Kokousaika |
30.1.2006 kello 16.00 – 19.13 |
||
|
|
||
Kokouspaikka |
Kaupunginhallituksen istuntosali |
||
|
|
||
Läsnä |
|||
|
|||
Jäsenet |
Vapaavuori, Jan |
kaupunginhallituksen puheenjohtaja |
|
|
Lehtipuu, Otto |
I varapuheenjohtaja |
|
|
Vehviläinen, Sirkka-Liisa |
II varapuheenjohtaja |
|
|
Dahlberg, Birgitta |
|
|
|
Hellström, Sanna |
|
|
|
Ojala, Outi |
|
|
|
Pajamäki, Osku |
|
|
|
Puura, Heli |
|
|
|
Rantanen, Tuomas |
|
|
|
Rautava, Risto |
|
|
|
Reinikainen, Pekka |
|
|
|
Rihtniemi, Suvi |
|
|
|
Urho, Ulla-Marja |
|
|
|
Wallden-Paulig, Irmeli |
|
|
|
Meriläinen, Risto |
varajäsen |
|
|
|
|
|
Muut |
Hiltunen, Rakel |
kaupunginvaltuuston puheenjohtaja (paitsi 129-131 §) |
|
|
Bogomoloff, Harry |
I varapuheenjohtaja (paitsi osa 139 §) |
|
|
Krohn, Minerva |
II varapuheenjohtaja |
|
|
Pajunen, Jussi |
kaupunginjohtaja |
|
|
Korpinen, Pekka |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
|
Björklund, Ilkka-Christian |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
|
Sauri, Pekka |
apulaiskaupunginjohtaja (paitsi osa 139 §) |
|
|
Kokkonen, Paula |
apulaiskaupunginjohtaja |
|
|
Vanne, Pertti |
kansliapäällikkö |
|
|
Korhonen, Tapio |
rahoitusjohtaja |
|
|
Ratasvuori, Eila |
kaupunginlakimies (paitsi 139 §) |
|
|
Makkonen, Antero |
kaupunginsihteeri (paitsi 139 §) |
|
|
Hari, Olli |
kaupunginsihteeri (paitsi 139 §) |
|
|
Matikainen, Kristiina |
kaupunginsihteeri (paitsi 139 §) |
|
|
Mickwitz, Leena |
kaupunginsihteeri (paitsi 139 §) |
|
|
Ollinkari, Matti |
kaupunginsihteeri (paitsi osa 139 §) |
|
|
Sippola-Alho, Tanja |
kaupunginsihteeri |
|
|
Vallittu, Anja |
kaupunginsihteeri (paitsi osa 139 §) |
|
|
Venesmaa, Riitta |
vs. kaupunginsihteeri (paitsi osa 139 §) |
|
|
Saarinen, Erja |
apulaiskaupunginsihteeri (paitsi 139 §) |
|
||||||
|
Waronen, Eero |
tiedotuspäällikkö (paitsi 139 §) |
|
||||||
|
Mäkelä, Susanna |
hallintosihteeri |
|
||||||
|
Rajajärvi, Tuomas |
virastopäällikkö (129 §:n kohdalla) |
|
||||||
|
Rytkölä, Matti |
virastopäällikkö (129 §:n kohdalla) |
|
||||||
|
|
|
|
||||||
Puheenjohtaja |
Vapaavuori, Jan |
|
|||||||
|
|
|
|||||||
Pöytäkirjanpitäjä |
Mäkelä, Susanna |
|
|||||||
|
|
|
|||||||
Esittely |
|
§ |
|
||||||
|
|
|
|
||||||
Kaupunginjohtajan |
|
|
|
|
|
||||
|
Korpinen |
|
|
133, |
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Kaupunkisuunnittelu- |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Sivistys- ja |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Rakennus- ja |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Sosiaali- ja |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Pöytäkirjan yleisliitteeksi otettiin tätä kokousta varten laadittu esityslista.
§ |
Asia |
|
129 |
Kj/1 |
Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen sekä pöytäkirjan tarkastajien valinta |
130 |
Kj/2 |
Tämän kokouksen päätösten täytäntöönpano |
131 |
Kj/6 |
Kaupunginhallituksen kokousajan muuttaminen |
132 |
Kj/4 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
133 |
Kj/5 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
134 |
Kaj/1 |
Lausunto Helsingin hallinto-oikeudelle Kluuvin tonttien 96/1, 4, 29 ja 30 (mm. Makkaratalo) ym. alueiden asemakaavan muutosta vastaan tehdyistä valituksista (nro 11390) |
135 |
Kaj/2 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
136 |
Sj/1 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
137 |
Ryj/1 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
138 |
Stj/1 |
Kaupungin hallintoelinten päätösten seuraaminen |
139 |
Kj/3 |
Kaupunginhallituksen strategiakokous 30.1.2006 |
129 §
KOKOUKSEN LAILLISUUDEN JA PÄÄTÖSVALTAISUUDEN TOTEAMINEN SEKÄ PÖYTÄKIRJAN TARKASTAJIEN VALINTA
Kaupunginhallitus
päätti todeta kokouksen lailliseksi ja päätösvaltaiseksi sekä valita jäsenet
Lehtipuun (varalla Hellström) ja Vehviläisen (varalla Ojala) tarkastamaan tämän
kokouksen pöytäkirjan.
130 §
TÄMÄN KOKOUKSEN PÄÄTÖSTEN TÄYTÄNTÖÖNPANO
Kaupunginhallitus päätti, että tämän
kokouksen päätökset voidaan panna täytäntöön ennen kuin ne ovat saaneet
lainvoiman, ellei erikseen toisin ole päätetty tai myöhemmin päätetä.
131 §
KAUPUNGINHALLITUKSEN KOKOUSAJAN MUUTTAMINEN
Khs 2005-2181
Kaupunginhallitus päätti kokoontua 13.2.2006 pidettävään kokoukseensa kello 15.00 alkaen.
Merkittiin, että kaupunginhallitus päätti käsitellä
kaupunginjohtajan
asian nro 3 esityslistan viimeisenä asiana.
132 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Kj/4
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten viikolla 4 tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
Khn puheenjohtaja --
satamalautakunta --
tarkastuslautakunta yleishallinnon osalta --
tekninen lautakunta --
apulaiskaupunginjohtajat
-
kaupunkisuunnittelu-
ja kiinteistötointa johtava
-
sivistys- ja
henkilöstötointa johtava
-
rakennus- ja
ympäristötointa johtava
-
sosiaali- ja
terveystointa johtava
kaupunginkanslia
-
kansliapäällikkö
-
yleisen osaston
päällikkö
-
hallintotoimiston
päällikkö
-
matkailupäällikkö
-
tiedotuspäällikkö
- kaupunginlakimies
talous- ja suunnittelukeskus
-
rahoitusjohtaja
-
talousarviopäällikkö
-
kehittämispäällikkö
-
sisäisen
tarkastuksen päällikkö
-
tietotekniikkapäällikkö
-
kaupunginkamreeri
-
taloushallintopäällikkö
-
elinkeinopäällikkö
Finlandia-talon johtaja
Ilmoitus asianomaisille lauta- ja johtokunnille sekä viranhaltijoille.
Lisätiedot:
Ollinkari Matti, kaupunginsihteeri, puhelin 169 2357
133 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Kj/5
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten viikolla 4 tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
kaupunginjohtaja
- johtajiston asiat
- virkamatka-asiat
- vieraanvaraisuus- ja edustusasiat
- valtionapuasiat
- muut asiat
Ilmoitus asianomaisille lauta- ja johtokunnille sekä viranhaltijoille.
Lisätiedot:
Ollinkari Matti, kaupunginsihteeri, puhelin 169 2357
134 §
LAUSUNTO HELSINGIN HALLINTO-OIKEUDELLE KLUUVIN TONTTIEN 96/1, 4, 29 JA 30 (MM. MAKKARATALO) YM. ALUEIDEN ASEMAKAAVAN MUUTOSTA VASTAAN TEHDYISTÄ VALITUKSISTA (NRO 11390)
Khs 2002-2036
Esityslistan asia Kaj/1
Kaupunginhallitus päätti antaa asiasta Helsingin hallinto-oikeudelle edellä esityslistalta ilmenevän kaupunginkanslian oikeuspalveluiden ehdotuksen mukaisen lausunnon sillä lisäyksellä, että kaupunginhallitus katsoo asemakaavan yhteiskunnallisesti merkittäväksi ja pyytää näin ollen maankäyttö- ja rakennuslain 188 §:n perusteella valituksen käsittelemistä kiireellisenä.
Pöytäkirjanote kaupunginkanslian oikeuspalveluille lausunnon laatimista ja antamista varten ja kaupunkisuunnitteluvirastolle.
Lisätiedot:
Sippola-Alho Tanja, kaupunginsihteeri, puhelin 169 2244
LIITE |
Liitteet 1 - 2 |
135 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Kaj/2
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
asuntotuotantotoimikunta |
25.1.2006 |
kiinteistölautakunta |
24.1.2006 |
asuntotuotantotoimisto - toimitusjohtaja |
18., 24. ja 26.1.2006 |
Ilmoitus asianomaisille lautakunnille sekä viranhaltijoille.
Lisätiedot:
Venesmaa Riitta, vs. kaupunginsihteeri, puhelin 169 2252
136 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Sj/1
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien viranomaisten tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
kaupunginmuseon johtokunta 24.1.2006
liikuntalautakunta 24.1.2006
nuorisolautakunta 26.1.2006
eläintarhan johtaja 19. ja 23.1.2006
henkilöstökeskus
- henkilöstöjohtaja 26.1.2006
- osastopäällikkö (henkilöstöpolitiikka) 23.1.2006
- osastopäällikkö (henkilöstön liikkuvuus) 20.1.2006
- osastopäällikkö (kehittämispalvelut) 24.1.2006
museonjohtaja 24.1.2006
taidemuseon johtaja 19. – 25.1.2006
työterveysjohtaja 20.1.2006
Ilmoitus asianomaisille toimielimille ja viranhaltijoille.
Lisätiedot:
Makkonen Antero, kaupunginsihteeri, puhelin 169 2242
Mickwitz Leena, kaupunginsihteeri, puhelin 169 2295
137 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Ryj/1
Kaupunginhallitus päätti, ettei se ota seuraavien lautakuntien
tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
yleisten töiden lautakunta 26.1.2006
Ilmoitus asianomaisille lautakunnille.
Lisätiedot:
Matikainen Kristiina, kaupunginsihteeri, puhelin 169 2262
138 §
KAUPUNGIN HALLINTOELINTEN PÄÄTÖSTEN SEURAAMINEN
Khs
Esityslistan asia Stj/1
Kaupunginhallitus päätti ettei se ota seuraavien viranomaisten tekemiä päätöksiä käsiteltäväkseen:
sosiaalilautakunta 24.1.2006
sosiaalilautakunta
ruotsinkielinen jaosto 11.1.2006
Ilmoitus sosiaalilautakunnalle ja ruotsinkieliselle jaostolle.
Lisätiedot:
Hari Olli, kaupunginsihteeri, puhelin 169 2285
139 §
KAUPUNGINHALLITUKSEN STRATEGIAKOKOUS 30.1.2006
Khs 2006-159
Esityslistan asia Kj/3
Kaupunginhallitus päätti
– päätti merkitä tiedoksi Kalasataman (Sörnäisten-Hermannin) alueen kehittämistä koskevan keskustelun ja panna asian pöydälle kaupunginhallituksen seuraavaan strategiakokoukseen evästysten antamiseksi hankkeen jatkovalmisteluun.
– merkitä Paras-hankkeen tilannekatsauksen tiedoksi.
Lisätiedot:
Pajunen Jussi, kaupunginjohtaja, puhelin 169 2200
LIITE |
Katso esityslistaa, kaupunginjohtajan asiaa 3. |
HELSINGIN KAUPUNGINHALLITUS
Jan Vapaavuori |
|
Susanna Mäkelä |
puheenjohtaja |
|
pöytäkirjanpitäjä |
Pöytäkirja tarkastettu
Otto Lehtipuu Sirkka-Liisa Vehviläinen
Pöytäkirja pidetty yleisesti nähtävänä kaupunginkansliassa 7.2.2006 ja asianosaista koskevat päätökset on annettu postin kuljetettavaksi seuraavana arkipäivänä pöytäkirjan nähtävänäpitämisestä todistaa
Susanna Mäkelä
hallintosihteeri
MUUTOKSENHAKUOHJEET
1 |
|||
|
|
||
|
Pöytäkirjan
liitteet |
||
|
|
|
|
|
|
Pöytäkirjan liitteet on tilattavissa kaupunginkanslian kirjaamosta, jonka yhteystiedot ja aukioloaika on mainittu kohdassa ‘Oikaisuvaatimuksen toimittaminen’. |
|
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimusoikeus |
||
|
|
|
|
|
|
Päätökseen tyytymätön voi tehdä oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla. Oikaisuvaatimusta ei saa tehdä päätöksistä, jotka koskevat |
|
|
|
|
|
|
– |
valmistelua tai täytäntöönpanoa (Kuntalaki 91 §) |
|
|
|
|
|
|
|
pöytäkirjan 129 - 139 §:t |
|
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä |
||
|
|
|
|
|
– |
se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä |
|
|
|
|
|
|
– |
kunnan jäsen. |
|
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimusviranomainen |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimus tehdään Helsingin kaupunginhallitukselle. |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimusaika |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimus on tehtävä neljäntoista (14) päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi. Tiedoksisaantipäivää tai nähtävilleasettamispäivää ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä tai muu sellainen päivä, jolloin virastoissa ei työskennellä, saa oikaisuvaatimuksen toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen. |
||
|
Oikaisuvaatimuksen
sisältö |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimuksessa, joka on osoitettava kaupunginhallitukselle, on ilmoitettava |
||
|
|
|
|
|
– |
päätös, johon haetaan muutosta |
|
|
|
|
|
|
– |
miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi |
|
|
|
|
|
|
– |
perusteet, joilla muutosta vaaditaan |
|
|
|
|
|
|
– |
muutoksenhakijan nimi ja kotikunta |
|
|
|
|
|
|
– |
postiosoite ja muut yhteystiedot, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa |
|
|
|
|
|
|
– |
jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta. |
|
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimuksen
muoto |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös faksina tai sähköpostina. Kirjallinen oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, laillisen edustajan tai asiamiehen allekirjoitettava. Viranomaiselle saapunutta sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä. |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimuksen
toimittaminen |
||
|
|
|
|
|
Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusajan kuluessa osoitteella: Helsingin kaupunginhallitus PL 1 Käyntiosoite: Pohjoisesplanadi 11 – 13 00099 HELSINGIN KAUPUNKI Kirjaamon puhelinnumero on (09) 169 2300. Faksinumero on (09) 655 783 ja sähköpostiosoite: kaupunginkanslia@hel.fi. Kaupunginkanslian aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 8.15 – 16.00. Oikaisuvaatimuksen voi lähettää postitse, lähetin välityksellä tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimus on jätettävä niin ajoissa, että se ehtii perille oikaisuvaatimusajan viimeisenä päivänä ennen kaupunginkanslian aukioloajan päättymistä. Sähköinen viesti katsotaan saapuneeksi viranomaiselle silloin, kun se on viranomaisen käytettävissä vastaanottolaitteessa tai tietojärjestelmässä siten, että viestiä voidaan käsitellä. Oikaisuvaatimus toimitetaan aina omalla vastuulla. |
2 |
|||
|
|
|
|
|
Yhteiset määräykset muutoksenhausta |
||
|
|
|
|
|
|
Valitusajan laskeminen Tiedoksisaantipäivää, nähtävilleasettamispäivää tai sitä päivää, jolloin päätös on julkipanon jälkeen annettu ei lueta määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä tai muu sellainen päivä, jolloin virastoissa ei työskennellä, saa valituksen toimittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen. Valituskirjelmän sisältö Valituskirjelmässä, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava |
|
|
|
|
|
|
– |
päätös, johon haetaan muutosta |
|
|
|
|
|
|
– |
miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi |
|
|
|
|
|
|
– |
perusteet, joilla muutosta vaaditaan |
|
|
|
|
|
|
– |
valittajan nimi ja kotikunta |
|
|
|
|
|
|
– |
postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa. |
|
|
|
|
|
|
Valituskirja on valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen omakätisesti allekirjoitettava. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on muu henkilö, valituskirjelmässä on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta. Valituskirjelmään on liitettävä |
||
|
|
|
|
|
– |
päätös, johon haetaan muutosta, alkuperäisenä tai jäljennöksenä |
|
|
|
|
|
|
– |
todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisesta, sekä |
|
|
– |
asiakirjat, joihin valittaja vetoaa, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle. |
|
|
|
|
ANVISNINGAR OM
SÖKANDE AV ÄNDRING
1 |
||||
|
|
|||
|
Bilagor till
protokollet |
|||
|
|
|
||
|
|
Bilagorna
till protokollet kan beställas på stadskansliets registratorskontor.
Kontaktinformation och öppettiderna är angivna under punkten ”Inlämnande av
rättelseyrkande”. |
||
|
|
|
||
|
Rätt att
framställa rättelseyrkande |
|||
|
|
|
||
|
|
Den som är
missnöjd med ett beslut kan framställa ett rättelseyrkande. Ändring i beslutet
får inte sökas genom besvär. Rättelse får
inte yrkas i beslut som gäller: |
||
|
|
|
||
|
– |
beredning
eller verkställighet (91 § i kommunallagen) |
||
|
|
|
||
|
|
129 – 139 § i protokollet |
||
|
|
|
||
|
Rättelseyrkande får framställas |
|||
|
|
|
||
|
– |
av den som
ett beslut avser eller vars rätt, skyldighet eller fördel direkt påverkas av
beslutet (part) |
||
|
|
|
||
|
– |
av kommunmedlemmarna. |
||
|
|
|
||
|
Rättelseyrkandemyndighet |
|||
|
|
|||
|
Rättelseyrkande
framställs hos Helsingfors stadsstyrelse. |
|||
|
|
|||
|
Rättelseyrkandetid
|
|||
|
|
|||
|
Ett rättelseyrkande skall framställas inom fjorton (14) dagar från
delfåendet av beslutet. En part anses ha fått del av beslutet sju dagar efter att brevet avsändes,
om inte något annat påvisas. En kommunmedlem anses ha fått del av beslutet när protokollet har lagts
fram offentligt. Dagen för delfåendet eller den dag då protokollet har lagts fram räknas
inte in i den bestämda tiden. Om sista dagen av den bestämda tiden är en
helgdag eller en annan sådan dag då ämbetsverken är stängda, får
rättelseyrkandet inlämnas första vardagen därefter. |
|||
|
Innehåll i
rättelseyrkande |
|||
|
|
|
||
|
I
rättelseyrkandet, som skall riktas till stadsstyrelsen, skall uppges |
|||
|
|
|
||
|
– |
det beslut i
vilket ändring söks |
||
|
|
|
||
|
– |
till vilka
delar ändring söks i beslutet och vilka ändringar som yrkas |
||
|
|
|
||
|
– |
de grunder på
vilka ändring yrkas |
||
|
|
|
||
|
– |
ändringssökandens namn och hemkommun |
||
|
|
|
||
|
– |
postadress
och annan kontaktinformation för meddelanden i saken till ändringssökanden |
||
|
|
|
||
|
– |
om
ändringssökandens talan förs av en laglig företrädare eller ett ombud eller
om rättelseyrkandet har upprättats av någon annan, också hans namn och
hemkommun. |
||
|
|
|
||
|
Formen för
rättelseyrkande |
|||
|
|
|
||
|
Rättelseyrkandet skall göras skriftligt. Rättelseyrkandet kan också
skickas per telefax eller e-post. Rättelseyrkandet skall undertecknas av ändringssökanden, den lagliga
företrädaren eller ombudet. Ett
elektroniskt dokument som kommit till myndigheten behöver inte kompletteras
med en underskrift, om dokumentet innehåller uppgifter om avsändaren och det
inte är skäl att misstänka dokumentets äkthet eller intakthet. |
|||
|
|
|
||
|
Inlämnande av
rättelseyrkande |
|||
|
|
|
||
|
Rättelseyrkandet skall innan rättelseyrkandetiden utgår inlämnas till Helsingfors stadsstyrelse PB 1 Besöksadress: Norra esplanaden 11–13 00099 HELSINGFORS STAD Telefonnumret till registratorskontoret är (09) 169 2300. Telefaxnumret är (09) 655 783 och e-postadressen är: kaupunginkanslia@hel.fi. Stadskansliet är öppet måndag–fredag kl. 8.15–16.00. Rättelseyrkandet kan skickas per post, genom bud eller elektroniskt. Till posten skall rättelseyrkandet lämnas i så god tid att det hinner
fram sista dagen av rättelseyrkandetiden före utgången av stadskansliets
öppettid. Ett elektroniskt meddelande anses ha inkommit till myndigheten då det är
tillgängligt i myndighetens mottagningsapparat eller datasystem så att
meddelandet kan behandlas. Ett
rättelseyrkande skickas alltid på eget ansvar. |
|||
2 |
||||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Gemensamma bestämmelser om sökande av ändring |
|||
|
|
|
||
|
|
Uträkning av
besvärstiden Dagen för delfåendet, den dag då protokollet lagts fram eller den dag då
beslutet meddelats efter anslag räknas inte in i den bestämda tiden. Om
sista dagen av den bestämda tiden är en helgdag eller en annan sådan dag då
ämbetsverken är stängda, får besvärshandlingarna inlämnas första vardagen
därefter. Innehåll i besvärsskriften I
besvärsskriften, som skall riktas till besvärsmyndigheten, skall uppges |
||
|
|
|||
|
– |
det beslut i
vilket ändring söks |
||
|
|
|
||
|
– |
till vilka
delar ändring söks i beslutet och vilka ändringar som yrkas |
||
|
|
|
||
|
– |
de grunder på
vilka ändring yrkas |
||
|
|
|
||
|
– |
ändringssökandens namn och hemkommun |
||
|
|
|
||
|
– |
den
postadress och det telefonnummer under vilka meddelanden i saken kan
tillställas ändringssökanden. |
||
|
|
|
||
|
Besvärsskriften
skall egenhändigt undertecknas av ändringssökanden, den lagliga företrädaren
eller ombudet. Om ändringssökandens talan förs av en laglig företrädare eller
ett ombud eller om besvärsskriften har upprättats av någon annan, skall också
hans namn och hemkommun uppges i besvärsskriften. Till besvärsskriften skall fogas |
|||
|
|
|
||
|
– |
det beslut i
vilket ändring söks, i original eller kopia |
||
|
|
|
||
|
– |
ett intyg
över vilken dag beslutet har delgivits eller en annan utredning över när
besvärstiden har börjat |
||
|
|
|
||
|
– |
de handlingar
som ändringssökanden åberopar, om dessa inte redan tidigare har tillställts
myndigheten. |
||
|
|
|
||
|
|
|
|
|