Päänavigaatio Alanavigaatio Sisältö
Pienennä tekstiä Suurenna tekstiä  | 
|   På svenska   |  
 
Palmia >  Helsingin Matkapalvelu >  Tilaukset ja peruutukset > 
 Tilaukset ja peruutukset
Kuuntele

Helsingin Matkapalvelun välityskeskus on avoinna 24 h vuoden jokaisena päivänä.

Tilaukset

Matkan voitte tilata haluamallanne tavalla joko puhelimitse, sähköpostilla, tekstiviestillä, tekstipuhelimella tai www-tilauslomakkeella. Peruutukset ja muutokset tulee tehdä aina puhelimitse.

Tilausnumeroon soittaminen maksaa asiakkaalle normaalin paikallis- tai matkapuhelinmaksun. Jonotus on maksutonta 30 sekuntia. Maksun suuruus selviää omalta puhelinoperaattorilta. 
 

Kun tilaatte matkan, kertokaa

  • nimenne
  • lähtöosoite (tarkat tiedot noutopaikasta)
  • osoite, johon menette (tarkat tiedot osoitteesta)
  • toivottu lähtöaika tai ehdoton perille saapumisaika
  • matkustuspäivämäärä
  • matkustaako mukana saattaja ja/tai seuralainen sekä onko heillä apuvälineitä
  • pysähdyttekö matkan varrella ja missä osoitteessa enintään 10 minuutiksi. Huom. Hautausmaakäynneillä pysähtymisoikeus on korkeintaan 20 minuuttia ja käynnistä veloitetaan kaksi matkaa. 
  • onko kyseessä vapaa-ajan matka, työmatka vai opiskelumatka 
  • onko mukananne apuvälineitä tai avustaja-/tai opaskoira
  • jos liikutte pyörätuolilla, kertokaa onko inva-auto tarpeen juuri tällä matkalla ja juuri tähän osoitteeseen
  • jos liikutte pyörätuolilla, kertokaa onko lähtö- tai kohdeosoitteessa portaita, joita varten tarvitsette porraskiipijän tai avustavan kuljettajan

Kun asiakaspalvelija on ottanut tilauksenne vastaan, hän vahvistaa teille lähtöajan. Voitte tilata meno- ja paluumatkan
sekä useampia matkoja samalla kertaa. Paluumatkaa varten on aina tilattava eri kuljetus. Vain hautausmaakäynnillä meno- ja paluumatkalla voi olla sama auto. Helsingin Matkapalvelu -matkat eivät ole tarkoitettu lääkärissä käynteihin tai kuntoutukseen liittyviin matkoihin (sairasvakuutuslaki 10§). Kyseiset matkat ovat siis KELA-korvausmatkoja. Lisää tietoa matkakorvauksista, omavastuusta ja maksukatosta löytyy tästä.

Huom! Palvelutalojen tekemille retkille ei voi käyttää Helsingin Matkapalvelun matkoja vaan ne tulee tehdä palvelutalon omalla kustannuksella. Jos palvelutalosta tai toimintakeskuksesta lähtee useampi henkilö kuljetuspalvelulla johonkin tilaisuuteen, voimme toimittaa yhteen toimipaikkaan samanaikaisesti enintään kaksi autoa. 

Lisäohjeita matkojen tilaamiseen tästä.

Muutokset ja peruutukset

Voitte muuttaa tai perua tilatun matkan puhelimitse. Muutos tai peruutus täytyy tehdä viimeistään 20 minuuttia ennen sovittua lähtöaikaa, muutoin matka vähennetään jäljellä olevasta matkamäärästänne.
 


20.05.2013




 Tilausnumerot

Puhelintilaus:
p. (09) 231 23 000

Puhelintilaus - työssäkävijät ja opiskelijat: p. (09) 231 23 004

Tekstipuhelintilaus:
p. (09) 231 23 073

Tiedustelut auton saapumisesta:
p.(09) 231 23 003

Neuvonta:
p. (09) 231 23 001

 
   
| Tietoa sivustosta | | Sivun ylläpito: Palmia | Palaute sivusta | | Alkuun |

Helsingin kaupunki - Palmia