat |
|
|
|
|
|
|
– |
valmistelua tai täytäntöönpanoa (Kuntalaki 91 §) |
|
|
|
|
|
|
|
pöytäkirjan 186 – 188 §:t |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimusviranomainen |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimus tehdään Helsingin kaupunginhallitukselle. |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimusaika |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimus on tehtävä neljäntoista (14) päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi. Tiedoksisaantipäivää tai nähtävilleasettamispäivää ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä tai muu sellainen päivä, jolloin virastoissa ei työskennellä, saa oikaisuvaatimuksen toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen. |
||
|
|
||
|
Oikaisuvaatimuksen
sisältö |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimuksessa, joka on osoitettava kaupunginhallitukselle, on ilmoitettava |
||
|
|
|
|
|
– |
päätös, johon haetaan muutosta |
|
|
|
|
|
|
– |
miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi |
|
|
|
|
|
|
– |
perusteet, joilla muutosta vaaditaan |
|
|
|
|
|
|
– |
muutoksenhakijan nimi ja kotikunta |
|
|
|
|
|
|
– |
postiosoite ja muut yhteystiedot, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa |
|
|
|
|
|
|
– |
jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta. |
|
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimuksen
muoto |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös faksina tai sähköpostina. Kirjallinen oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, laillisen edustajan tai asiamiehen allekirjoitettava. Viranomaiselle saapunutta sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä. |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimuksen
toimittaminen |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa osoitteella: Helsingin kaupunginhallituksen konsernijaosto PL 1 Käyntiosoite: Pohjoisesplanadi 11 – 13 00099 HELSINGIN KAUPUNKI Kirjaamon puhelinnumero on (09) 310 13700. |
||
|
Faksinumero on (09) 655 783 ja sähköpostiosoite: hallintokeskus@hel.fi. Hallintokeskuksen aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 8.15 – 16.00. Oikaisuvaatimuksen voi lähettää postitse, lähetin välityksellä tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimus on jätettävä niin ajoissa, että se ehtii perille oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen hallintokeskuksen aukioloajan päättymistä. Sähköinen viesti katsotaan saapuneeksi viranomaiselle silloin, kun se on viranomaisen käytettävissä vastaanottolaitteessa tai tietojärjestelmässä siten, että viestiä voidaan käsitellä. Oikaisuvaatimus toimitetaan aina omalla vastuulla. |
||
|
|
ANVISNINGAR OM
SÖKANDE AV ÄNDRING
1 |
|||||
|
|
||||
|
Bilagor till
protokollet |
||||
|
|
|
|||
|
|
Bilagorna
till protokollet kan beställas på förvaltningscentralens registratorskontor.
Kontaktinformation och öppettiderna är angivna under punkten ”Inlämnande av
rättelseyrkande”. |
|||
|
|
|
|||
|
Rätt att
framställa rättelseyrkande |
||||
|
|
|
|||
|
|
Den som är
missnöjd med ett beslut kan framställa ett rättelseyrkande. Ändring i beslutet
får inte sökas genom besvär. Rättelse får
inte yrkas i beslut som gäller: |
|||
|
|
|
|||
|
– |
beredning
eller verkställighet (91 § i kommunallagen) |
|||
|
|
|
|||
|
|
186 – 188 § i protokollet |
|||
|
|
|
|||
|
Rättelseyrkande får framställas |
||||
|
|
|
|||
|
– |
av den som
ett beslut avser eller vars rätt, skyldighet eller fördel direkt påverkas av
beslutet (part) |
|||
|
|
|
|||
|
– |
av kommunmedlemmarna. |
|||
|
|
|
|||
|
Rättelseyrkandemyndighet |
||||
|
|
||||
|
Rättelseyrkande
framställs hos Helsingfors stadsstyrelse. |
||||
|
|
||||
|
Rättelseyrkandetid
|
||||
|
|
||||
|
|
Ett rättelseyrkande skall framställas inom fjorton (14) dagar från
delfåendet av beslutet. En part anses ha fått del av beslutet sju dagar efter att brevet avsändes,
om inte något annat påvisas. |
|||
|
En kommunmedlem anses ha fått del av beslutet när protokollet har lagts
fram offentligt. Dagen för
delfåendet eller den dag då protokollet har lagts fram räknas inte in i den
bestämda tiden. Om sista dagen av den bestämda tiden är en helgdag eller en
annan sådan dag då ämbetsverken är stängda, får rättelseyrkandet inlämnas
första vardagen därefter. |
||||
|
|
||||
|
Innehåll i
rättelseyrkande |
||||
|
|
|
|||
|
I
rättelseyrkandet, som skall riktas till stadsstyrelsen, skall uppges |
||||
|
|
|
|||
|
– |
det beslut i
vilket ändring söks |
|||
|
|
|
|||
|
– |
till vilka
delar ändring söks i beslutet och vilka ändringar som yrkas |
|||
|
|
|
|||
|
– |
de grunder på
vilka ändring yrkas |
|||
|
|
|
|||
|
– |
ändringssökandens namn och hemkommun |
|||
|
|
|
|||
|
– |
postadress
och annan kontaktinformation för meddelanden i saken till ändringssökanden |
|||
|
|
|
|||
|
– |
om
ändringssökandens talan förs av en laglig företrädare eller ett ombud eller
om rättelseyrkandet har upprättats av någon annan, också hans namn och
hemkommun. |
|||
|
|
|
|||
|
Formen för
rättelseyrkande |
||||
|
|
|
|||
|
Rättelseyrkandet skall göras skriftligt. Rättelseyrkandet kan också
skickas per telefax eller e-post. Rättelseyrkandet skall undertecknas av ändringssökanden, den lagliga
företrädaren eller ombudet. Ett
elektroniskt dokument som kommit till myndigheten behöver inte kompletteras
med en underskrift, om dokumentet innehåller uppgifter om avsändaren och det
inte är skäl att misstänka dokumentets äkthet eller intakthet. |
||||
|
|
|
|||
|
Inlämnande av
rättelseyrkande |
|||
|
|
|
||
|
Rättelseyrkandet skall innan rättelseyrkandetiden utgår inlämnas till Helsingfors stadsstyrelsens koncernsektion PB 1 Besöksadress: Norra esplanaden 11–13 00099 HELSINGFORS STAD Telefonnumret till registratorskontoret är (09) 310 13700. Telefaxnumret är (09) 655 783 och e-postadressen är: hallintokeskus@hel.fi. Förvaltningscentralen är öppen måndag–fredag kl. 8.15–16.00. Rättelseyrkandet kan skickas per post, genom bud eller elektroniskt. Till posten skall rättelseyrkandet lämnas i så god tid att det hinner
fram sista dagen av rättelseyrkandetiden före utgången av förvaltnings-centralens
öppettid. Ett elektroniskt meddelande anses ha inkommit till myndigheten då det är
tillgängligt i myndighetens mottagningsapparat eller datasystem så att
meddelandet kan behandlas. Ett
rättelseyrkande skickas alltid på eget ansvar. |
|||
|
|
|||
|
|
|
|
|