Kokousaika |
27.6.2011 kello 16.00 – 16.32 |
||
|
|
||
Kokouspaikka |
Kaupunginhallituksen istuntosali |
||
|
|
||
Läsnä |
|||
|
|||
Jäsenet |
Rautava, Risto |
kaupunginhallituksen puheenjohtaja |
|
|
Bryggare, Arto |
I varapuheenjohtaja |
|
|
Puoskari, Mari |
II varapuheenjohtaja |
|
|
Asko-Seljavaara, Sirpa |
|
|
|
Hakola, Juha |
|
|
|
Helistö, Kimmo |
|
|
|
Kantola, Tarja |
|
|
|
Moisio, Elina |
|
|
|
Ojala, Outi |
|
|
|
Oker-Blom, Jan D. |
|
|
|
Pajamäki, Osku |
|
|
|
Rissanen, Laura |
|
|
|
Räty, Laura |
|
|
|
Ylikahri, Ville |
|
|
|
Peltokorpi, Terhi |
|
|
|
|
|
|
Muut |
Krohn, Minerva |
kaupunginvaltuuston puheenjohtaja |
|
|
Hiltunen, Rakel |
II varapuheenjohtaja |
|
|
Pajunen, Jussi |
kaupunginjohtaja |
|
|
Sauri, Pekka |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
|
Kokkonen, Paula |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
|
Haatainen, Tuula |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
|
Penttilä, Hannu |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
|
Summanen, Juha |
vs. hallintojohtaja |
|
|
Korhonen, Tapio |
rahoitusjohtaja |
|
|
Tulensalo, Hannu |
henkilöstöjohtaja |
|
|
Sarvilinna, Sami |
kaupunginlakimies |
|
|
Hari, Olli |
kaupunginsihteeri |
|
|
Mickwitz, Leena |
kaupunginsihteeri |
|
|
Sippola-Alho, Tanja |
kaupunginsihteeri (paitsi 645-651 §:t) |
|
|
Vallittu, Anja |
kaupunginsihteeri |
|
|
Hyttinen, Hannu |
kaupunginsihteeri (paitsi 645-osa 646 §:t) |
|
|
Saarinen, Erja |
apulaiskaupunginsihteeri |
|
|
Lähdesmäki, Jenni |
hallintosihteeri |
|
|
Katajamäki, Paula |
tiedottaja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puheenjohtaja |
Rautava, Risto |
|
||||||
|
|
|
||||||
Pöytäkirjanpitäjä |
Lähdesmäki, Jenni |
|
||||||
|
|
|
||||||
Esittely |
|
§ |
|
|||||
|
|
|
|
|||||
Kaupunginjohtajan |
|
|
|
|
|
|||
|
Sauri |
|
|
651, |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
Rakennus- ja |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
Sosiaali- ja |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
Sivistys- ja |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
Kaupunkisuunnittelu- |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
Pöytäkirjan yleisliitteeksi otettiin tätä kokousta varten laadittu esityslista.
Päätöksen perusteluna on kunkin asian esityslistateksti, joka on merkitty liitteeksi 1.
§ |
Asia |
|
645 |
Kj/1 |
Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta |
646 |
Kj/2 |
Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano |
647 |
Kj/3 |
Käytöstä poistuneen ajoneuvokaluston lahjoitukset sopimuspalokunnille |
648 |
Kj/4 |
Palmia-liikelaitoksen johtokunnan virkamatka Saksaan 8.-10.10.2011 |
649 |
Kj/5 |
Rahastosuorituksen maksaminen Kiinteistöosakeyhtiö Helsingin Mannerheimintie 13a:lle |
650 |
Kj/6 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
651 |
Kj/7 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
652 |
Ryj/1 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
653 |
Stj/1 |
Helsingin esiopetuksen opetussuunnitelma 2011 |
654 |
Stj/2 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
655 |
Sj/1 |
Pelaajien palkitseminen Slovakiassa järjestettyjen jääkiekon maailmanmestaruuskilpailujen kultamitalista |
656 |
Sj/2 |
Vuoden 2010 henkilöstömäärärahan ja matalapalkkatuen seuranta |
657 |
Sj/3 |
Kaupungin hallintoeliten päätösten seuraaminen |
658 |
Kaj/1 |
Vallilan teollisuusalueen Sturenkadun pohjoisenpuoleisen alueen rakennuskiellon pidentäminen (nro 12055) |
659 |
Kaj/2 |
Oopperatalolle johtavan tonttiliittymän nimeäminen Oopperankujaksi |
660 |
Kaj/3 |
Santahaminan tienimistö |
661 |
Kaj/4 |
Eron myöntäminen kaupunkisuunnitteluviraston liikennesuunnittelupäällikkö Olli-Pekka Poutaselle |
662 |
Kaj/5 |
Kaupunkisuunnitteluviraston yleiskaavapäällikön valinta |
663 |
Kaj/6 |
Bergmansgatan 9 - 11 Bostads Ab:n poikkeamishakemus |
664 |
Kaj/7 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
645 §
KOKOUKSEN LAILLISUUDEN JA PÄÄTÖSVALTAISUUDEN TOTEAMINEN SEKÄ PÖYTÄKIRJAN TARKASTAJIEN VALINTA
Kaupunginhallitus päätti todeta kokouksen lailliseksi ja päätösvaltaiseksi sekä valita jäsenet Puoskarin (varalla Pajamäki) ja Moision (varalla Rissanen) tarkastamaan tämän kokouksen pöytäkirjan
646 §
TÄMÄN KOKOUKSEN PÄÄTÖSTEN TÄYTÄNTÖÖNPANO
Kaupunginhallitus päätti, että tämän kokouksen päätökset voidaan panna täytäntöön ennen kuin ne ovat saaneet lainvoiman, ellei erikseen toisin ole päätetty tai myöhemmin päätetä
647 §
KÄYTÖSTÄ POISTUNEEN AJONEUVOKALUSTON LAHJOITUKSET SOPIMUSPALOKUNNILLE
Khs 2011-1121
Esityslistan asia Kj/3
Kaupunginhallitus päätti oikeuttaa pelastuslautakunnan lahjoittamaan alla olevan listan mukaisen ajoneuvokaluston sopimuspalokunnille ehdolla, että luovutusasiakirjoihin liitetään ehto, jonka mukaan kaupunki ei vastaa luovutetun omaisuuden toimivuudesta, ominaisuuksista eikä siitä mahdollisesti aiheutuvista vahingoista.
- Mercedes- Benz VITO KASTEN 115 CDI, vuosimalli 2004, rekisterinumero MHG-629 (huoltonumero A 56), auton käypä arvo on n. 8 000 euroa, lahjoitetaan OULUNKYLÄN VPK:lle
- Scania G82MD/3800, vuosimalli 1983, rekisterinumero ARV-681 (huoltonumero A 72), auton käypä arvo on n. 4 000 euroa, lahjoitetaan HAAGAN VPK:lle
- Volkswagen Transporter 2,5 TDI, vuosimalli 2001, rekisterinumero JEP- 438 (huoltonumero A 88), auton käypä arvo on n. 4 000 euroa, lahjoitetaan LAAJASALON VPK:lle
- Sisu SK 250 CKH (koukkulavalaitteella ja säiliölavalla), vuosimalli 1992, rekisterinumero CBB-881 (huoltonumero A 102), auton käypä arvo on n. 12 000 euroa ja säiliölavan n. 3 000, lahjoitetaan LAAJASALON VPK:lle
- Volkswagen Transporter 2,5 TDI, vuosimalli 2002, rekisterinumero ZPF-807 (huoltonumero A 160), auton käypä arvo on n. 5 000 euroa, lahjoitetaan TAPANILAN VPK:lle
Lahjoitettavien autojen ja säilölavan käypä arvo on yhteensä
n. 36 000 euroa
Pöytäkirjanote pelastuslautakunnalle, tarkastusvirastolle, taloushallintopalvelulle ja talous- ja suunnittelukeskuksen taloussuunnitteluosastolle (Ari Hietamäki).
Lisätiedot:
Hietamäki Ari, erityissuunnittelija, puhelin 310 36567
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
648 §
PALMIA-LIIKELAITOKSEN JOHTOKUNNAN VIRKAMATKA SAKSAAN 8.-10.10.2011
Khs 2011-1220
Esityslistan asia Kj/4
Kaupunginhallitus päätti oikeuttaa Palmia-liikelaitoksen johtokunnan varsinaiset jäsenet sekä kaupunginhallituksen edustajan johtokunnassa tekemään virkamatkan Saksaan Kölniin 8. – 10.10.2011 elintarvikealan ammattilaistapahtumaan Anuga-messuille osallistumista varten.
Virkamatkasta on tehtävä matkalaskulomakkeen Lv 277 mukainen lasku välittömästi tai viimeistään kahden kuukauden kuluessa virkamatkan päättymisestä. Virkamatkasta aiheutuvat KVTES:in mukaiset matkustamis-, majoitus ja päivärahakustannukset sekä mahdolliset ansionmenetyksen korvaukset maksetaan Palmia-liikelaitoksen johtokunnan käyttövaroista.
Pöytäkirjanote Palmia-liikelaitoksen johtokunnalle (Raimo Niippa, PL 9500 ) kehotuksin toimittaa päätös tiedoksi virkamatkalle lähtijöille sekä Palmia-liikelaitokselle (Jenni Koskinen, PL 9500).
Lisätiedot:
Lähdesmäki Jenni, hallintosihteeri, puhelin 310 25719
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
649 §
RAHASTOSUORITUKSEN MAKSAMINEN KIINTEISTÖOSAKEYHTIÖ HELSINGIN MANNERHEIMINTIE 13A:LLE
Khs 2011-1245
Esityslistan asia Kj/5
Kaupunginhallitus päätti, että Kiinteistöosakeyhtiö Helsingin Mannerheimintie 13a:n (aiemmin Kiinteistöosakeyhtiö Helsingin Musiikkitalo Oy) osakassopimuksen mukainen rakennusrahasto-osuus 1 463 989 euroa saadaan maksaa vuoden 2011 talousarvion kohdalta 8 22 07 Arvopaperit, Musiikkitalo, Khn käytettäväksi.
Pöytäkirjanote Kiinteistöosakeyhtiö Helsingin Mannerheimintie 13a:lle, Taloushallintopalvelu liikelaitokselle ja talous- ja suunnittelukeskuksen varainhallinnalle
Lisätiedot:
Venetkoski-Kukka Eija, lainapäällikkö, puhelin 310 36329
LIITE |
Päätöksen perustelut |
650 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Kj/6
Kaupunginhallitus
päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten viikolla 25 tekemiä päätöksiä
käsiteltäväkseen:
Khn puheenjohtaja --
konsernijaosto --
tarkastuslautakunta yleishallinnon osalta --
johtokunnat
-
Helsingin Energia 21.6.2011
-
Helsingin Satama --
-
Taloushallintopalvelu 21.6.2011
apulaiskaupunginjohtajat
-
rakennus- ja ympäristötointa
johtava
-
sosiaali- ja terveystointa
johtava
-
sivistys- ja henkilöstötointa
johtava
-
kaupunkisuunnittelu-
ja kiinteistötointa johtava
hallintokeskus
-
hallintojohtaja
-
hallinto-osaston
osastopäällikkö
-
kansainvälisen
toiminnan päällikkö
-
kaupunginlakimies
-
viestintäpäällikkö
talous- ja suunnittelukeskus
-
rahoitusjohtaja
-
talousarviopäällikkö
-
kehittämispäällikkö
-
aluerakentamispäällikkö
-
sisäisen tarkastuksen
päällikkö
-
tietotekniikkapäällikkö
-
kaupunginkamreeri
-
elinkeinojohtaja
-
elinkeinopäällikkö
-
kehityspäällikkö
-
matkailupäällikkö
-
tapahtumapäällikkö
Taloushallintopalvelu -liikelaitos
-
toimitusjohtaja
Ilmoitus asianomaisille lauta- ja johtokunnille sekä viranhaltijoille.
Lisätiedot:
Vallittu Anja, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36046
LIITE |
Päätöksen perustelut |
651 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Kj/7
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten viikolla 25 tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
kaupunginjohtaja
- johtajiston asiat
- virkamatka-asiat
- vieraanvaraisuus- ja edustusasiat
- valtionapuasiat
- muut asiat
Ilmoitus asianomaisille lauta- ja johtokunnille sekä viranhaltijoille.
Lisätiedot:
Vallittu Anja, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36046
LIITE |
Päätöksen perustelut |
652 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Ryj/1
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten viikolla 25 tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
liikennelaitos-liikelaitoksen johtokunta |
22.6.2011 |
Ilmoitus ao. lauta- ja johtokunnalle.
Lisätiedot:
Saarinen Erja, apulaiskaupunginsihteeri, puhelin 310 36102
LIITE |
Päätöksen perustelut |
653 §
HELSINGIN ESIOPETUKSEN OPETUSSUUNNITELMA 2011
Khs 2011-1047
Esityslistan asia Stj/1
Kaupunginhallitus päätti hyväksyä tämän asian liitteinä olevat suomenkielisen esiopetuksen suunnitelman ”Helsingin esiopetuksen opetussuunnitelma 2011” ja vastaavan ruotsinkielisen esiopetuksen suunnitelman ”Läroplan för förskoleundervisningen i Helsingfors 2011”.
Pöytäkirjanote sosiaalilautakunnalle, opetuslautakunnalle, sosiaalilautakunnan lapsi- ja perhejaostolle, opetuslautakunnan suomenkieliselle jaostolle ja opetuslautakunnan ruotsinkieliselle jaostolle.
Lisätiedot:
Hari Olli, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36048
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liitteet 2 - 3 |
654 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Stj/2
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten viikolla 25 tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
sosiaalilautakunta - lapsi- ja perhejaosto |
21.6.2011 |
Ilmoitus lapsi- ja perhejaostolle.
Lisätiedot:
Hari Olli, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36048
LIITE |
Päätöksen perustelut |
655 §
PELAAJIEN PALKITSEMINEN SLOVAKIASSA JÄRJESTETTYJEN JÄÄKIEKON MAAILMANMESTARUUSKILPAILUJEN KULTAMITALISTA
Khs 2011-1168
Esityslistan asia Sj/1
Kaupunginhallitus päätti myöntää helsinkiläisille Mikael Granlundille, Jani Lajuselle, Sami Lepistölle ja Ossi Väänäselle 2 600 euron suuruiset tunnustuspalkinnot eli stipendit Slovakiassa pelattujen jääkiekon MM‑kilpailuissa 2011 saavutetusta kultamitalista.
Tunnustuspalkinnot maksetaan talousarvion kohdalta 10402 01, Khn käyttövarat, vastuualueelta 13.
Pöytäkirjanote liikuntavirastolle asianomaisille tiedottamista varten, hallintokeskukselle, Taloushallintopalvelulle ja hallintokeskukselle (Helena Puusaari).
Lisätiedot:
Hyttinen Hannu, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36683
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
656 §
VUODEN 2010 HENKILÖSTÖMÄÄRÄRAHAN JA MATALAPALKKATUEN SEURANTA
Khs 2011-1198
Esityslistan asia Sj/2
Kaupunginhallitus päätti merkitä tiedoksi vuonna 2010 henkilöstömäärärahalla ja matalapalkkatuella rahoitettujen hankkeiden loppuraportit.
Pöytäkirjanote henkilöstökeskukselle.
Lisätiedot:
Pohjaniemi Marju, osastopäällikkö, puhelin 310 37965
Tulensalo Hannu, henkilöstöjohtaja, puhelin 310 37959
LIITE |
Päätöksen perustelut |
657 §
KAUPUNGIN HALLINTOELITEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Sj/3
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten viikolla 25 tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
eläintarhan johtokunta |
|
henkilöstökassatoimikunta |
|
kaupunginmuseon johtokunta |
|
kaupunginorkesterin johtokunta |
|
kulttuuri- ja kirjastolautakunta |
|
liikuntalautakunta |
21.6.2011 |
nuorisolautakunta |
|
opetuslautakunta |
21.6.2011 |
opetuslautakunnan ruotsinkielinen jaosto |
|
opetuslautakunnan suomenkielinen jaosto |
21.6.2011 |
ruotsinkielisen työväenopiston johtokunta |
|
suomenkielisen työväenopiston johtokunta |
|
taidemuseon johtokunta |
|
Henkilöstön kehittämispalvelut -johtokunta |
|
eläintarhan johtaja |
|
henkilöstökeskus |
|
- henkilöstöjohtaja |
|
- osastopäällikkö (henkilöstöpolitiikka) |
|
- osastopäällikkö (henkilöstövoimavara) |
|
- osastopäällikkö (maahanmuutto) |
|
museonjohtaja |
|
kaupunginorkesterin intendentti |
|
ruotsinkielisen työväenopiston rehtori |
|
suomenkielinen työväenopisto |
|
- johtava rehtori |
|
- apulaisrehtori |
|
- aluerehtori |
|
taidemuseon johtaja |
|
tietokeskus |
|
- johtaja |
|
- tutkimuspäällikkö |
|
- tietohuoltopäällikkö |
|
- kehittämispäällikkö |
|
työterveysjohtaja |
|
Henkilöstön kehittämispalvelut |
|
- toimitusjohtaja |
|
Ilmoitus asianomaisille toimielimille ja viranhaltijoille.
Lisätiedot:
Mickwitz Leena, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36054
Hyttinen Hannu, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36683
LIITE |
Päätöksen perustelut |
658 §
VALLILAN TEOLLISUUSALUEEN STURENKADUN POHJOISENPUOLEISEN ALUEEN RAKENNUSKIELLON PIDENTÄMINEN (NRO 12055)
Khs 2011-1177
Esityslistan asia Kaj/1
Kaupunginhallitus päätti pidentää 22. kaupunginosan (Vallila) kortteleiden nro 689, 691–693, 695, 696, 699, 700, 703 ja 707, korttelin nro 694 tonttien nro 21, 24 ja 25 sekä korttelin nro 697 tontin nro 1 rakennuskieltoaikaa 1.9.2013 saakka.
Maankäyttö- ja rakennuslain 202 §:n perusteella tämä päätös tulee voimaan ennen kuin se on saanut lainvoiman.
Kuulutettava sekä pöytäkirjanote karttaliitteineen Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukselle, kiinteistölautakunnalle, kaupunkisuunnittelulautakunnalle ja rakennuslautakunnalle.
Lisätiedot:
Sippola-Alho Tanja, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36024
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
659 §
OOPPERATALOLLE JOHTAVAN TONTTILIITTYMÄN NIMEÄMINEN OOPPERANKUJAKSI
Khs 2011-1107
Esityslistan asia Kaj/2
Kaupunginhallitus päätti nimetä Helsinginkatu 56:n ja 58:n välissä sijaitsevan, Oopperatalolle johtavan tonttiliittymän Suomen Kansallisoopperan mukaan nimellä Oopperankuja – Operagränden.
Kaupunginhallitus päätti lisäksi kehottaa kiinteistöviraston kaupunkimittausosastoa saattamaan nimen kartta-aineistoon ja tekemään muut osoitepäätökseen liittyvät toimenpiteet ja tiedottamaan niistä.
Vielä kaupunginhallitus päätti kehottaa rakennusvirastoa huolehtimaan Oopperankuja - Operagränden kadunnimikilpien valmistuksesta ja kiinnittämisestä Suomen Kansallisoopperan kanssa sovittavana ajankohtana.
Kuulutettava ja pöytäkirjanote kaikille virastoille ja laitoksille, kiinteistöviraston kaupunkimittausosastolle, nimistötoimikunnalle, HSY vesihuollolle, Helsingin hätäkeskukselle, Suomen kansallisoopperalle, rakennuslautakunnalle, kaupunkisuunnittelulautakunnalle, yleisten töiden lautakunnalle ja kiinteistölautakunnalle.
Lisätiedot:
Sippola-Alho Tanja, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36024
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
660 §
SANTAHAMINAN TIENIMISTÖ
Khs 2011-300
Esityslistan asia Kaj/3
Kaupunginhallitus päätti, että Santahaminan nimistö vahvistetaan liitteen 1 mukaisena.
Kaupunginhallitus päätti lisäksi kehottaa kiinteistöviraston kaupunkimittausosastoa saattamaan nimistö osoitekäyttöön eli tekemään tarvittavat osoitepäätökset ja tiedottamaan niistä.
Kuulutettava ja pöytäkirjanote liitteen 1 sisältäen kaikille virastoille ja laitoksille, kiinteistöviraston kaupunkimittausosastolle, nimistötoimikunnalle, HSY:n vesihuollolle, Helsingin hätäkeskukselle sekä rakennuslautakunnalle, kaupunkisuunnittelulautakunnalle, yleisten töiden lautakunnalle, kiinteistölautakunnalle, pelastuslautakunnalle sekä Etelä-Suomen Sotilasläänin Esikunnalle, Kaartin Jääkärirykmentille ja Santahamina-seuralle.
Lisätiedot:
Sippola-Alho Tanja, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36024
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
661 §
ERON MYÖNTÄMINEN KAUPUNKISUUNNITTELUVIRASTON LIIKENNESUUNNITTELUPÄÄLLIKKÖ OLLI-PEKKA POUTASELLE
Khs 2011-1226
Esityslistan asia Kaj/4
Kaupunginhallitus päätti myöntää Olli-Pekka Poutaselle eron kaupunkisuunnitteluviraston liikennesuunnittelupäällikön virasta (vakanssinumero 514001) Poutasen siirtyessä vanhuuseläkkeelle 1.2.2012 lukien.
Samalla kaupunginhallitus päätti kehottaa kaupunkisuunnitteluvirastoa julistamaan liikennesuunnittelupäällikön viran haettavaksi kaupunkisuunnittelutoimen johtosäännön 13 §:ssä mainituin liikennesuunnittelupäällikön kelpoisuusvaatimuksin sekä Helsingin kaupungin kielitaitosäännön mukaisin vaatimuksin ja nykyisin palkkaeduin.
Pöytäkirjanote Olli-Pekka Poutaselle, kaupunkissuunnittelulautakunnalle, kaupunkisuunnitteluvirastolle ja henkilöstökeskukselle.
Lisätiedot:
Sippola-Alho Tanja, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36024
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
662 §
KAUPUNKISUUNNITTELUVIRASTON YLEISKAAVAPÄÄLLIKÖN VALINTA
Khs 2011-1195
Esityslistan asia Kaj/5
Kaupunginhallitus päätti ottaa kaupunkisuunnitteluviraston yleiskaavapäällikön virkaan valtiotieteiden maisteri Rikhard Mannisen 1.10.2011 lukien 6054,55 euron kokonaiskuukausipalkan mukaisin palkkaeduin.
Samalla kaupunginhallitus päätti, että mikäli virkaan otetaan henkilö,
joka ei ole kaupungin palveluksessa eikä terveydellisiä tietoja ole käytettävissä
virkaan otettaessa, päätös on ehdollinen, kunnes henkilön terveydentilasta
saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on
esitettävä kuukauden kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen
tiedoksisaannista lukien.
Vielä kaupunginhallitus päätti, että virkaan valitulle asetetaan kuuden
kuukauden koeaika.
Pöytäkirjanote valituksi tulleelle, oikaisuvaatimusohjein muille hakijoille, kaupunkisuunnittelulautakunnalle, talous- ja suunnittelukeskukselle ja henkilöstökeskukselle.
Lisätiedot:
Sippola-Alho Tanja, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36024
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
663 §
BERGMANSGATAN 9 - 11 BOSTADS AB:N POIKKEAMISHAKEMUS
Khs 2011-816
Esityslistan asia Kaj/6
Kaupunginhallitus päätti suostua hakemukseen päätöksen nro 2011-816/526 mukaisena ja siinä mainituin ehdoin.
Lisätiedot:
Rämö Suvi, hallintosihteeri, puhelin 310 74325
Nirkko Saara, asiamies, puhelin 310 64694
LIITTEET |
Liite 1 |
Päätöksen perustelut |
|
Liite 2 |
Liite 2 |
664 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs 2009-2713
Esityslistan asia Kaj/7
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
asuntolautakunta |
21.6.2011 |
asuntotuotantotoimikunta |
22.6.2011 |
kaupunkisuunnittelulautakunta |
16.6.2011 |
rakennuslautakunta |
21.6.2011 |
asuntotuotantotoimisto |
20.6.2011 |
Samalla kaupunginhallitus päätti todeta, että kaupunginhallituksen
puheenjohtaja on 27.6.2011 ottanut kaupunginhallituksen käsiteltäväksi
kaupunkisuunnittelulautakunnan 16.6.2011 tekemän päätöksen § 241, Kruununhaan
arvokkaita porrashuoneita koskeva asemakaavan muutosehdotus.
Ilmoitus asianomaisille lautakunnille sekä viranhaltijoille.
Lisätiedot:
Sippola-Alho Tanja, kaupunginsihteeri, puhelin 310 36024
LIITE |
Päätöksen perustelut |
HELSINGIN KAUPUNGINHALLITUS
Risto Rautava |
Jenni Lähdesmäki |
puheenjohtaja |
pöytäkirjanpitäjä |
Pöytäkirja tarkastettu
Mari Puoskari Elina Moisio
Pöytäkirja pidetty yleisesti nähtävänä Helsingin kaupungin kirjaamossa 5.7.2011 ja asianosaista koskevat päätökset on annettu postin kuljetettavaksi seuraavana arkityöpäivänä pöytäkirjan nähtävänäpitämisestä todistaa
Saarinen Erja
apulaiskaupunginsihteeri
MUUTOKSENHAKUOHJEET
MUUTOKSENHAKUKIELTO
(Asian valmistelu) Pöytäkirjan
645, 650-654, 656-657 ja 664 §:t
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 91 §
(Asian täytäntöönpano) Pöytäkirjan 646 §
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 91 §
OHJEET
OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite: PL 10
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero: (09) 655 783
Käyntiosoite: Pohjoisesplanadi 11–13
Puhelinnumero: (09) 310 13700
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen
muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
(Hallintovalitus, poikkeamispäätöksen tekeminen)
VALITUSOSOITUS
Tähän päätökseen haetaan muutosta hallintovalituksella.
Pöytäkirjan 663 §
Valitusoikeus
Poikkeamispäätöksen tekemistä koskevassa asiassa saa hakea muutosta valituksella
- se, jonka oikeuteen, etuun tai velvollisuuteen, päätös välittömästi vaikuttaa
- viereisen tai vastapäätä olevan alueen omistaja ja haltija
- sellaisen kiinteistön omistaja ja haltija, jonka rakentamiseen tai muuhun käyttämiseen päätös voi olennaisesti vaikuttaa
- se, jonka asumiseen, työntekoon tai muihin oloihin hanke saattaa huomattavasti vaikuttaa
- kunta ja naapurikunta, jonka maankäytön suunnitteluun päätös vaikuttaa
- toimialueellaan sellainen rekisteröity yhdistys, jonka tarkoituksena on luonnon- tai ympäristönsuojelun tai kulttuuriarvojen suojelun edistäminen taikka elinympäristön laatuun muutoin vaikuttaminen
- Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
- muu viranomainen toimialaansa kuuluvissa asioissa.
Valitusaika
Valitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Asianosaisen ja muun valittamaan oikeutetun katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun päätös on julkipanon jälkeen annettu.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään Helsingin hallinto-oikeudelle.
Hallinto-oikeuden asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: helsinki.hao@oikeus.fi
Postiosoite: Ratapihantie 9
00521 HELSINKI
Faksinumero: 010 36 42079
Käyntiosoite: Ratapihantie 9
Puhelinnumero: 010 36 42000
Valituksen muoto ja
sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan
puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos
valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava
myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, johon asiaa koskevat ilmoituksen valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisesta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Oikeudenkäyntimaksu
Hallinto-oikeus perii muutoksenhakuasian käsittelystä 90 euron oikeudenkäyntimaksun.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Sähköpostiosoite: helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite: PL 10
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero: (09) 655 783
Käyntiosoite: Pohjoisesplanadi 11–13
Puhelinnumero: (09) 310 13700
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
(Hallintovalitus, rakennuskiellon määrääminen ja
pidentäminen)
VALITUSOSOITUS
Tähän päätökseen haetaan muutosta hallintovalituksella.
Pöytäkirjan 658 §
Valitusoikeus
Tähän päätökseen saa hakea
muutosta se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen
tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen).
Valitusaika
Valitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.
Nähtäville asettamispäivää ei lueta valitusaikaan. Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä päivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään Helsingin hallinto-oikeudelle.
Hallinto-oikeuden asiointiosoite on seuraava:
Sähköposti: helsinki.hao@oikeus.fi
Postiosoite: Ratapihantie 9
00521 HELSINKI
Faksinumero: 010 36 42079
Käyntiosoite: Ratapihantie 9
Puhelinnumero: 010 36 42000
Valituksen muoto ja
sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta, joko alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisesta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Oikeudenkäyntimaksu
Hallinto-oikeus perii muutoksenhakuasian käsittelystä 90 euron oikeudenkäyntimaksun.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Sähköpostiosoite: helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite: PL 10
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero: (09) 655 783
Käyntiosoite: Pohjoisesplanadi 11–13
Puhelinnumero: (09) 310 13700
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
ANVISNINGAR OM SÖKANDE AV ÄNDRING
FÖRBUD MOT SÖKANDE AV ÄNDRING
(Beredning) 645, 650-654,
656-657 och 664 § i protokollet
Ändring i beslutet får inte sökas eftersom
beslutet gäller beredning.
Tillämpat lagrum: 91 § i kommunallagen
(Verkställighet) 646 § i protokollet
Ändring i beslutet får inte sökas eftersom
beslutet gäller verkställighet.
Tillämpat lagrum: 91 § i kommunallagen
ANVISNINGAR OM HUR MAN BEGÄR OMPRÖVNING
Den som är missnöjd med beslutet kan framställa en
skriftlig begäran om omprövning. Ändring i beslutet får inte sökas genom besvär
hos domstol.
Rätt att begära omprövning
Omprövning får begäras
-
av
den som ett beslut avser eller vars rätt, skyldighet eller fördel direkt
påverkas av beslutet (part)
-
av
kommunmedlemmarna.
Den tid inom vilken omprövning ska begäras
Omprövning ska begäras inom 14 dagar från
delfåendet av beslutet.
Begäran om omprövning ska inlämnas till
Helsingfors stads registratorskontor senast den bestämda tidens sista dag under
registratorskontorets öppettid.
En part anses ha fått del av beslutet sju dagar
efter att brevet avsändes, om inte något annat påvisas. En kommunmedlem anses
ha fått del av beslutet när protokollet har lagts fram offentligt.
Dagen för delfåendet räknas inte in i den bestämda
tiden. Om sista dagen av den bestämda tiden är en helgdag,
självständighetsdagen, första maj, jul- eller midsommarafton eller en helgfri
lördag får begäran om omprövning inlämnas första vardagen därefter.
Omprövningsmyndighet
Omprövning begärs hos Helsingfors stadsstyrelse.
Omprövningsmyndighetens kontaktuppgifter är:
E-postadress: helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postadress: PB
10
00099
HELSINGFORS STAD
Faxnummer: (09)
655 783
Besöksadress: Helsingfors
stads registratorskontor
Norra
esplanaden 11–13
Telefonnummer: (09)
310 13700
Registratorskontoret är öppet måndag–fredag kl.
08.15–16.00.
Formen för och innehållet i begäran om omprövning
Begäran om omprövning ska göras skriftligt. Elektroniska
dokument uppfyller kravet på skriftlig form.
I begäran om omprövning ska uppges
-
det
beslut som begäran om omprövning gäller
-
hurdan
omprövning som begärs
-
på
vilka grunder omprövning begärs
-
vem
som begär omprövning
-
på
vilka grunder den som begär omprövning är berättigad att göra detta
-
kontaktuppgifter
till den som begär omprövning.
Protokoll
Protokollsutdrag och ‑bilagor som hänför sig
till beslutet skickas på begäran. Handlingar kan beställas från Helsingfors
stads registratorskontor.
(Förvaltningsbesvär,
undantagsbeslut)
BESVÄRSANVISNING
Ändring i beslutet söks genom förvaltningsbesvär.
663 § i protokollet
Besvärsrätt
I ett ärende gällande undantagsbeslut får ändring
genom besvär sökas
-
av
den vars rätt, skyldighet eller fördel direkt påverkas av beslutet
-
av ägaren
och innehavaren av ett invid eller mittemot beläget område
-
av ägaren
och innehavaren av en sådan fastighet vars bebyggande eller användning i annat
syfte beslutet i väsentlig mån kan påverka
-
av den
vars boende, arbete eller övriga förhållanden betydligt kan påverkas av
projektet
-
av kommunen
och en grannkommun vars markanvändningsplanering beslutet påverkar
-
inom det geografiska område där den är verksam, av en
sådan registrerad förening vars syfte är att främja natur- eller miljövård
eller skydd av kulturvärden eller att annars påverka livsmiljöns kvalitet
-
av närings-,
trafik- och miljöcentralen i Nyland
-
av en annan myndighet i ärenden som hör till dess verksamhetsområde.
Besvärstid
Besvär ska anföras inom 30 dagar från delfåendet
av beslutet.
Besvärsskriften ska inlämnas till
besvärsmyndigheten senast besvärstidens sista dag under besvärsmyndighetens
öppettid.
En part anses ha fått del av beslutet sju dagar
efter att brevet avsändes, om inte något annat påvisas.
Dagen för delfåendet räknas inte in i
besvärstiden. Om sista dagen av besvärstiden är en helgdag,
självständighetsdagen, första maj, jul- eller midsommarafton eller en helgfri
lördag får besvärshandlingarna inlämnas första vardagen därefter.
Besvärsmyndighet
Besvär anförs hos Helsingfors förvaltningsdomstol.
Förvaltningsdomstolens kontaktuppgifter är:
E-postadress: helsinki.hao@oikeus.fi
Postadress: Bangårdsvägen 9
00521
HELSINGFORS
Faxnummer: 010
36 42079
Besöksadress: Bangårdsvägen 9
Telefonnummer: 010
36 42000
Formen för och innehållet i besvärsskriften
Besvär ska anföras skriftligt. Elektroniska
dokument uppfyller kravet på skriftlig form.
I besvärsskriften, som ska riktas till
besvärsmyndigheten, ska uppges
– det
beslut som besvärsskriften gäller
– till
vilka delar ändring söks i beslutet och hurdana ändringar som söks
– på
vilka grunder ändring söks.
I besvärsskriften ska ändringssökandens namn och
hemkommun uppges. Om ändringssökandens talan förs av hans lagliga företrädare
eller ombud eller om någon annan person har uppgjort besvären, ska i besvärsskriften
även uppges namn och hemkommun för denna person.
I besvärsskriften ska vidare uppges den postadress
och det telefonnummer under vilka meddelanden i saken kan tillställas ändringssökanden.
Besvärsskriften ska undertecknas av
ändringssökanden, den lagliga företrädaren eller ombudet. Ett elektroniskt
dokument behöver emellertid inte kompletteras med underskrift om dokumentet
innehåller uppgifter om avsändaren och det inte är skäl att misstänka dokumentets
äkthet och intakthet.
Till besvärsskriften ska fogas
– det beslut som
besvärsskriften gäller, i original eller kopia
– ett intyg över vilken dag
beslutet har delgivits eller en annan utredning över när besvärstiden har
börjat
– de handlingar som
ändringssökanden åberopar, om dessa inte redan tidigare har tillställts
myndigheten.
Rättegångsavgift
Förvaltningsdomstolen tar ut en rättegångsavgift
på 89 euro för behandlingen av ärendet.
Protokoll
Protokollsutdrag och -bilagor som hänför sig till
beslutet skickas på begäran. Handlingar kan beställas från Helsingfors stads
registratorskontor.
E-postadress: helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postadress: PB
10
00099
HELSINGFORS STAD
Faxnummer: (09)
655 783
Besöksadress: Norra
esplanaden 11–13
Telefonnummer: (09)
310 13700
Registratorskontoret är öppet måndag–fredag kl.
08.15–16.00.
(Förvaltningsbesvär, utfärdande
och förlängning av byggförbud)
BESVÄRSANVISNING
Ändring i beslutet söks genom förvaltningsbesvär.
658 § i protokollet
Besvärsrätt
Ändring i ett beslut som gäller utfärdande och
förlängning av byggförbud får genom besvär sökas av den som beslutet avser
eller vars rätt, skyldighet eller fördel direkt påverkas av beslutet (part).
Besvärstid
Besvär ska anföras inom 30 dagar från delfåendet
av beslutet.
Besvärsskriften ska inlämnas till
besvärsmyndigheten senast besvärstidens sista dag under besvärsmyndighetens
öppettid.
En part anses ha fått del av beslutet när protokollet
har lagts fram offentligt.
Dagen för delfåendet räknas inte in i
besvärstiden. Om sista dagen av besvärstiden är en helgdag,
självständighetsdagen, första maj, jul- eller midsommarafton eller en helgfri
lördag får besvärshandlingarna inlämnas första vardagen därefter.
Besvärsmyndighet
Besvär anförs hos Helsingfors förvaltningsdomstol.
Förvaltningsdomstolens kontaktuppgifter är:
E-postadress: helsinki.hao@oikeus.fi
Postadress: Bangårdsvägen 9
00521
HELSINGFORS
Faxnummer: 010
36 42079
Besöksadress: Bangårdsvägen 9
Telefonnummer: 010
36 42000
Formen för och innehållet i besvärsskriften
Besvär ska anföras skriftligt. Elektroniska
dokument uppfyller kravet på skriftlig form.
I besvärsskriften, som ska riktas till besvärsmyndigheten,
ska uppges
– det
beslut som besvärsskriften gäller
– till
vilka delar ändring söks i beslutet och hurdana ändringar som söks
– på
vilka grunder ändring söks.
I besvärsskriften ska ändringssökandens namn och
hemkommun uppges. Om ändringssökandens talan förs av hans lagliga företrädare
eller ombud eller om någon annan person har uppgjort besvären, ska i besvärsskriften
även uppges namn och hemkommun för denna person.
I besvärsskriften ska vidare uppges den postadress
och det telefonnummer under vilka meddelanden i saken kan tillställas ändringssökanden.
Besvärsskriften ska undertecknas av
ändringssökanden, den lagliga företrädaren eller ombudet. Ett elektroniskt
dokument behöver emellertid inte kompletteras med underskrift om dokumentet
innehåller uppgifter om avsändaren och det inte är skäl att misstänka dokumentets
äkthet och intakthet.
Till besvärsskriften ska fogas
– det beslut som
besvärsskriften gäller, i original eller kopia
– ett intyg över vilken dag
beslutet har delgivits eller en annan utredning över när besvärstiden har
börjat
– de handlingar som
ändringssökanden åberopar, om dessa inte redan tidigare har tillställts
myndigheten.
Rättegångsavgift
Förvaltningsdomstolen tar ut en rättegångsavgift
på 89 euro för behandlingen av ärendet.
Protokoll
Protokollsutdrag och -bilagor som hänför sig till
beslutet skickas på begäran. Handlingar kan beställas från Helsingfors stads
registratorskontor.
E-postadress: helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postadress: PB
10
00099
HELSINGFORS STAD
Faxnummer: (09)
655 783
Besöksadress: Norra
esplanaden 11–13
Telefonnummer: (09) 310 13700
Registratorskontoret är öppet måndag–fredag kl.
08.15–16.00.