Päänavigaatio Alanavigaatio Sisältö
Pienennä tekstiä Suurenna tekstiä  | 
|  
 
Mammajumppa. Kuva: Rhinoceros Oy/Mari Hohtari
Hae sivuiltamme:

Sivukartta
Hae palveluja
Hae puhelinnumeroita
25.10.2014
Suomenkielinen työväenopisto >  Opiskelu >  Liikunta, tanssi ja jooga > 
 Liikunta, tanssi ja jooga
Kuuntele

Opiston liikuntaopetuksen tavoitteena on antaa kaupunkilaisille tietoja, taitoja ja virikkeitä omasta kunnosta huolehtimiseen. Liikuntaopetus koostuu pääasiallisesti erilaisista voimistelun, joogan ja tanssin kursseista. Ryhmiä löytyy myös senioreille ja miehille. Aiemmat liikuntatottumukset on huomioitu suuntaamalla opetusta sekä vasta-alkajille että vanhoille konkareille.

Liikuntaryhmät kokoontuvat useimmiten peruskoulujen tiloissa ympäri kaupunkia. Liikuntaan liittyvissä kysymyksissä sinua palvelevat alueopistojen toimistot.

Opinto-ohjelma syksy 2014 (pdf-tiedosto)

Liikunta, tanssi, jooga

Jumpat
Erilaisia jumpparyhmiä on useita, kuten lihaskuntoa painottava kuntojumppa, niska-hartiaseudun lihaksiin keskittyvä jumppa, miesten kuntojumppa, koko kehoon kohdistuva venyttelyjumppa, rasvanpolttojumppa sekä ikäihmisten seniorijumppa. Kunkin jumppakurssin kohdalla on kerrottu tarkemmin, sisältyykö kurssiin esimerkiksi hyppyjä tai vaativia askelsarjoja.

Tanssit
Perinteisiä tanssitaitoja voi kartuttaa osallistumalla seuratanssien kurssille, jossa opitaan valssin, tangon, foxin ja fuskun eli lava-jiven perusaskeleet. Latinalaistanssien kurssilla puolestaan tutustutaan samban, cha-chan, rumban ja jiven perusaskeleisiin. Jatkokursseilla hiotaan tanssitekniikkaa ja opetellaan uusia kuviosarjoja. Paritansseja varten pyritään ryhmäkohtaisesti mies- ja naiskiintiöihin, jotta vienti- ja seuraamistekniikka mahdollistuu luontevasti. Latinalaistansseja ja paritansseja löytyy myös musiikinopetuksen kurssien joukosta.

Jooga ja taiji
Joogan alkeiskurssilla opitaan joogan perusteita kuten erilaisia asentoja, joogahengitystä ja rentoutumisen taitoja. Jatkokurssit tähtäävät kehon ja mielen syvempään tuntemukseen. Harjoituksissa on pientä fyysistä haastetta mukana samalla, kun edetään yhä hienovaraisempaan kehon kuuntelemiseen. Astanga-jooga on dynaamisin joogamuoto, joka vahvistaa ja notkistaa kehoa. Liikesarjoissa käytetään erityistä hengitystä, jolla on kehoa puhdistava vaikutus.

Taijiquan on vanha kiinalainen taistelutaito. Tämän päivän taiji tunnetaan parhaiten pehmeänä ja rauhallisena kiinalaisena "aamuvoimisteluna", joka sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille miehille ja naisille.


14.10.2014




 Lisätietoja

Ilmoittautumisohje
Asiakaspalvelu

Liikuntaviraston ohjattu liikunta

 

 
   
Sivun ylläpito: Suomenkielinen työväenopisto | Palaute | | Alkuun |

Helsingin kaupunki - Suomenkielinen työväenopisto